Chapter 17 : Rahsia

688 61 8
                                    

Aya menggigit bawah bibirnya. Tangannya digenggam erat. Kenapa? Dia tak berniat nak curi dengar atau apa tapi..

Aya terasa haus tiba-tiba jadi dia ingat nak ke dapur untuk minum air malam tu. Lain pula yang jadi bila dia terdengar perbualan antara Nagi dan Lui. Dia yang baru nak masuk dapur bersembunyi di sebalik dinding.

Kenapa...dengan Lui?

Dia sakit ke?

Aya tak tahu..

Lui tak pernah cerita tentang dirinya.

※※※※※※

Langkah kaki Lui perlahan, namun berhati-hati apabila dia menuju ke bilik mandi. Saat itu dia terserempak dengan Aya di tengah tangga.

"Mandi? " tanya Aya.

Lui mengangguk.

Aya baru nak daki tangga ke tingkat 1 tapi Lui yang memanggilnya tu buat langkah kaki Aya terhenti.

"Kenapa? " soal Aya.

"Un.. Tentang Ken.. " perlahan nada suara Lui tapi Aya masih mampu dengar.

"Ken? " berkerut dahi Aya.

"Kau.. Tak suka dia ke? " Lui berterus terang.

Eh?

"Bukan ke aku dah bagi tahu kau yang topik ni dah lama ditutup? " Aya menjawab selamba.

"Tapi.. " Lui menapak satu anak tangga, betul-betul di hadapan Aya.

"Ken masih.. !! --- " baru saja Lui nak cakap, ada satu tangan menekup mulut Lui dari belakang dan lelaki itu ditarik ke bawah.

"Ken?!" Aya terkejut, entah dari mana muncul lelaki tu.

Senyuman Ken diberikan pada Aya.

"Ahaha.. Jangan pedulikan Lui ni. Dia macam tak betul sikit hari ni. Terlebih buat kerja sekolah malam tadi sampai pagi tak tidur.. " Ken ketawa.

Aya pandang dua orang dihadapannya itu.

"Tapi Ken.. " sekali lagi kata-kata Lui dipintas oleh Ken.

"Diamlah! "

Wajah Lui berubah sedih apabila dimarahi oleh Ken.

"Um.. " Aya nak cakap sesuatu tapi bila tengok Ken yang tersenyum tu terus tak jadi.

"Bye.. " beritahu Ken sambil mengheret Lui bersama dengannya.

※※※※※※


"Apa yang kau cuba nak cakap? Tak perlu la bagi tahu Aya apa-apa.. " Ken meluahkan rasa hatinya.

Lui hanya mengikut langkah kaki Ken, masuk ke dalam bilik. Mata Lui melihat sekeliling bilik Ken.

"Waa.. " mata Lui bersinar-sinar. Bukan selalu.. 😮

Ken akan halau dia keluar dari bilik kalau Lui cuba masuk.

Ken yang baru perasan Lui ikut dia masuk ke dalam bilik terus rasa geram.💢💢 Apa masalah Lui ni? Lelaki tu nampak teruja.

"Kau dah kenapa? 💢" soal Ken.

"Ken.. Kau suka Aya kan? Kenapa kau tak beritahu Aya sekali lagi? " soal Lui sambil mengambil tempat di atas lantai, tepi meja kecil milik Ken. Dah bersila dah dia.

Boarding House~Full of Love~ (Completed)Where stories live. Discover now