Bab 16

5.5K 160 33
                                    

"Mama papa dah sedia maafkan kamu Thea. Mama dah bincang dengan papa takkan ambil barang kamu. Kali ini mama lepaskan.." mama.

"Tapi ingat, malam besok, Faizal hantar rombongan masuk meminang" papa.

Beep! Beep!

Dah sampai! - Abg

Wait in 5 mins!

"Akak! Betul ke ni?" Soal Farhana yang nampak gelisah sedari tadi.

"Betullah akak tak main-main. Akak taknak kahwin dengan Faizal..."

"Akak tinggal dengan abang Naim tu kan?"

"Ya sayang, akak selamat nanti, takpe. Bagi mama papa baca surat yang akak letak kat atas meja bilik akak dan akak cuma minta restu hidup akak je, ya?"

"Baik. Ada apa hal, call Hana and maybe adik pergi lawat akak kat sana. Jaga diri..." balas Farhana yang kini memeluk ku sebelum ku menyeludup keluar dari pintu belakang rumah dan terus berlari ke pondok Pak Guard.

Buat kali terakhir nya masa ini, aku melambai Farhana dari jauh dan menghadiahkan senyuman.

Kereta milik Naim ku masuki semua beg bagasi ku di bantu oleh nya juga. Kemudian kami masuk ke kereta dan dia memandu keluar dari perkarangan rumah ku.

"Nak tinggal kat mana ni sayang?" Soal naik di pemanduannya.

"Rumah abang"

"Mana boleh. Kita bukan mahram say-"

"Kita nikah malam ni" jawab ku pantas. Aku sanggup berkahwin dengan Naim daripada Faizal.

"Kita-"

"Kita kahwin jelah. Malam ni kita nikah je, nanti kita bagi tahu parents yang kita dah nikah" paksa ku lagi.

"Abang takpe kalau nak kahwin atau tak. Tapi masalahnya sayang ni rela atau terpaksa?"

Rela atau Terpaksa?

***********

"Aku terima nikahnya Nur Thea Chantika binti Marof dengan mas kahwinnya $200 ringgit tunai"

Sah sah sah sah!

Mama, Papa, maafkan Thea sebab kahwin tanpa restu yang sah dan lari rumah semata-mata untuk tidak menerima pinangan Faizal.

Air mata ku seka, aku harus tabah menghadapi semua ini, kerana semuanya terjadi atas sebab ego dan pemikiran singkat ku.

Kami memberi alasan mengapa bernikah diwaktu begini kerana untuk menghalalkan kami berdua yang akan tinggal serumah. Diterima.

Jalan pemanduan balik kami hanya bertemankan alunan suara al-Quran yang terpasang di radio. Masing-masing dengan fikiran sendiri, apa akan jadi pada esok hari.

Tiba di destinasi terakhir, Naim berhenti di sebuah banglo sederhana besar; banglo milik nya sendiri.

"Jom masuk. Mulai harini sayang tinggal dengan abang" pelawanya dan ku menjejakkan kaki masuk ke rumah banglo ini dengan membawa beg bagasi ku dibantu olehnya.

Aku rela dengan perkahwinan ku ini, walaupun aku belum kenal lebih siapa Naim yang sebenarnya. Tak mengapa, bercinta selepas kahwin kan lebih romantik.

"Abang..."panggil ku tiba kami di lorong menuju ke bahagian bilik tidur. "Ada guest... room... tak?" Aku tak selesa sebenar nya, bukan tak selesa, first time kot nak tidur dengan lelaki!

"Sayang nak tidur dekat mana?" Bisiknya dengan suara lembut pula. Terus ku menggosok sebelah telinga ku dan menjeling nya sekilas. "Sayang..." panggilnya lagi dengan senyuman menyeringai.😏

"Apa ni abang!" Marah ku pula. "Orang tanya ada guest room ke tak, cepat lah jawab!"

"Yelah. Rumah abang ni ada 3 guest room dan 1 master bedroom milik abang dan sayang"

"Ehh! Macam salah dengar jee kat hujung tu tadi ehh" balas ku pula sambil menggaru kepala ku yang tak gatal.

Aku berpusing dan terus terlihat tombol pintu bilik, ku buka.

"Good! Sayang buat pilihan yang bijak" aku diangkat dibahu nya sambil meronta meminta lepas sementara sebelah tangannya lagi memasukkan beg-beg bagasi ku.

Aku diletak di atas katil sambil naik menghempap badan ku. Aku menahan bahunya daripada mendekat. Rambut ku di selak ke kiri dan kanan daripada menutupi seluruh wajah ku. Dan dimasa itulah mata kami berpandangan antara satu masa lain.

"Jom lah..."

"Apa?!" Bentak ku pula.

"Jom lah..."

"Ishh kacau lah!! Pergi sana!! Sayang nak tidur, ngantuk!!"

"Kita overtime pun takpe sayang, besok kan hari minggu; Ahad. Jom lah...."

"Taknak taknakkkkk!!!"

"Fine. Nak usik dia pun susah. Pipi merah, muka cuak habis. Takut lah tu first night dia" bebel nya setelah melarikan diri dari ku dan terus menghempap badannya di katil; bertiarap.

Aku mengambil kesempatan untuk bangun dan meluru ke beg bagasi ku untuk mengambil pakaian tidur kemudian ku masuk ke bilik mandi, menukar baju disitu.

Aku keluar semula terus dipandang oleh sepasang mata yang aku rasakan nak ditutup habis dengan gam.

"Apa pandang-pandang!"

"Eii pahala tau pandang isteri" dah pandai lah tu nak guna kuasa veto dia. "Come here baby, you look so sexy tonight" eiww banyak lah sexy kau!

Aku berjalan menghampiri katil dan mengangkat kaki ku naik, cepat-cepat ku menarik selimut dan menutupi seluruh badan ku.

"Kenapa pakai baju gaun? Nak goda abang ehh..." memang berdesing telinga aku dengar.

"Abang! Boleh tak sayang tidur dengan aman malam ni? Sayang penat tau, ni dah nak masuk pukul 4 pagi dah, taknak tidur ke? Abang tak pen-"

Hmm...

"Sedap"

"Ishhhh. Abang ni kan, sengaja lah tu! Dah lah first kiss dia curi"

"So? Second kiss memang abang nak curi juga"

Pfff.

"Dah, yang second tadi pun sedap. Come here, abang nak peluk jee, abang dah ada bantal peluk yang baru, harum lagi bau dia, selesa nak peluk-peluk. Kulit pun halus, lembut, tergelincir tangan abang bila tersentuh kulit sayang" gelak nya pula.

Aku yang malu terus menyembamkan muka ku di dadanya. Pelukan nya ku balas dan bau haruman badannya ku hidu.

"Abang bacakan surah pendek ya, biar tenang hati sayang nak tidur"

Alahai, sweet nya first night aku dia bacakan surah pendek. Inilah yang dikatakan, bercinta selepas bernikah.

"Goodnight abang"

"Goodnight sayang. Abang janji mulai harini, abang akan jaga sayang macam abang jaga diri sendiri. I love you sayang"

"Love you too abang"

************

A/n : nak Faizal ke Naim?😏 komen laa sape lagi sweet 😚 ahahahhah 👻

Votes
Read
Comments
Follow and Shares!

Hot! Hot! SOLDIER!Where stories live. Discover now