-
'So, eindelijk rust', zeg ik tegen mezelf.
Ik laat mezelf met jurk en al op mijn bed vallen.
Het is officieel nu, Marouane en ik zijn verloofd. Als je wist hoe blij ik ben, he.
Ik kijk naar mijn verlovingsring.
Die van Bilal was niks vergeleken met deze. In het midden zit er een kleine glinsterende diamant, echt mooi.
We hebben van de handvraging een soort van verloving gemaakt. Tenminste, het was echt niet groot of zo, vijfentwintig mensen in totaal misschien?
But anyways, het was echt een mooie dag. Ik kan niet wachten tot de bruiloft.
De deur gaat open. 'Wat' 'Patat, wat doe je zo biggie', zegt Marouane. Hij doet de deur dicht en loopt naar me toe. Ik hijs mijn jurk omhoog, en trap mijn hakken uit.
'Zonder die verf op je gezicht was je al mooi genoeg voor mij', grijnst Marouane als hij gevaarlijk dicht bij me staat.
Ik haal mijn schouders dom op. 'Ik ben moe', mompel ik, en leun met mijn hoofd op zijn borstkas. Ik sla mijn armen om zijn middel heen.
Marouane geeft me een kus op mijn slaap.
'Kan je even de rits van mijn jurk naar beneden trekken?', vraag ik, terwijl ik me omdraai.
M'n jurk is zo mooi omg, zo'n blauwe avondjurk, met pareltjes erop.
'Draai je om, of ga weg', zeg ik, als hij mijn rits naar beneden heeft getrokken, en me blijft aanstaren met een brede grijns op zijn gezicht.
Marouane kijkt me met een sip gezicht aan.
'Kom op, ik wil me omkleden', zeg ik, met mijn hand in mijn zij.
Marouane zucht teleurgesteld, en draait zich dan om. Snel trek ik mijn jurk uit. 'Ik kan niet wachten tot we getrouwd zijn, wist je dat?', zegt Marouane. Aan zijn manier van praten, begrijp ik waar hij op doelt.
'Dat wist ik, ja', zeg ik, terwijl ik me snel in mijn joggingbroek hijs. 'Je mag weer omdraaien', zeg ik, terwijl ik een shirt en een paar sokken uit de kast pak, die ik aantrek.
Marouane gaat op mijn bed zitten, en ik ga op zijn schoot zitten.
Ik blijf hem aankijken in zijn ogen, en het lijkt alsof ik erin verdrink, what the fuck.
'Wat kijk je nou?', glimlacht hij, als ik blijf staren.
Ik kom uit mijn trans. 'Niks'
Hanane loopt de kamer binnen. 'Wow tfoe, oogaids' 'Je bent zelf oogaids', vuurt Marouane haar terug. 'Hou je bek'
Ze loopt naar de kaptafel, en begint al haar make-up eraf te halen. 'Je ouders wachten al in de auto', zegt Hanane dan. 'Dat kon je niet gelijk zeggen?', zucht Marouane. Ze schudt hevig met haar hoofd.
Ik zucht. Ik wil geen afscheid nemen van Marouane. 'Blijf bij meeeee', jammer ik als een klein kind.
Een kleine glimlach siert Marouane zijn lippen. 'Kon dat maar', zegt hij, waarna hij een snelle kus drukt op mijn lippen.
'Dacht je ik zie jullie niet of zo? Snel weg voor ik hier ga overgeven', verpest Hanane het moment. 'Ga maar', zeg ik waarna ik Marouane de kamer uit duw.
Ik druk nog een snelle kus op zijn wang, en kijk tevreden naar de rode afdruk van mijn lippenstift, waarna ik de deur achter me sluit.
Ik ga naast Hanane staan, en kijk toe naar hoe ze haar gezicht reinigt.
JE LEEST
Destroyed [ The Story of Soumaya ] - Part 1 & 2
Storie d'amoreIk kijk naar de pop, die ik vast heb in mijn hand. 'Was ik maar een pop', fluister ik. 'Geen problemen, niemand die je pijn doet, helemaal niks', vervolg ik snikkend. Ja, want dat is het enige wat ik, Soumaya el Samrani heb; problemen, pijn, zorgen...