Rumah Jae Hee & Kai Hyun
8 malamJae Hee's POV
Song Baek Ho.Wow,lama tak dengar nama tu. Hmm,dia jugak la yang buat Kai camni. Sampai sekarang Kai fobia and tak dapat lupakan jantan tak guna tu. Aku nak capai phone untuk menelefon Jimin nak cakap pasal ni, tapi Kai menarik tangan aku. "Jae Hee please.No? Aku taknak Jimin risau dan aku taknak susahkan dia lagi.Kan dia baru balik tour.Mesti penat" rayu Kai. "Tapi Kai nanti Jimin marah Jae lak. Jangan degil.Please Kai? I must protect you like you protect me" aku pujuk dia. "Andwae.Jae Hee jebalyo" haih ni yang takleh ni. "Fine.Only this time i'll let you go but no more excuse next time" ujar aku. "Gomawo Jae" ucapnya. Aku balas sekadar anggukan sambil senyum.
*******
Still Jae Hee's POV
Aku dail nombor Jungkook tapi takde orang angkat pun. Selalunya kalau dia tak jawab,at least ahli BTS yang lain tak pun manager akan angkat. Mane dia ni. Tetiba ade org jawab panggilan aku. Suara yang baru pertama kali aku dengar.Suara yeoja. "Yeobosaeyo?" Tanya suara di dalam telefon itu. "Kau sape eh?" Tanya perempuan tu lagi. "Saya kekasih Jungkook tapi awak ni sape pulak eh" jawab aku. "Aku tunang dia",berkecai hati aku mendengarkan kata-kata itu.Aku dengar suara Jungkook memarahi perempuan dalam talian tu. "Hello? Jagi? Hey,listen to me.That's not what you think.She's not my fia-" tak sempat dia cakap, aku terus potong. "Then who the fuck is that girl? How could a girl said that she's your fiance Jungkook?!" Aku terus tinggi suara. "I'm wasting 3 years of my life for you Jungkook. 3 YEARS WITH YOU BUT YOU PAY IT BACK WITH YOUR BULLSHIT " Nafas aku mula tak teratur. Aku terus putuskan talian.
"Jae,what's wrong?" Tanya Kai prihatin. "Jung-Jungkook di-dia tipu Ja-Jae Hee" cakap aku teresak-esak. Muka Kai terkejut. "But how?" Aku mengeluh perlahan. "Tadi Jae Hee call dia tapi ade sorang perempuan ni call then cakap dia tu tunang Jungkook" aku cite kat dia. "Then kau percaya?" Tanya Kai. "Kenapa tak caya lak? Terus terang perempuan tu cakap kat Jae Hee camtu" aku cuba bela diri. "Yah Im Jae Hee!Takkan disebabkan sorang perempuan yang kau tak kenal tetiba mengaku yang dia tu tunang Jungkook, kau terus percaya. Nape kau tak dengar explaination Jungkook? Aku taknak 3 tahun masa kau dengan Jungkook terbuang macam tu je. Kau dah janjikan dengan aku depan bintang yang kau akan stay dengan Jungkook sampai kau kahwin macam mane yang kau nak?" Jawab Kai panjang lebar. "Now aku nak kau pergi jumpa Jungkook.Dengar apa yang dia nak cakap.Balik tour because want your forgiveness?Let him explain what happened, okay?Come on lah Jae Hee.Takkan lah kau lagi percaya stranger daripada Jungkook" cakap Kai perlahan.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
Fiksi PenggemarPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...