De trainingsdagen vlogen voorbij en langzaam, maar zeker leerde ik steeds meer tibuten kennen. Zo leerde ik de vriendin van mijn broer kennen. Megan heette ze, en haar medetribuut heette Rick. Bijden uit district 3 dus. Ook leerde ik de andere tributen uit district 1 en 2 kennen. Luna, Denim en Loise, morris. Loise werd ook wel 'Death' genoemd, omdat haar gezicht zo lijkbleek was dat het leek alsof ze dood was. Trish, het meisje uit district 10 ging graag met mij om. Ik iets minder graag met haar. Ze was heel aardig, maar ik had geen zin om haar te moeten vermoorden in de arena. Een beetje gemeen is het wel, maar wat moet ik anders?
Ook uit district 8 leerde ik de tributen kennen. keith en Annie.Grappig dat er nog een tribuut met de naam Annie rondliep.
'Vandaag is de laatste trainingsdag' zei Elfora. De trainingscoach waarvan ik inmiddels ook haar naam wist. 'Morgen zullen jullie je laten zien voor het Capitool. Vergeet niet daarna hebben we alleen nog de intervieuws, dus zorg dat je goed genoeg traint!
De trainingen gingen super. Ik heb toch maar een bondgenootschap gesloten met Trish. En Megan en Rick.. ja daar kon ik niet onderuit komen.
Ik zag River nog even klooien met een zwaard 'Wat doe je?' vroeg ik lacherig. 'Hij is te zwaar!' zei hij iets minder lacherig. Hij keek nogal serieus. 'Hoezo te zwaar?' vroeg ik. 'Nou zoals ik het zeg. Hier voel maar'. Ik voelde het zwaard en hij had gelijk. Hij was inderdaad zwaarder als het zwaard dat wij thuis hadden. 'Heb je dit de afgelopen dagen niet gemerkt dan?'. Hij schudde zijn hoofd 'Toen was hij nog zo licht als een veertje!'.
'Wat gaan jullie morgen eigenlijk laten zien?' vroeg Finnick en hij keek van River naar mij. 'Zwaard' zei River 'Speer' zei ik tegelijkertijd. Finnick knite 'Jullie mogen wel een goede act bedenken'. Wij knikte ook 'Annie' zei Loventia 'we dachten eraan om jou een district aandenken te geven. Het word elk jaar in elk district gegeven, dus dat geld ook voor jou'. ze was even stil 'En River natuurlijk'. Ze gaf ons beide een een lang zwart draadje met een gouden visje. Het lijkt alsof het visje een sprong uit het water maakt. Het was een ketting. 'Dankje...' zei ik een beetje verbaasd. Ik hield helemaal niet zo van vis, maar lief was het zeker.
Ik was me aan het omkleden. Ik kwam net onder de douche vandaan en had nog eens nagedacht over mijn act van morgen. Ik kon en mocht niet meer trainen. Het moest nu allemaal vanzelf komen.
Er werd op mijn deur geklopt 'Annie?' kwam er vanaf de andere kant. Ik trok snel mijn t-shirt over mijn hoofd. Verder had ik een zwarte jogginsbroek aan. 'Momentje!' riep ik. Het was Finnick, dat hoorde ik aan zijn stem. Zijn stem, nog zoiets wat heel sexy is bij hem. Ik kende hem nu bijna een week en eigenlijk vond ik alles leuk aan hem. Zijn ogen, zijn lacht, zijn stem, zijn karakter. Hij was altijd lief en wist altijd het juiste te zeggen.
'Ja!' zei ik en ik deed de deur open. Finnick stond op een been, zijn andere been kruisde hem. Zijn arm leunde tegen de deur aan. In zijn andere arm had hij een foto. Het was een foto van River. Finnick gaf hem aan mij en liet een kleine glimlach van zijn gezicht af lezen.
'Ik dacht, misschien wil je wel een foto van hem. River heeft er ook een van jou'. 'Waarom?' vroeg ik. Hij zuchtte 'Voor het geval een van jullie het overleeft...of niet'. Ik knikte 'Dankje.' Langzaam gleed er een traan langs mijn wang naar beneden. Finnick liep naar me toe en sloeg zijn armen om me heen.
Finnick was bijna een kop groter. Zijn armen voelde sterk en warm. 'Finnick? waarom heb ik dit gedaan?'. 'Ik weet het niet Annie, maar je kunt nu niet meer terug'. 'Dat weet ik'...
Finnick liet me even alleen en ik hield de foto in mijn handen. De foto was mooi. Op deze foto was River 16. Het was een foto van vroeger. We waren aan het vissen aan het Lakemeer in district 4. Als ik terugdenk aan die tijd begin ik nog meer te tranen. Ik val achterover op mijn bed en leg de foto met mijn handen op mijn hart 'Good Luck River' fluisterde ik.
De nacht was rustig. Ik had heerlijk geslapen. Ik stond op, nam een douch en liep naar de ontbijt zaal. River en Pennethy zaten al aan de tafel, Finnick nog niet. Ik ging tegenover River zitten naast Pennethy. 'En ben je er klaar voor?' vroeg Pennethy 'Vandaag ga je jezelf laten zien!'. Ik knikte 'Ik heb geen keus, ik moet hem het beste van mij laten zien'.
'Nee!' zegt Finnick die net de eetzaal in kwam lopen voor het ontbijt 'Nog niet, bewaar het beste voor in de arena'. Ik draaide me om en knikte naar hem. Hij zag er moe uit. Misschien had hij niet geslapen.
Alle districten zaten op volgorde bij elkaar in een klein grijzen kamertje. Ik zat naast River. Hij was zenuwachtig. Ik heb geen idee wat hij precies wilde laten zien aan de spelmakers, maar het was iets met een zwaard. Waarschijnlijk moest hij hetzelfde zware zwaard gebruiken als tijdens te training.
Zou het een test zijn? Zouden ze zich afvragen of wij het door zouden hebben?
'Luna Harreld' werd er omgeroepen. Zij was de eerste die zichzelf mocht bewijzen in de zaal voor de spelmakers. Seneca Crane. Dat was de grote man, die je moest zien te overtuigen.
We zaten er al een kwartier als we opeens horen 'District 4 Annie Cresta'. Ik stond even stijf van de zenuwen, maar kon me al snel bij elkaar rapen.
Ik liep de zaal in. Het was een grote zaal. Voor iedere tribuut lag er wel wat. Voor mij waren dat speren. Ik ging voor de spelmakers staan. Zij zaten in een soort balkon. Zo hadden ze zicht op mij 'Annie Cresta, district 4'. Ik had de aandacht. 'Je krijgt 10 minuten' zei Seneca crane de hoofdspelmaker weer.
Ik consentreerde me op mijn doel. Het was een cut-out van een mens. Ik gooide de speer dwars door de roos heen. Ze waren even stil, maar gingen daarna door met al hun gesprekken. Ik pakte nog een speer. Ik deed hiermee precies hetzelfde alleen schoot ik recht door het midden van het hoofd. De spelmakers waren nogsteeds druk aan het kletsen. Hoorde dit, deden ze dit bij iedereen? 'Hallo!' schreeuwde ik. Ik zag dat Seneca omkeek en dus ook de rest. 'Dankje!' zei ik en ik liep weg. Ik keek nog achterom en zag dat hun blik op de cut-out viel. Er verscheen een kleine glimlach op mijn gezicht en vervolgens liep ik de kamer uit.
'Mooi gedaan jullie twee' zei Pennethy. 'Jullie hebben jezelf mooi bewezen'. Ik lachte weer. Finnick stond achter mij en legde zijn handen op mijn schouders. Zijn handen voelde warm en stevig. Ik had ook lliever niet dst hij losliet.
De middag vloog voorbij. Ik had de hele middag in de woonkamer gezeten om te kijken naar de tv. Ik zat samen met River op de bank. Er waren herhalingen van sommige momenten uit de hongerspelen van vorige jaren.
Eindelijk het was zover de cijfers. Ik en River zaten meteen recht op bank. Het spannendste moment van de dag. De cijfers. We begonnen bij district 1 en langzaam kwamen er allemaal cijfers voorbij: 10,6,7,8,6,8. We hadden nu drie districten gehad en het was tijd voor ons 'Voor Annie Cresta uit district 4 een score van....' zei Ceasar Flikkerman 'Van 10'. Mijn ogen werden groter. Ik had een score van 10. Pennethy, Finnick en Loventia stonden te juichen. Stond Loventia hier net ook al? Mijn score was evenhoog als die van Luna. Dat werd misschien een beetje tricky.
'En dan nu River Cresta met een score van...' ging hij verder. ' 8'. Mijn broer grijnsde. Ik zie aan hem dat hij hoger had verwacht.
De andere districten waren niet veel bijzonders. Er was nog een iemand met een 4 en verder zat iedereen tussen de 6 en de 8.
Iedereen was trots op ons. Ik gaf River een knuffel en fluisterde :'We're gonna make it'.
_______________________________
Dit was alweer een nieuw hoofdstukje, ik heb hem op mijn telefoon geschreven, dus sorrrrryyyy als er heel veel fouten in zitten.
LoveexxxJill
ps. de foto die Annie van Finnick kreeg zie je op je computer rechts:)
JE LEEST
The Hunger Games: The Story Of Annie Cresta
FanfictionI knew I couldn't live without you when I saw you walking in for the first time. You were smiling at me like you already knew me for ages. But please, promis me one thing... That you never leave me again...?