Jaký má pro mě význam přátelství

52 2 2
                                    

Takže ahoj všem. Předem chci říct, že jsme do školy měli napsat úvahu na téma přátelství, přišlo mi jako celkem zajímavé,se nad tím zamyslet, tak snad se Vám to bude líbit. Co znamená přátelství pro Vás? ⭐

Podtéma, které jsem si k úvaze vybrala, je "Jaký význam pro mě má přátelství". Občas si každý z nás říká, co vlastně přátelství znamená. Každý z nás, si myslím že by chtěl mít hodně kamarádů ale proč jich chceme mít tolik? Na to si nikdo z nás nedokáže dát odpověď.

Myslím, že v životě je důležité, mít okolo sebe někoho, komu můžeme věřit, spolehnout se na něj v každé situaci, svěřit se mu se špatnou zprávou.
Říká se, že člověk bez kamaráda je jako ryba bez vody, v tomto případě si myslím, že to je pravda.
Řekla bych že člověk nepotřebuje mít ale spoustu kamarádů, stačí mu jeden, ale musí být pravý. Pokud ho v životě zradí jednou, už ta jistá osoba k němu nikdy nebude mít takový vztah jako předtím.

Kamarádi jsou Ti, s nimiž jsme rádi v přítomnosti, aniž by jsme museli dělat blbosti. Rádi s němi trávíme svůj volný čas, popovídáme si, sdílíme spolu společné zájmy. Podnikáme spolu různé věci, chodíme do školy, ven, do kina, na procházky, co Vás jen napadne. Máme je rádi proto, jací jsou, milí, zábavní, srandovní, zkrátka je nám s němi dobře.

Kamarádství může vzniknout všude, můžeme ho navazovat od dětství už ve školce, nebo poznat někoho nového ve škole, v práci, a nebo ve volném čase.

Nejdříve jsou našimi známými, po té se mezi námi upevní pouto a vzniká mezi námi přátelství. Přátelství může trvat několik let, i do konce života, ale jsou i tací kteří přijdou, změní druhému život a odejdou z něj.
Existují osoby, které ve Vašem srdíčku získají místo na celý život, ale taková přátelství jsou často vzácností, je jich asi jako šafránu.
Představme si život, ve kterém žijeme jen my, sami, bez přátel. I kdyby jsme byli bohatí, měli všechno co si jen přejeme, jaké by to bylo nemít přátelé?

Jsou chvilky, kdy mi dochází, že kdykoliv může někdo odejít z mého života, navždy, a už se nemusí nikdy vrátit.. A řekla bych, že se toto každému z nás určitě už někdy stalo, nebo někdy stane. Člověka to mrzí, ale co může v tu chvíli dělat? Musí to brát jedině v pozitivu. Nezáleží na tom, jak dlouho přátelství mezi danými osobami trvalo, ale vždy jsou vzpomínky, když spolu strávili chvilky.. Jsou to okamžiky, které by se nedali srovnat ani s penězi. Jsou to chvíle, na které nikdy nezapomeneme, a i když už se nebudou v životě s danou osobou opakovat, nezapomeneme na ně, budou schované v našem srdíčku.

Někdy mi přijde, že kamarádů má sice každý dost, ale většina z nich jsou Ti, kteří se s Vámi baví za účelem toho, že potřebují jen s něčím pomoci. Pro změnu když potřebujeme něco mi, to už je jim jedno, to se jich netýká, přece to je můj problém, že.
Přesně k tomuhle se hodí přísloví od římského filozofa a spisovatele Seneca, který řekl "Mám mnoho kamarádů, na které se mohu obrátit kdykoliv, když nic nepotřebuji."

Myslím, že mezi přátelstvím a jen kamarádstvím je velký rozdíl.
Když jste s někým kamarádi, nemůžete toho zažít tolik jako s pravým přítelem, který o Vás ví všechno. Ví to, co máte ráda, co Vám vadí, naopak to, co nenávidíte, ví o Vás absolutně všechno. V obyčejném kamarádství by jste tomu druhému nikdy neřekli něco, co nechcete, aby věděla celá škola,a ani spolu nedělali blbosti jako s pravým kamarádem.

V přátelství tomu druhému můžete říct cokoli, co Vás trápí, nebo to co nechcete aby věděl někdo jiný. A můžete mu věřit , že nikdo jiný než on to vědět nebude.
Myslím, že vždy když se někomu druhému svěřite s něčím, co nechcete aby nikdo jiný věděl, potěší ho to, vidí, že mu věříte, a to je jedna z nejlepších věcí, které můžete v životě udělat. Pokud se s něčím trápíte, určitě Vbych se vždy někomu, komu věřím svěřila, je to ulehčujici a lepší pocit. Nejde jen o to, že když to druhému řekneme, bude to lepší, ale berme to v pozitivu a mysleme na to, že ten druhý může vymyslet řešení té věci.

Myslím, že v životě je důležité mít alespoň jednoho pravého kamaráda, kterému můžete říci cokoli, a jsem ráda že tu pravou kamarádku mám.

Řekla bych, že pravého kamaráda a obyčejného kamaráda můžeme také poznat podle přísloví "V nouzi poznáš přítele".
Obyčejný kamarád vás odmítne, naopak ten pravý, i když nemá čas, si ho na Vás udělá, ať je klidně noc. Protože ví, že až bude v nouzi on, uděláte si na něj čas pro změnu zase Vy.
Z vlastní zkušenosti vím, že když nejsem z nějakého důvodu v náladě, stačí mi být s mou kamarádkou v přítomnosti a je mi dobře. Ať řekne, co řekne, ke všemu má její "dobré moudro", které mě vždy rozesměje.

Co bych tak řekla k závěru, važme si kamarádů, kteří nás mají rádi, a hlavně je nemněme za ty falešné. Nikdy nevíme, kdy můžou z našeho života ti praví odejít, a my je můžeme navždy ztratit.

Omlouvám se, že to je tak dlouhé, ale myslím že přátelství není jen na pár stran, je to mnohem víc. 💎

Přátelství Kde žijí příběhy. Začni objevovat