Dorm
9 malamJimin's POV
Baru lepas rindu kat Kai.Maklumlah baru balik.Tapi penat dia,tak terkata. Aku pun tertido lepas balik dorm BTS. Mane Jungkook ni? Kata nak lawan main X-box. "Jin hyung, mane Jungkookie?" Tanya aku. "Oh Jungkook. Dia pergi rumah Jae Hee katanya ade problem. Tapi Jae Hee mesej hyung kata Jungkook tido sana". Lerhh,tido sana. Ala asal tak ajak. Kalau tak boleh jumpa YunYun. Hmm,rindunya kat dia. Igt nak video call tapi kang kacau dia tido lak. Esok jela jumpa dia kat cafe senang sikit nak bagi hadiah kat dia.
*******
9.30 pagi
Still Jimin's POV
"MORNING DUNIA!"Jerit aku. "Oi memekak la!" Ujar Suga. "Ala hyung sorry la" ucap aku. "Tah kau ni org semua nak tido la"bebel semua. Lantak la yang penting aku nak jumpa YunYun. "Hyung! Jimin pergi dulu,bye!cakap kat manager hyung yang Jimin pergi cafe tau" jerit aku sekali lagi. "Oi kau jerit lagi siap kau"kata Rap Monster. "Alaa lee.Ye ah ye ah"aku terus keluar dari dorm. Aku dah siap pakai mask takut fans nampak. Aku pakai leather coat yang tebal sebab sekarang tengah winter. Aku masuk kete aku,start enjin nak pergi rumah YunYun.
Rumah Jae Hee & Kai Hyun
Still Jimin's POV
Sampai je,aku tengok kereta Jae Hee takde.Yang ada cuma kereta dia dengan Jungkook je. Aku call dia tapi tak berjawab. -Mane dia ni?- Bisik hati aku. Tiba-tiba aku dapat panggilan daripada Jungkook."HYUNG! CE-CEPAT DATANG HOSPITAL SEOUL SEKARANG!" jerit Jungkook. "Wait, sape yang sakit ni? Kau? Ke Jae Hee yang demam balik?"tanya aku."Tak bukan Jae Hee tapi Kai Hyun. Datang cepat hyung"aku terus matikan phone. Aku terus masuk kereta dan memandunya macam org gila. -sabar YunYun oppa datang ni.- Aku lap sikit air mata aku yang bergenang.
*******
Hospital Seoul
Jimin's POV
"Nurse!Mane bilik pesakit nama Kim Kai Hyun?" Tanya aku sambil menepuk-nepuk meja. "Sabar ye encik, saya check"kata nurse sambil senyum. Aku lempang kau kang. "Pesakit Kim Kai Hyun ade dalam bilik 132"kata dia. "Mekasih" ucap aku sambil bergegas ke bilik Kai.
Sampai je depan wad Kai, aku nampak Jungkook dgn Jae Hee menangis. Jungkook nampak aku pastu berjalan ke arah aku. "Hyung , n-noona.Dia masuk wad kecemasan" kata Jungkook sambil lap air mata. "But how? Dia tak cite pape pun dengan hyung sebelum ni" kata aku. "Dengan Jae Hee sendiri dia tak bagitahu" sambung Jae Hee pulak. Aku tolak pintu VIP wad Kai. Aku nampak banyak wayar yang melilit badan dia. Aku duduk kat kerusi sebelah dia. Aku pegang tangan dia yang kecil. "YunYun sayang, oppa dah sampai ni. Bangun jagi. Oppa dah ade depan YunYun ni. Bukak la mata jagi" kata aku yang mula dilanda emosi. Kenapa dia tak cakap dengan aku selama ni.Tangan dia aku letak di pipi aku.Air mata aku turut membasahi tangannya.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
ФанфикPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...