Pantai Busan
7.50 malamJae Hee's POV
Aku menapak keluar dari kereta dan memerhatikan sekeliling.Kai membawa aku ke sebuah gerbang sebelum dia lenyap dari pandangan aku.Gerbang itu dihiasi dengan bunga ros yang berwarna merah,tak ubah macam bunga di kasut aku.Aku memulakan langkah aku dengan mengikuti cengkerang yang disusun dengan membentuk jalan. Aku mula melihat hasil dari Jungkook. Aku mengangkat sedikit kain dress aku untuk mengelak dari terkena pasir dan kotor. Aku berjalan hingga aku ternampak ade satu cahaya dari jauh. Aku juga terdengar suara orang menyanyi,tapi siapa?
Aku terus jalan sehingga aku ternampak Jungkook yang diterangi dengan cahaya bulan. Kai yang duduk di bawah pondok berwarna putih di kelilingi lilin berwarna putih sedang mengusap lembut belakang Jimin menghadiahkan senyuman kepada aku.Jin mula memetik gitarnya,diiringi dengan nyanyian Jungkook.Mata aku tak boleh beralih daripada melihat dia.Malam ni dia nampak segak dan kacak. Bukanlah dia tak kacak sebelum ni but tonight is different. Dia pakai tuxedo berwarna hitam bersama kemaja putih. Dia juga pakai long tie berwarna hitam yg aku bagi sebelum ni. Tapi satu je spoil. Dia pakai Timberland boots. Jinja?Tapi still nice.
Selesai sahaja dia menyanyi,dia menuju ke arah aku yang kebingungan. Jantung aku mula berdegup laju. Dia memegang tangan aku yang sejuk dan menciumnya. Kemudian dia melutut di hadapan aku sambil tersenyum manis.Aku nampak dia mengeluarkan sebuah kotak dari kocet seluarnya.Alangkah terkejutnya aku bila melihat isi kotak itu ialah sebentuk cincin. "Im Jae Hee, will you be my children's mother, be my everything, be by my side when i'm at my worst and be my love forever?",tanya Jungkook. Aku mula mengalirkan air mata. Aku tak sangka yang Jungkook melamar di depan semua orang. Impian aku dah jadi kenyataan. "Yes i do baby" jawab aku sambil memeluk Jungkook erat. Jungkook menyarung cincin tersebut pada jari manis aku dan mengelap air mata aku dgn ibu jarinya lembut dan perlahan. "Jagi, i just want to love you twice. It's now and forever" ujar Jungkook sebelum merempuh bibir aku yang kecil dengan kasar. "CONGRATS GOLDEN MAKNAE!!HUARGHHH URI JUNGKOOKIE DAH BESAR SEKARANG!!"Sorak ahli BTS yg lain sambil bertepuk tangan. Jungkook meletakkan tangannya di pinggangku dan menarik aku rapat dengan dirinya. Tak lama kemudian, aku leraikan ciuman tersebut dan memeluk Jungkook. Aku nampak Kai tersenyum gembira. Aku pergi pulak ke Kai dan memeluknya erat seperti tiada hari esok. "Tahniah Jae Hee, kau dah jadi milik Jungkook. Lepasni jangan lupakan aku pulak tau. Lepasni dah takde sape nak teman aku kat rumah lagi" kata Kai sambil diakhiri dgn air mata. "Tak,Jae Hee takkan tinggalkan Kai. Lagipun lepas kahwin sekali pun, Jae Hee dengan Jungkook still tinggal situ okay?",kata aku sambil mengelap air mata Kai yang mengotorkan kecantikan mukanya. "Dah lah tu Kai.Tak nak nangis-nangis lagi. Ni hari bahagia Jae Hee dengan Jungkook.Jae Hee taknaklah Kai nangis lagi"ujar aku sambil menggosok belakangnya perlahan. Jimin menuju ke arah kami dan memegang tangan Kai. Dia tersenyum sambil mengelap sisa air mata Kai.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanficPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...