Esok kan hari nya.pada pukul 5.45 pagi.
Ali bagun dari tidurnya untuk solat subuh.kemudian Ali mengejudkan Alicia."Alicia,bagunlah solat subuh"kata Ali.tapi Alicia masih lagi tidur dengan lena.Ali mengejut Alicia lagi,kali ni dengan nada yang nakal"Alicia kau nak bangun ke tak nak,kalau tak aku buat benda macam semalam"kata Ali dengan senyuman yang nakal.
Setelah Alicia dengar kata Ali itu dia terus bagun dari tidur.kemudia Alicia memeriksa badan nya."ape!!!kau nak buat bende tu lagi,taknak aku"kata Alicia yang kelihatan takut.
"Bagun pun,dah cepat mandi kita nak solat subuh berjemaah ni"kata Ali kepada Alicia."Ali,aku tak tahu nak sembahyang"kata Alicia."ok,takpe kau ikut je ape yang aku baca dalam solat"kata Ali kepada Alicia.Alicia hanya mengangokkan kepalanya.
Kemudian Ali dan Alicia mulalah solat berjemaah bersame-same.
Pada pukul 7.00 pagi.Alicia turun ke bawah untuk memasak."aku nak masak ape pagi ni"kata Alicia dalam hati."ape kata,aku masak nasi goreng"kata Alicia dalam hati lagi.kemudian Alicia ke dapur untuk masak.
Beberape minit kemudian,Ali turun ke bawah dan dia terbau sesuatu yang sedap.kemudian Ali bergegas ke dapur.ketika Ali dia dapur,Ali ternampak Alicia telah meletak kan nasi goreng kat atas meja.kemudian Ali mengambil pinggan dan cawan untuk makan.selepas mengambil pinggan dan cawan dia mula mencedok nasi goreng yang dimasak oleh Alicia.ketika makan,Ali menghayati makanan yang dimasak oleh isterinya iaitu Alicia.
Selepas Ali habis makan.Ali beesiap untuk pergi ke kerja.sebelum Ali keluar dari rumah Ali,Alicia ke bawah dan datang ke arah Ali untuk bersalam.selepas bersalam Ali mencium pipi Alicia yang tembam."Ali janagan lah buat macam tu malulah"kata Alicia dalam perasaan malu.Ali hanya sersenyum sahaja dan dia terus ke tempat kerja.
Ditempat kerja
Ali memikirkan tentang kerjadian tadi."kenapa aku cium dia"kata Ali dalam hati.tiba-tiba Ali tersenyum sendiri kerana dia teringat tentang dia mencium pipi Alicia tadi.semasa Ali mencium pipi Alicia,Ali nampak muka Alicia menjadi merah seperti tometo.kemudian Ali tergelak kecil dengan Alicia.kemudian Ali sambung berkerja.
Pada pukul 10.00 malam
Ali pulang dari kerja.semasa Ali masuk kedalam rumah,Ali ternampak Alicia sedang tidur di atas sofa.kemudian Ali mendekati Alicia lalu dia membelai rambut Alicia yang licin itu.kemudian Ali mengan kat Alicia ke dalam bilik lalu letak kan Alicia ke atas katil.lepas itu Ali mencium dahi Alicia dan tertidur bersame Alicia di sebelah.sambil memeluk Alicia.
Bersambung...
Tengok diaorang tu.mula2 tak suka lepas tu suka.jadi kalau suka like dan komen.
YOU ARE READING
Ejen Ali Dan Ejen Alicia Kahwin
عاطفيةCerita ini mengesah kan dua orang budak iaitu ali dan alicia yang di satukan kerana ayah ali dan ayah alicia telah lame merancang misi ini.