🌕

1 0 0
                                    

Det var en helt vanlig dag i Mayas liv och hon var på väg till skolan. Hon var ungefär halvvägs till skolan när hon mötte upp sin bästa kompis viktoriá. Det gick alltid med varandra till skolan. Hon sa till sig själv att det skulle bli en bra dag idag, men det  skulle hon nog få ångra att hon sade. Timmarna gick och hon kände att det gick från en bra till en dålig dag. Efter skolan gick hon hem hon borde i en skog och för att komma till skolan måste hon gå igenom skogen hon tyckte det var lite läskigt men hon visste att det var enda väggen, när hon var hemma så hällde hon upp en skål med flingor och mjölk och satte sig vid tvn. Hon hörde hon ett konstigt ljud från skogen hon sa till sig skälv att inte gå ut men hennes kropp verkade inte lyssna. Hon gick ut och hon såg något bakom henne Hon sprang och sprang så fort hon kunde hon kände tunga andetag i sin nacke men hon visste inte vad det var så hon bara sprang för livet. Det var kål svart hon visste inte vart hon var påväg. Det var tunga steg bakom henne men hon visste fortfarande inte vad det var som jagade henne och varför. Hon kollade bak för att se vad det var, även om hon visste att det innebar stor fara, hon vände huvudet bakåt och kollade snabbt för att inte tappa fart men när hon väl kollade bak så trampade hon på en rot som var ganska hög och tjock så hon trilla rakt på huvudet. Det blev svart............

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 22, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Dödens ljus🌑Where stories live. Discover now