12. Η συμβουλή

335 34 21
                                    

12. Η Συμβουλή

Τόσες φορές τόσο κοντά να είμαι

στα μάτια, και στα χείλη τα ερωτικά,

στ' ονειρεμένο, το αγαπημένο σώμα.

Τόσες φορές τόσο κοντά να είμαι.

K. Καβάφης, Ο Σεπτέμβρης του 1903

«Αύριο στις εννιά πρέπει να περάσεις από το γιατρό να πάρεις τις εξετάσεις της μαμάς,» είπε η Λυδία, ενώ ο αδερφός της έκανε μια παράκαμψη από την κεντρική λεωφόρο σε έναν στενότερο δρόμο. « Έχω εργαστήριο, αλλιώς θα πήγαινα.»

«Ναι. Οκ.»

Η αδερφή του γύρισε και τον κοίταξε εξεταστικά. Έτσι ήταν εδώ και καιρό. Όλες τις μέρες τις περνούσε ολιγομίλητος και κατηφής είτε κλεισμένος στο διαμέρισμα του είτε βοηθώντας τον πατέρα του στο μαγαζί. Έφευγε κάποιες ώρες το απόγευμα, μα επέστρεφε πάντα νωρίς ακόμη πιο σιωπηλός και αδιάφορος για το περιβάλλον γύρω του. Όταν στο πρωινό της πρότεινε να την πάει στη σχολή με το αυτοκίνητο, σχεδόν δεν το πίστευε.Λες και ήταν άλλος άνθρωπος. 

«Θα αργήσουμε. Η Κατεχάκη είναι κλειστή.»

«Δεν πειράζει. Έτσι κι εξάλλου ο καθηγητής δεν μπαίνει αμέσως.»

Ένευσε και προσπάθησε να πείσει τον εαυτό του να κάνει υπομονή. Είχε κίνηση και το να μένει στον ίδιο χώρο με την αδερφή του πάντα τον έφερνε σε μια περίεργη αμηχανία. Δεν είχαν να πουν και πολλά. Αλλά η ησυχία του αυτοκινήτου ήταν πραγματικά αποπνικτική.

«Πώς και έτσι προσέλαβες το Μάξιμο στο μαγαζί;» προσπάθησε η Λυδία να ανοίξει κουβέντα.

«Χρειαζόμουν άμεσα άτομο και μου τον σύστησε ένας καλός πελάτης. Γιατί;»

«Έτσι ρώτησα. Απλά να... κάνει παρέα με κάποια άτομα που δεν συμπαθώ.»

«Κι εσύ δεν έκανες παρέα κάποτε μαζί τους;»

«Στο Λύκειο, Ορέστη.»

«Δεν είναι και τόσο μακριά το Λύκειο για σένα.»

Οι απαντήσεις του πάντα κατέληγαν να γίνονται απότομες. Ήταν εκνευριστικά ετοιμόλογος ο Ορέστης και ήξερε πως δεν είχε νόημα να συνεχίσει την κουβέντα.

«Τέλος πάντων. Αν νομίζεις πως σε ενοχλεί, μπορώ να τον διώξω. Έτσι κι εξάλλου δοκιμαστικά τον πήρα. Απλά είναι καλός στη δουλειά του και έχει μεγάλο κύκλο.»

Δεν του είπε τίποτα. Ήξερε πως ο Ορέστης δεν υπολόγιζε ιδιαίτερα τη γνώμη κανενός ειδικά όσον αφορούσε τα επαγγελματικά. Αν όμως μάθαινε τι είχε γίνει τότε... Σίγουρα δεν θα τολμούσαν να πλησιάσουν το μαγαζί και την ίδια σε ακτίνα χιλιομέτρων όλοι αυτοί..

Μικρή ΒαλίτσαDonde viven las historias. Descúbrelo ahora