Ik werd wakker door mijn vader die net wegrijd naar werk, ik heb vandaag een korte dag maar ik heb er weer geen zin in. Ik had deze avond niet lekker geslapen omdat ik alleen maar donder heb gehoord en moest denken aan wiskunde wat ik vandaag heb gehad. Soms is wiskunde echt chinees en alles wat ik dat lees gaat het ene oor in en het andere oor uit, en mijn nieuwe lerares hiervoor draagt er ook nog een steentje bij. "NOOOORRR! Ben je wakker schat?" En ja dan is dus mijn moeder, ze vind het erg belangrijk dat ik goed wakker ben denk ik. "Jahaaa mam, ik kom zo naar beneden!" Mijn moeder is veel thuis omdat ze ook thuis kan werken, mijn vader daarentegen tja wat doet hij eigenlijk? Geen idee maar die is wel elke dag weg. Ik probeer met moeite rechtop te komen uit mijn bed maar we hadden gisteren gym en ik heb spierpijn van die oefeningen, mijn haar zit helemaal door de war als ik het gordijn van mijn donkere kamer opendoe. Mijn reflectie in het raam is niet al te fijn om te zien dus ik ga snel naar de badkamer om make-up op te doen.
Als ik naar beneden loop ruik ik al de geur van het ontbijt, we gaan pannenkoekjes eten! "Oehh mam! Wat lekker zeg! Is dit voor een speciale gelegenheid?" Mamma keek mij glimlachend aan en zei "Ja schat, je vader heeft promotie gekregen!" Ik stak mijn handen in de lucht en begon te juichen "Yesss!!! Maar mam wat doet pappa eigenlijk?" "Dat is een geheimpje wat jij en ik niet mogen weten...." Ik pakte een bordje uit de kast en pakte er ook een voor mijn moeder, ik trok de besteklade open en pakte daaruit een vork en een mes. De pannenkoekjes waren alleen voor speciale gelegenheden en ze waren daarom als we ze kregen super lekker! "Oh shit, ik moet naar school!" Mamma schok en keek op van de krant, "Helemaal niet op de tijd gelet! Ga maar snel." Ik nam nog de laatste twee hapjes van mijn pannenkoek en rende naar de gang waar ik mijn jas pakte. Het was gisteren tijdens hockeytraining niet zulk lekker weer dus mijn jas was nog helemaal nat, stom dat ik het dan ook weer vergeet op de verwarming te leggen... Mijn sleutels lagen op het kastje in de gang en ik deed de deur open en rende naar buiten. "Doooeeeiii!!"
Op de fiets kwam ik gelukkig Romy tegen die ook het eerste uur had, Romy was een goede vriendin van mij en als we hetzelfde uur uit waren gingen we meestal met elkaar fietsen. "Room!" Romy keek om en zwaaide naar me "Noorr, kom ik moet je nog een leuk verhaal vertellen!" Ik moest goed doortrappen om naast Romy te komen, Romy begon te vertellen over een of andere vechtpartij in een dorp bij ons in de buurt. "En in de krant stond dus dat er iemand in het ziekenhuis ligt! Weet je wel hoe dichtbij het is joh!" Ik keek Romy aan en begon te lachen. "Kijk maar uit Room!"
We waren bij school aangekomen en we zetten onze fietsen in de fietsenstalling, ik kon mijn fiets nog net ertussen proppen. *Pling* Ik keek naar mijn nog steeds natte jas en mijn zak trilde, ik had een berichtje van mijn moeder gekregen.
Mam: Noor ik ga nu even naar Eva, als je vanmiddag thuiskomt kan je ook nog de pannenkoeken van vanochtend eten x
Ik: Is goed, veel plezier! :)"Joehoe Noor ik ga alvast naar de klas! Ik denk dat ik je vanmiddag zie toch? Ben jij ook vierde uit?" Romy pakte haar rugzak uit haar mand en liep naar binnen. Ik knikte snel en toen bedacht ik het, shit ik ben mijn tas vergeten! Ik had twee keuzes naar huis om hem te halen of nu naar binnen zonder tas... Ik besloot het tweede te doen en liep snel voordat de bel ging de klas binnen. "Ga maar snel zitten Noor! En pak bladzijde 26 van je boek voor je graag." Ik werd rood, want dat voelde ik. Ik ben nooit dingen vergeten maar als het gebeurt voel ik me echt een kluns! "Uhm meneer... ik... ben mijn tjaa mijn tas vergeten..." Meneer Bakker keek raar naar mij en wees met zijn vinger naar de tafel links van mij waar Pieter zat. Pieter is de slimste jongen uit onze klas en niemand wilde echt naast hem zitten, en ik zonder tas moest naast hem zitten om 'samen te werken! pff.
De bel was gegaan en ik heb deze dag overleeft zonder boeken! Hoewel alle leraren mij naast Pieter zette was het nog niet al zo slecht. In de gang kwam ik Romy weer tegen met een paar vriendinnen van haar, ik kende hun allemaal niet zo goed maar gelukkig mochten ze mij wel. "Ik was mijn tas vergeten Romy, en al die leraren zette mij naast Pieter!" Romy begon te lachen en haar vriendinnen natuurlijk ook, volgens mij wisten die niet eens waar het over ging want ze zaten allemaal op hun telefoon maar goed. Mijn fiets was ergens anders door de conciërge gezet dus ik heb 2 minuten lopen zoeken voor niks, hij stond helemaal voorin naast die van Romy. We fietsten met nog twee andere vriendinnen van haar naar huis, het was een koude en winderige rit en ik verheugde me op snel naar binnen gaan thuis.
Ik unlockte de deur en liep snel naar binnen toen het weer hard begon te regenen. Net toen ik de deur had dichtgedaan ging de brievenbus open en kwam de krant van vandaag eruit, meestal gebeurde dit in de ochtend maar vandaag niet. Ik pakte de krant van de grond en keek naar de voorpagina, er stond inderdaad iets over een gevecht in een dorpje naast ons. Onderaan de pagina stond de zin: Voor advertenties ga naar pagina 12. Ik sloeg de bladzijdes een paar keer om en kwam zo bij een pagina met de meest rare advertenties, van bestekschoonmaker tot een tijdmachine. Een tijdmachine?! Wat is dat nou weer voor onzin! Ik las verder, De eerst werkende tijdmachine moet door iemand worden uitgetest, hiervoor krijgt de persoon 1000 euro. Het is compleet veilig en gecontroleerd door wetenschappers! Deze tijdmachine kan 3 uur verder de tijd in, verder werken we dus naar een nog betere. Wil JIJ het proefpersoon zijn? Bel 06-37294729. Op de een of andere manier interesseerde deze advertentie mij toch wel! Ook al klonk het als onzin, waarom zou ik dat niet kunnen proberen? En je krijgt er 1000 euro voor... Ik pakte mijn telefoon en maakte een foto van de advertentie.
JE LEEST
Ren.
RandomEen krantenartikel vertelt dat ze iemand zoeken die de eerst werkende tijdmachine moet komen testen, maar wanneer diegene het gaat doen ziet ze iets raars.