CHAPTER 17: Alors Attends

39 2 0
                                    

Alors attends - sekian menunggu

Mak dengan papa pagi pagi lagi dah gerak. Tinggal aku, muhammad dengan loqman. Adik aku dua orang kat asrama sorang lagi kat kolej. Hmm dia orang tak dapat balik semalam. Ada hal kata nya.

Muhammad: akak lapar...
Faye: gi ah masak.
Muhammad: masak apa nya...
Loqman: jom la kita keluar makan.
Faye: ahh takde.. Taktik dia tu nak ajak kita keluar makan. Mintak belanja la tu
Muhammad: dah tu masakkan la...
Faye: apa je ada kat dalam rumah.
Muhammad: jap.. Gi check lu hehe
___________

Dua jam lagi sampai melaka..

Puan seri: bini muda abang apa khabar?
Encik zul: boleh tak panggil nama orang tu elok elok.
Puan seri: seri cuba bang tapi tak boleh.. Lagi satu semalam tu kenapa abang kasar sangat dengan faye.
Encik zul: budak tu memang patut diajar. Biadap makin menjadi jadi. Awak la tu ajar dia.
Puan seri: yang buruk semuanya saya yang baik semua abang la... ?
Encik zul: abang ada seorang kawan kaya. Banyak duit ada dua tiga rumah dah. Abang ingat nak jodoh kan dengan faye.
Puan seri: jodoh kan faye dengan anak dia ke?
Encik zul: ha dia mana ada anak. Abang nak jodoh kan faye dengan dia la.
Puan seri: abang jangan buat gile ! Abang ni kenapa. Faye tu muda lagi kenapa abang selalu buat ceni bang !
Encik zul: jangan menjerit boleh tak. Aku lempang kang!
Puan seri: abang buat la ... Masa tu abang jangan nyesal kalau faye tinggal kan abang. Kalau faye tak da. Abang anggap je semua takda.
Encik zul: bagusla.. Rinngan beban aku.
______________

Malam nanti majlis persandingan ainur dengan nurul .. So lepas lunch gerak taiping terus la.

Faye: kau nak ikut aku gi taiping tak.. ? (sambil basuh pinggan)
Muhammad: tak kot.. Malas ahh lagi pon malam kang nak keluar jap.
Faye: mak ada cakap dia balik bila. Takkan nak biar aku dengan loqman berdua je kat rumah.
Muhammad: hehe apa salah nye.
Faye: aku tepuk dahi kau kang..
Muhammad: alaa sampai rumah bagi tahu orang balik la.. ( gerak ke bilik)
Loqman:.adik kau yang lain mana?
Faye: dia orang tak dapat balik busy study
Loqman: kau nampak cantik la basuh pinggan ceni.. Nampak macam isteri mithali (bisik)
Faye: aku memang calon isteri mithali la..
Loqman: kau nampak seksi sangat. (pegang pinggang faye)
Faye: haaa ni sorang lagi nak kene tepuk dahi. Gi sana..
Muhammad: akak !
Loqman: oh mak kau !
Faye: haaa kannn aku dah kata tadi .. Btw nanti kita gerak ehh gi taiping malam ni nurul dengan ainur kawin

Loqman: whos that... ?
Faye: roomate aku ...
Muhammad: dua dua kawin sekali ke apa ni?
Faye: ha ? Maksud kau ..
Loqman: yela dua dua buat majlis sekali ke ... Jap jangan cakap dua pempuan ni kawin sejenis .. !
Faye: hahah ... Mana ada la.. Ainur tu laki .. Nurul tu roomate aku. Dia orang kawan masa aku degree dulu.. Lama jugak ah kami berkawan.
Loqman: ohh balik malam ni jugak ke?
Faye: tak kita tido sana. Nurul dah sedia kan chalet untuk member member dia.
Loqman: wahhh.. Chalet.. Kaya nye.. Dia..siap support.
Faye: takda ah tu bisnes dia. Dia banyak bukak chalet sekarang.
Loqman: ok .. !
___________________

Kecoh ... Riuh rendah rumah... Pak bujang dengan nek timah. Huru hara dengan suara anak anak dia orang. Semua tak kene. Ada saja yang diungkit.

Pak bujang: sudahhh !!!!
Nek timah: sabar bang...
Pak bujang: macam mana budak tu tak biadap dengan kau ngah! Kau pun sama zul ! Aku tak tau la ... Aku rasa baik aku mati ja. Anak anak aku semua tak guna.. Susah mak korang beranak 10 tapi satu pon tak guna. Buat hati aku sakit ja. Pasal budak tu korang nak gaduh adik beradik!
Nek timah: mak tak tau nak cakap apa la ngah. Tu anak kau tu .. Jaga dia orang lagi bagus.. Tu menantu kau yang kau kenen kan dengan anak kau sekali tinggal kan anak kau. Tak payah sibuk hal keluarga acu. Jaga kain sendiri ngah ...

TFWIMWhere stories live. Discover now