Rumah Jae Hee & Kai Hyun
11 malamJae Hee's POV
Aku mula tersedar. Aku memegang kepala aku. Aku memikir mengapa aku berada di katil. Oh aku pengsan tapi kenapa? Aku tak sakit pun. Aku menoleh di sebelah aku dan aku lihat tempat Jungkook. Mane dia pergi? Aku mula membuka pintu bilik perlahan. Aku mula menjenguk di mini library tapi takde org. Aku melangkahkan kaki ke beranda. Aku lihat Jungkook sedang memerhati bintang-bintang di langit sambil duduk di buaian. Aku mula berjalan perlahan arah ke belakang dia. "Oppa tahu jagi ade kat belakang oppa. Jagi,i know it's you" jawab Jungkook tanpa menoleh ke arah aku. Aku terus duduk di bangku berhadapan dengan dia. Aku senyum sambil memegang kedua-dua pipinya. Lesung pipitnya membuatkan aku mula tertarik kepada dia. "Oppa senyum sikit laa" ujar aku sambil memicit kedua-dua pipinya. Dia pout sambil mengusap rambut aku. "Argh rambut jagi" rengek aku sambil mencubit lemak di pinggangnya. "Aduh sakit jagi"jawab dia sambil mengusap tempat yang sakit akibat cubitan aku.
Jungkook mengajak aku masuk kembali ke dalam bilik. Aku pada mulanya taknak tapi dek pujukan Jungkook, aku terpaksa akur sambil menyilang tangan aku dgn lengannya. "Jagi, oppa nak tengok jagi pakai pink pastel long dress boleh esok?" Pinta Jungkook sambil memandang aku dengan mata hitamnya. "Hrmm,jagi rasa jagi takde pink dress macam oppa suruh pakai tu lah" jawab aku sambil menggaru kepala. "Oppa dah siapkan dah" sambung Jungkook sambil mengenyit mata kanannya. "Dah la oppa ni, jagi nak tido, mengantuk" jawab aku sambil menyelimutkan diri. "Araseo,jalja jagiya" kata Jungkook sambil mengucup dahiku lembut sebelum menutup lampu.
*******
Kai Hyun's POV
"MinMin-ah,kenchanayo?"tanya aku dalam kerisauan. Jimin batuk tanpa henti dari petang tadi."MinMin *uhuk* okay je *uhuk*.YunYun tak payahlah risau sangat eh?"jawab Jimin sambil membelai lembut pipi aku.Aku meletakkan tangan aku kat dahi dia,tak panas."Kan MinMin dah cakap kat YunYun yang MinMin okay?" dia cuba untuk meyakinkan aku. "Kalau tak de apa-apa,kenapa sampai batuk ni?Bunyi macam teruk je. Kita pergi klinik nak?" soal aku bertubi-tubi."Klinik mana je bukak malam-malam ni YunYun?"tanya Jimin sambil mencubit pipi aku."Aduih. Klinik 24 hours lah"jawab aku.Pipi aku yang dia cubit tadi dibelai semula."Tak payahlah. Batuk sikit je ni.But there is one thing you could do for me"kata dia dengan memandang ke arah mata aku."What is it?"tanya aku seakan budak kecil.Dengan pantas,dia bangun untuk menutup suis lampu dan menarik aku dalam pelukannya. "Malam ni,MinMin nak peluk YunYun ketat-ketat,sebab MinMin nak protect YunYun"kata dia sambil mencium dahi aku.Aku mendengarkan alunan degupan jantungnya yang laju. "Because I love you.Okay,dah gi tido"jawab dia dengan laju."Mende MinMin ni.Yah,MinMin-ah",tahu tahu dia dah berdengkur.*uhuk uhuk*Baru saja aku memejamkan mata,Jimin dah batuk.Aku mengurut dadanya perlahan untuk membantu dia bernafas.Aku kembali meletakkan kepala aku di atas dada Jimin.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...