"Byy kenapa taknak keluar bilik ni? I ada buat salah ke? Buka lah pintu... setengah jam I duduk kat depan ni, you taknak keluar. Byy??"
"Taknak lah. Aku kata taknak means TAKNAK!"
"Byy? What's wrong? I ada buat salah ke sampai you merajuk macam ni?"
Ada, sebab kau lah mama dah salah anggap pasal kau dan aku ada hubungan.
"Takde pape, pergi lah balik" halau ku. Nak tengok cerita pun tak best macam ni, mengganggu je rasa.
"Right. I tinggal sini selagi you tak buka pin- Hey sayang..." kata nya sambil tersenyum ketika ku membuka pintu bilik ku. Kontika aiskrim ku yang kedua kini terletak di atas katil sambil laptop ku masih terpasang. Selimut tebal pula bersepah dan bilik ku pula gelap atas sebab aku langsung tak buka lampu dan langsir tertutup, aircon juga terpasang.
"Nak apa?"
"Macam best je kat dalam" balasnya sambil mata melirik ke dalam bilik ku. "Nak Netfix, Cuddle and Food with me, sayang?" Sengih nya.
"Gila. Pergi lah balik, tak hinggin nak tengok bersama" ku tolak badan nya keluar lebih jauh dari pintu bilik ku.
"Alright. Sayang dah makan?" Kata ku diabaikan oleh nya malah dibuatnya macam takde pape.
"Dah. Ice cream"
"Wuish makan tak ajak" di cuit hidung ku.
Alaahh kenapa lah aku kena hadap lelaki yang tak faham bahasa kat depan aku ni. Sakit kepala nak fikir. Pagi tadi I-You, lepas tu dia tukar pula tadi petang, Byy, sekarang ni Sayang.
Makin lah aku sakit hati. Aku tak suka dengan playboy ni lah😫💔
"Pergi balik" halau ku lagi.
"Okay. Peluk dulu" terus dirapatkan nya badan kami dan merangkul pinggang ku.
"I minta maaf pasal dulu. Mungkin apa yang you nampak I ni kaki perempuan, tapi dalam hati cuma ada nama you sahaja yang bertakhta. I love you" terus dikucup sisi kepala ku. Pelukan dileraikan dan dia membawa dirinya turun ke bawah.
Vrrooommm...
Balik pun, biarkan lah dia dengan fantasi cinta bertepuk sebelah tangan. Aku malas nak fikir. Aku kembali masuk ke bilik ku dan menyambung cerita ku yang tergendala.
*********
3 hari aku merajuk taknak keluar bilik, kalau keluar pun aku pergi kat dapur luar tu je lepas tu terus masuk semula ke bilik ku.
Mama pula dah naik angin, papa pula sampai peras ugut waktu ni.
"Selagi Thea masih nak merajuk kat mama papa, masih nak berkurung kat dalam bilik ingat, hujung minggu ni papa ambil semua harta milik Thea. Termasuk kereta, kad kredit, laptop, WiFi juga iPhone7. Ingat ini last warning papa!"
Aku cuma ada masa sehari sahaja lagi. Bermakna besok kesemua barang ku akan di sita oleh papa. Kejam nya pa.. sanggup papa buat Thea macam ni...
"Kak Thea, ini Hana ni, boleh tak bawa adik keluar beli barang" kata Farhana dari luar bilik ku.
"Barang apa?"
"Barang sekolah. Kita pergi kedai buku ehh... kat rumah takde sorang pun yang ada. Akak bawalah adik keluar ehh..." pujuknya lagi.
Besok hari terakhir aku, mungkin harini adalah hari terakhir ku juga untuk keluar berjalan mungkin.
"Okay! Pergi bersiap sekarang" arah ku dan mendapat sorakan dari Farhana di luar bilik ku.
Dress hitam berlengan panjang dan berskirt pendek paras lutut ku pakai di badan. Rambut ku trim lurus dan muka ku letak Makeup mengikut kesesuaian ku.
Aku melangkah keluar rumah bersama kunci kereta, tas tangan yang terisi iP7, kad kredit dan beg dompet sekali ku pegang di sebelah kiri. Manakala tangan kanan ku pula membantu kaki ku menyarung kasut killer heels ku yang berwarna cream.
"Hana! Cepat lah, akak dah start enjin ni, nanti mama papa sampai rumah pula nyaris akak kena ceramah" jerit ku dan mendapati Farhana turun tangga terkocoh-kocoh.
"Alright kak! Jom kita pergi sebelum mama papa nampak kita keluar jalan tak bagi tahu" balas nya pula.
********
Votes
Read
Comments
Follow and Shares!
YOU ARE READING
Hot! Hot! SOLDIER!
Ficção AdolescenteNur Thea Chantika Binti Marof, gadis 24 tahun yang masih belajar di Universiti Negara, hanya menunggu keputusan sahaja lagi untuk mendapat ijazah. Menduduki tahun terakhir nya belajar didalam bahagian Kaunselor, seterusnya akan menjadi guru di bahag...