Het museum

8 1 0
                                    

Licht . Heel fel licht . Ik deed mijn ogen open en ging recht zitten. Ik keek rond en zag de zon. Nu is het zomervakantie , maar overmorgen is het weer school. Ik heb echt geen zin, ik hou van de vakantie . Wat maak ik mezelf toch wijs, ik haat vakantie . Ik wil gewoon niet naar school, naar al de kinderen op school. Ik  sta recht en trek mijn kleren aan . Ik pak mijn tekenblok en mijn houtskool en ga naar beneden . Ik zoek naar mijn moeder , ik ga naar de tuin en zie haar daar lezen in haar tijdschrift . "Mag ik vier euro ?" mijn moeder kijkt me aan: "Waarom?" .   Ik wandel naar haar toe en ga naast haar zitten : "Ik ga weer naar het museum." mijn moeder staat recht en loopt de living in, ze pakt  haar portefeuille en haalt er een briefje van vijf euro uit .  "Alsjeblieft , gebruik de laatste euro maar voor een drankje uit de automaat."  ik nam het briefje aan en stak het in mijn achterzak. "Dankjewel mama , ik ben thuis om 13 uur." mijn moeder knikte en gaf me een kus op de wang : "Tot straks!" ik liep naar buiten en nam de tram naar het museum. Ik ga graag naar het museum , ik kan kijken door de ogen van artiesten. Ik schets er vaak ook tekeningen gebaseerd op hun werk. Het geeft me rust , inspiratie en er is nooit iemand van school omdat niemand er graag heengaat . Ik vind het goed zo , niemand kan me storen tijdens mijn vrije tijd.  Ik wandel door het museum , en dan zie ik het . Het portret waar ik vandaag mijn tekening op ga baseren. Er stond een vrouw op , ze zat in een hoekje te huilen en ze keek naar de skyline van een stad. Ik tekende mezelf , kijkend naar twee mensen die hand in hand liepen. Het zag er best mooi uit , al zeg ik het zelf . Ik ging naar huis , weer met de tram omdat ik geen zin had om met de fiets te gaan. Ik stapte een halte vroeger af om in de Kruidvat nog wat scheermesjes te kopen. Ik wachtte op de tram en dacht na : het ticket naar het museum kostte maar twee euro , net als de scheermesjes. En mijn drankje , was gewoon spaargeld. Ik zag een tram aankomen en stapte op. Ik keek naar het uur en het was nog maar 12 uur . Ik zocht in mijn handtas naar mijn huissleutel en vond hem . Ik kan proberen mijn kamer binnen te komen zonder opgemerkt te worden en dan rond 13 uur aan de deur bellen om zogezegd dan pas thuis te komen . Ik kwam aan en wandelde eventjes naar huis. Ik deed stil de voordeur open en liep stilletjes naar boven . Het is me gelukt! Ik pak de scheermesjes en maak ze kapot , zo kan ik de mesjes eruit halen . Niemand wist het , zelfs mijn beste vriendinnen niet , ook niet de school en mijn ouders al helemaal niet. Niemand wist , weet en zal ook nooit te weten komen dat ik mezelf snijd. De reden is overduidelijk , maar het boeit niet. Als ik sterf zijn er een paar weken van rouw en dan is iedereen weer mega-gelukkig ! En maar goed ook , want ik hoef geen aandacht - zelfs al ben ik dood- van mensen die me amper kenden, ik wil gewoon weg. Voor ik wegga heb ik nog dingen te doen : brieven schrijven , afscheid nemen  en zeggen dat ik hield van al mijn vrienden en familie . Ik ben van plan het met pillen te doen , zelfmoord . Niemand merkt het , omdat ik me op school nogal anders gedraag. Nogal heel anders . Ik zal het wat duidelijker maken : ik heb een gespleten persoonlijkheid. Ik zeg het niet graag , maar dat is een van de redenen dat ik het doe... jeweetweelwat  Ik deed het , sommige sneden waren diep en andere helemaal niet. Ik deed het nog eens en nog eens... Ik kon niet stoppen. Mijn armen zaten vol , dan begin ik morgen maar aan de benen. Nu kruip ik in de kast en zet ik mijn lievelingsmuziek op. Dan ben ik alleen en kan ik nadenken. Mijn afspeellijst begon expres met dat ene leuke liedje : Psycho ~ Muse .   Ik keek naar het uur en het was al bijna 13 uur , dus ik trok een trui aan om mijn armen te verstoppen en deed de voordeur open en toe . "Mama! Ik ben thuis!" mijn moeder keek op en glimlachte : "Oke , we gaan straks nog naar de winkel om schoolspullen . Maak jij je al klaar ? " ik had echt geen zin om te gaan winkelen , en al zeker niet voor school. "Ja natuurlijk mama ! " ik doe dan maar alsof , want anders maak ik haar ongelukkig. Ik ging nog even mijn portefeuille uit mijn kamer halen en zag dan dat het raam nog steeds openstond. Ik wou het raam toedoen en dan keek ik binnen door het raam van de overburen en zag een klein jongetje ~10-jarig denk ik ~ zwaaien naar me . Het was vast het kleinzoontje van de overburen ofzo . Ik zwaaide terug en sloot de gordijnen , ik vind hem eng . Ik loop naar beneden en kijk naar mijn moeder : "Ik ben klaar om te vertrekken . " mijn moeder greep naar haar handtas en liep naar de voordeur . Ik volgde haar tot de auto en stapte in . Hier gaan we . We gaan naar de winkel waar ik spullen ga kopen die bekeken worden door irritante , harteloze kinderen. Wat nuttig denk ik (not) . Ik wandel de winkel binnen en zie een leuke Eastpak boekentas. Ik koop hem met wat pennen , gommen en potloden. Nu heb ik alles om er overmorgen aan te beginnen! We gaan naar huis en ik begin weer muziek te luisteren. Ik hoor mijn moeder in de kamer boven mij rondstappen en kijk naar de klok. Sh*t het is al 23 uur . Slaaptijd! 

Ik word wakker van mijn hardrock muziek die nog steeds aanstaat. Het is 11 uur. Ik ga naar beneden en eet cornflakes , ik eet van die kussentjes. Het merk was ... Tresor! Ik weet niet waarom , maar het is een verslaving. Toen ik aan tafel zat dacht ik er weer aan : morgen de eerste schooldag . Ik wil niet naar school , maar anders krijg ik onder mijn voeten. Ik ga gewoon de hele dag Netflix kijken en chillen.  Tot zover : de zomervakantie.

Laat me weten wat je tot nu toe vind van mijn verhaal. Als je fouten vind , mag je ze gerust laten weten.
                         - anonymous

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: May 20, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

F*ck it allWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu