-1-

13 1 2
                                    

P.O.V -Liv- 18 Jaar.

'Liv wil je me de lijm geven?' vroeg mijn Bff Luna. Het is de laatste uur van onze Adoptie School a.k.a een school in een adoptiecentrum. Het is vandaag ook de laatste dag voor mij in de Adoptie Centrum.

Ik word geadopteerd door een aardige vrouw ze woont alleen, ze heet Andrea van Kolk. Als ik bij haar intrek dan kan ik eindelijk naar de middelbare, nieuwe vrienden, vrijheid, pauzes.

Maar het ergste is dat ik Luna vreselijk moet missen. 'Liv?!' schreeuwde Luna in mijn oor. Jezus moet ze altijd zo schreeuwen? 'Ohja, de lijm.' zei ik. Ik gaf haar de lijm en ging verder met mn tekening.

'Oke allemaal, voordat jullie allemaal weg gaan moeten we helaas afscheid nemen van Liv en Angel.' 'Helaas voor mij ja. Van Liv heb je geen last meer.' zei Angel. Oke, die bitch mag oprotten.'

Iedereen begon te lachen en wezen naar me als kleine kleuters. Ik rolde met m'n ogen en Mvr. van Dijk begon weer met praten. 'Angel dat was niet aardig.' zei Mvr. Van Dijk. Kuch, kuch, dat helpt niet.

'Zoals ik zei, we moeten helaas afscheid nemen,' zei Mvr. Van Dijk 'Angel en Liv gaan jullie maar daar staan.' Ik en Angel moesten bij de deur staan terwijl iedereen die uit de klas liep ons een hand gaf, nou ja Angel dan.

Alleen Luna gaf me een hand. Ik pakte mijn tas en liep naar mijn kamer. Ik plofte op mijn bed en staarde naar de Shawn Mendes poster die op de plafond zat geplakt.

Terwijl ik zat te staren hoorde ik onze eigenaar zeggen dat ik en Angel ons moeten melden. 'Oh nee Liv! Je moet weg!' zei Luna die in me kamer kwam rennen.

'Ik weet het. Beloof je dat je langs komt? Eens in de maand?' vroeg ik Luna. 'Of course babe.' zei Luna en gaf me een knuffel.

'Nogmaals, Liv en Angel, melden bij de balie.' hoorde ik. Mijn tranen vulden mijn ogen terwijl Luna met puppyogen me aankeek. 'Ik moet gaan Luna, zometeen moet ik inpakken dan zie ik je nog wel.' zei ik.

Luna knikte. Ik liep naar de balie en daar stond de eigenaar Meneer Van Dijk. Ik weet het, mijn lerares en de eigenaar zijn 2 jaar geleden getrouwd toen ze elkaar hier ontmoeten.

'Eindelijk Liv, we moeten even praten.' zei Meneer Van Dijk. Meneer Van Dijk nam me mee naar zijn kantoor en zei dat ik moest zitten.

'Oke Liv, we hebben goed en slecht nieuws, ik weet niet of je het goede nieuws wel goed vind maar je bekijkt het wel.' zei Meneer Van Dijk. Ik knikte. 'Oke vertel.'

'Andrea van Kolk is met noodzakelijke redenen naar de ziekenhuis moeten gaan, ze heeft een ernstige ziekte, ze kan niet meer voor je zorgen.' Mijn ogen vulden zich weer met tranen.

'Oke.. en het goede?' vroeg ik. 'Je word geadopteerd door iemand anders. 4 jongens, 1 van hun word je vader en de anderen zijn je peetvaders.' zei Meneer Van Dijk.

'Zijn ze homo?' vroeg ik. Meneer van Dijk moest lachen. 'Hah, nee. Maar dat was het nieuws je word opgehaald over een half uur, dus als je je spullen snel inpakt ben je optijd.'

Ik knikte en liep uit de kantoor. Ik zag Angel huilen, ik was erg nieuwsgierig dus ging toch maar even kijken. 'Wat is er gebeurd?' vroeg ik. 'Gaat je niks aan!' riep Angel. Aggresiviteit.

'Haar ouders zijn net overleden door een ongeluk.' zei de vrouw aan de balie. 'Oh, had je slecht nieuws?' vroeg ik aan Angel. Ze knikte. 'Nou heb ik toch weer eens geluk met mijn goed nieuws.'

Ik liep weg en ging terug naar me kamer. 'En?' vroeg Luna toen ik de kamer binnenkwam. 'Ik word door iemand anders geadopteerd,' zei ik. '4 jongens, 1 is me vader en de anderen zijn me peetvaders.'

'Zal ik je helpen met inpakken?' vroeg Luna. Ik knikte. Ik haalde alle spulletjes uit mn badkamer en mijn bureau. Ik gooide het op me bed en Luna propte het in een koffer. Ik trok de poster van mijn plafond en vouwde het op.

Na een tijdje werd er geklopt aan mijn deur. 'Liv, je moet gaan, Luna mag je uitzwaaien maar ze mag geen stap buiten het hek van de Adoptie Centrum zetten.'

Luna begon haar overwinningsdansje te doen. Ookal heeft ze met niks gewonnen. Ik pakte me koffers en liep met Luna de kamer uit naar de uitgang van de Adoptie Centrum.

Bij de uitgang zie ik een grote spandoeken met: 'We gaan jullie missen Liv en Angel! 😇' Met letterlijk een scheve emoji getekend. Mijn tranen begonnen weer op te komen.

Ik pakte Angels hand zonder na te denken en ze pakte mijn hand terug. Luna komt naar me toe lopen  en geeft me een knuffel. 'Ik ga je missen Luna.' zei ik huilend. 'Ik jou ook.' Ze gaf me nog een knuffel en liep naar de kant.

Na een tijdje te wachten bij de balie, met een Milka Oreo 😋, kwamen onze adoptieouders. Meneer en Mevrouw van Dijk brachten ons naar de auto's.

Links en Rechts stond een auto. Ik moest in de Rechtse en Angel in de Linkse. Voordat we in de auto stapten gaf ik Angel nog een knuffel.

'Doei Angel.' zei ik. 'Doei snotneus.' Ik gaf haar een dodelijke blik en liep richting mijn auto. Ik deed de deur open en stapte in.

Ik sloot de deur en keek naast me. 'Omg, is dit echt?' zei ik met grote ogen.

-/-/-/-/-/-/-

Heey peeps, dit is mijn eerste chapter. 🎉
Ik ga met deze boek verder tot Chapter 💯.
Maar ik ga nog een deel 2️⃣ maken denk ik.
Maar we zien wel, tot de volgende chapter 👋🏼.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 20, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Secret Twin? ft. 1D, Shawn MendesWhere stories live. Discover now