Semasa di dalam pejabat ayah Ali.Jeneral Rama pun datang.Alicia berkata kepada ayahnya" kenapa ayah datang kesini"Alicia hairan kenape ayahnya datang ke sini.Ayah ali mula berkata"bagus lah Rama kamu dah datang senang lah keja kita lepas ini"kata ayah Ali dengan muka yang gembira.
Ayah ali mula bercakap"Ali kamu akan berkahwin dengan Alicia"kata ayah Ali dengan gembira.Ali dan Alicia menjerit"ape!!!kami kena berkhawin"kata mereka berdua.lalu mereka pensan kerana mendengar pekataan kahwin.
Bak kata pepatah,benci lame-lame kena kahwin juga.(ni papatah buatan saye).
Selepas beberape jam Ali dan Alicia mula sedar dari pensan.Ali berkata"Alicia betul ke kita kena kahwin"kata Ali dengan muka yang takud.Alicia tidak bersuara kerana dia pun tak nak kahwin dengan Ali tu.
Kemudian ayah Ali dan jeneral Rama datang dan berkata"kamu berdua perlu berkahwin"kata jeneral Rama.Alicia pula berkata"ayah saye tak nak kahwin dengan Ali tu,dahlah pemalas"kata alicia dengan muka yang marah.Ali pula berkata"kau ni Alicia suka sangat cari pasal"kata Ali dengan muka yang marah.
Jeneral Rama menjerit"hey...hey...hey.kamu berdua ni suka sangat bergaduh.kata jeneral Rama yang sedang marah itu.
"kami buat semua ini untuk kebaikan korang juga"kata ayah Ali."Ape kebaikan yang kami dapat"kata Ali."betul tu ape kebaikan pakcik dan ayah buat semua ni"kata Alicia.
"Kebaikan nya ialah,korang boleh berbaik dan perlu untuk menyayangi antara satu samelain"kata ayah Ali.
"Kami telah tetap kan tarikh perkhawinan kamu berdua iaitu lagi 2 bulan"kata jeneral Rama kepada Ali dan Alicia.
Ali dan Alicia terpaksa bersetuju dengan kata-kata mereka itu."Aku terpaksalah berkahwin dengan Alicia"kata Ali yang sedih itu
Esok kan harinya.
Bersambung...
Ape macam boleh tahan tak cerita saye
.maaf lah lambat buat,sebab daniel kena sekolah tak cukup mase nak buat kat rumah.kalau dah baca tolong lah like dan komen.
YOU ARE READING
Ejen Ali Dan Ejen Alicia Kahwin
RomansCerita ini mengesah kan dua orang budak iaitu ali dan alicia yang di satukan kerana ayah ali dan ayah alicia telah lame merancang misi ini.