6-Eitje deluxe

511 38 6
                                    

Hey,

Ik had ineens een idee. 

Ik @UmmFawziyyah heb soms zin om uitgebreid te ontbijten. Iedereen kent dat moment vast wel. Maar ik ben dan veels te lui. Ik heb dus een simpel ontbijtje met ei het is niet standaard een eitje bakken/koken maar net ietsjes meer werk waardoor JIJ het gevoel krijg dat jij uitgebreid hebt ontbijt, en het is lekker ook nog!!

Het recept is voor 2 á 3 personen!

Let's go...

Benodigdheden:

1. 3 Eieren

2. 1 á 2 (medium)/ 1(grote) Ui

3. 4 á 5 (kleine)/ 2 á 3 (grote) Champignon

4. Koffiemelk (mag elke soort melk maar hoe romiger hoe beter!)

5. (olijf)olie

6. Zout

7. Zwarte peper

8. Komijnpoeder

9.  vers gesneden Qosbor (koriander) Heb ik meteen ff een tip snijd gewoon een hele bos qosbor en stop het in een ziplock bag en dan in de vriezer en zo heb je telkens verse qosbor.

10. Koekenpan

11. Spatel/pollepel (iets om mee te roeren)

12, Kommetje

13. Vork (iets om de eitjes mee te klutsen)

14. Snijplank (hoeft niet)

15. Mes

Bereidingswijze:

1. Snipper de ui in kleine blokjes.

2. Snij de champignons in kleine stukken. (gwn het formaat dat jij fijn vind eten)

3. Kluts de eieren in een kommetje en voeg er een scheutje(koffie)melk aan toe.

4. Zet een pan op hoog vuur met een flinke scheut (olijf)olie.

5. Doe de gesnipperde uien in de pan en laat ze glazig (doorzichtig) bakken.

6. Zodra de uien glazig zijn zet je het vuur laag en laat nu de uien lekker aanbakken.

7. Voeg vervolgens de champignons toe. (laat het bakken tot het wat zacht is, 1 minuut ongeveer.)

8. Voeg vervolgens de geklutste ei met melk toe en roer het.

10. Als het een beetje gebakken is voeg je de kruiden er aan toe:

zout

zwarte peper

komijnpoeder

qosbor (koriander)

11. Dit is een extraatje wat ik zelf heel lekker vind een beetje kaas er door mengen ;)

12. bak tot het gaar is.

En...

SMULLEN MAAR

Btw. het is een roerei dus zorg vooral dat je blijft roeren.


Nou dat was weer mijn receptje. Ik hoop dat jullie er wat aan gehad hebben en laat het me weten als jullie het hebben geprobeerd (uiteraard met je mening erbij xx) Voor de mensen die ui en champignons niet lussen probeer het alsnog ik lustte het vroeger ook niet maar in dit gerecht wel!! Misschien heb ik het daarom leren. Comment hier --> recepten die jullie willen.

Dat was het weer bye.

Veel succes met het maken en bsahtek!!

Xxx Khadija -->  UmmFawziyyah

Recepten voor Marokkaanse meidenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu