Dagarna gick och imorgon va det min födelse dag! Jag var så nervös för att få min tatuering så det inte var sant
Sam och Jack kom med i gryffindors quiditch lag och idag var det deras första match
Jag och Sofi gick tillsammans till matchen. Det var jätte stort.
Gryffindor vann matchen och Sam gjorde det avgörande målet så alla skulle samlas i upphållsrummet.
När jag gick och la mig hade jag samma dröm men nu var den lite annorlunda. Nu såg jag när Voldemort (jag är inte rädd att nämna hans riktiga namn) riktade sitt trollspö mot mig och skrek "AVADA KEDAVRA" och ett grönt ljus kom imot mig. Direkt efter han skrek det sa min far "gå bort från henne" då böjde sig Voldemort ner och sa till mig " du är den enda i hela världen som överlevt den trollformeln" sa han chockat. "Men vänta bara jag kommer tillbaka". Och sen var han borta.
Jag vaknade helt svettig och andfådd. Jag gick fram till spegeln och torkade mig sunt i ansiktet. Då såg jag min tatuering, men det var något fel för den var inte lila den var röd?
Jag bestämde mig för att dölja det och berätta för Sam och Jack. När jag såg Sam och Jack sprang jag fram till dom och sa att dom skulle följa med mig.
Dom kollade oroligt på mig men följde med. När vi hade gått en bit så stannade vi och då sa Sam "men just det grattis em" "jaa grattis em"
Tack svarade jag, men det är inte därför jag ville prata med er.
-okej men vad är det då?
-jo jag har ju fått min tatuering, och jag såg den precis när jag vaknade, men den ser inte ut som den ska
-få se hur den ser ut sa Jack
Jag drog upp min tröjärm och visade tatueringen. Både Sam och Jack blev förvånade den enda dom sa var "R...röd"
jag vet sa jag. Men ni får inte berätta för någon okej inte ens Dumbeldor
-vi lovar
Senare på dagen så hade vi försvar mot svart konst. Då skulle vi stå två och två framför hela klassen och försvara sig Medans den ena kasta en ofarlig formel mot en. Jag och Sofi stod på tur och vi gick fram tog av oss våra kappor. Sofi kastade en formel mot mig och jag fick bort den snabbt och smidigt. Just då kom jag på att jag hade en kortärmad tröja, så man såg min handled klart och tydligt. Jag tittade upp och såg att alla stod och kollade på mig. Min lärare kom fram till mig och drog med mig utanför klassrummet.
-Emma har tatueringen alltid varit röd sa han fort
-ja jag fick den idag
-okej följ ,med mig vi måste till Dumbeldor
Senare hos Dumbeldor
-så Emma du fick tatueringen idag och den var röd?
-ja vet du varför den är röd?
-kanske men är inte helt säker, för jag har aldrig sett något liknande sa dumbeldor
-okej??
-den har nånting med "du vet vem" att göra men vad vet jag ej
-okej men kommer den alltid att va såhära
-ja det kommer den. Men jag ska se om jag hittar något som förklarar det.
-okej bra
När jag vände mig om och skulle gå ut märkte jag att alla mina lärare var här till och med snape. Jag gick fort ut och in till gryffindors elevhem.
När jag sagt lösenordet till den tjocka damen och gick in till uppehållsrummet så var den helt svart.
ÖVERASKNING!!! skrek alla första års elever i gryffindor. Jag vart helt stum och sen kom Sam och Jack fram och sa att dom hade berättat att jag fyllde år, så dom hade fixat ett överrasknings kalas. Vi jade jätte kul allihopa. Några hade frågat mig om min tatuering men jag svara att jag inte viste vad den betyde, men dom förstod. Det började närma sig kväll och alla hade gått och lagt sig. Jag gick också och la mig.
Denna natt var annorlunda för inatt drömde jag ingen ting.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Emma Mitch "that girl"
ФэнтезиEmma Mitch är en helt vanlig tjej. Tror hon iallafall. Läs mer så får ni se vad som händer. när ni läser tänk er lixom harry potter miljön