Kellys perspektiv

182 5 6
                                    

Jag tittar mot personens ansikte och får en chock när jag ser vem det är. Philip? Jag letade ju över allt efter honom!!

"Har du sett någon som kallar sig banana? Han är tydligen din vän?" frågar jag hoppfullt och tittar på honom med glada ögon.

"Oh nej, ahhhh. Inte du!!" skriker han och för händerna mor huvudet för att ta sig över ansiktet. Jag sitter bara helt oförstående på honom, samtidigt som en stött känsla sprider sig inom mig.
"Va?"
"Det får inte vara sant, inte igen. Jävla Martinus asså." fräser han och slår handen mot benen som dinglar ner och snuddar vid vattenytan.
"MARTINUS?!" skriker jag förfärat och väldigt förvånat mot honom och han rycker till.
"Chilla med skrikandet, men ja.."
"Nejnejnej!!!!!"
"Jag vet, är lika förvånad som du är." mumlar han och masserar sina tinningar.
"Jahop, vad ska jag göra nu?"
"Du måste ta honom här ifrån, han är så full alltså!" informerar Philip med självklar ton.
"Jaha, vart är han?"
"Inlåst på toan, där nere." pekar han lätt.
"Antar att jag får försöka få honom ut därifrån?"
"Japp, lycka till!" säger Philip och reser sig upp för att gå ifrån mig, som om detta är min sak att göra. Jag är hans exa inte hans bästa kompis, detta borde han göra! INTE JAG!

Ask f.m || M.G (AVSLUTAD)Where stories live. Discover now