"Evet, derin bir nefes al kızım, sen bunu yaparsın, hadi göreyim seni!" dedim içimden. Aşırı heyecanlıydım. Kalbimin sesi dışarı çıkmıyordur umarım diye, içimden dua ederek başladım anlatmaya...
"Bence bu aşk klişesinden çıkıp bir temiz hava alalım. Yani, tamam aşk olmasın demiyorum, hobi olarak yine olsun ama sizce de çok sıkmadı mı? Hep bir sevgi kelebeği, aşk böcekleri falan. Bu ülkede yalnızlar da dondurma yiyor, alooo!" diyorum gülüyorlar.
"Hem sosyal medyada geyik muhabbeti oluyor, Yalın da bu sene aşk şarkısı yapmadı hala, yaz gelmedi diye!" Valla yine güldüler. Devam et kızım diye nasıl gazlıyorum kendimi o enerji ile.
"Hem yaz aşkları kısa sürer, biz uzun vadeli bir şeyler yapalım."Mesela, der gibi bakıyorlar yüzüme.
Mesela diyorum; "Tüm dünyayı kasıp kavuran, günlerce konuşulan, merakla beklenen bir diziyle bağ kuralım. Malum Game of Thrones bu sene 16 Temmuz'da başlayacak. Yazın tam ortası. Tam dondurmanın kapış kapış olduğu dönem. Ama şimdiden fragmanları olsun, spoiler'ları olsun dönüyor.
E, dondurma reklamları da ilkbaharda cemre misali düşüyor. Ben diyorum ki, dizideki herkesin bildiği cümleleri seçip, kısa kısa reklamlarımızda esprili bir dil ile, Türk esintili olarak, Nice Cream ile bağdaştıralım. Asıl amaç televizyonda görünüp sosyal medyada konuşulmak. 'Ya yeni bir dondurma çıkmış hani şu GoT reklamları olan. Abi görmelisin ya süper olmuş!' dedirten. İlgi çeken. TT olup tweet attıran."Devam ediyorum; "Hemen örneklersek: 'Vurursunuz eyvallah da ölmezsem sıkıntı büyük' diyen Jon'umuzu ele alalım. Jon'u andıran kıvırcık saçlı şaşkın karakterimiz elinde Nice Cream ile gayet mutlu. Kendisine aşık olan kızıl saçlı kızımızı gözü görmüyor yerken. Buna sinirlenen kızımız oğlumuzun elinden bir hışım ile Nice Cream'i alıyor ve dizideki cümleyi söylüyor 'You know nothing Jon Snow!' Biz bunu 'Hiçbir şey bilmiyorsun Can Snow' diye çevirebiliriz. Tabi Can şok! Can şaşkın halde kameraya dönüyor, ah bu kadınlar, dercesine. Bu kısa sahnenin üzerine, Bildiğiniz gibi değil. Nice Cream! diye hızlıca sloganımız giriyor. Sağ köşede Instagram ve Twitter için hashtagimiz veriliyor ve reklam bitiyor.
Serinin 2. reklamında babaların babası, Stark'ların başı Eddard Stark'ın ilk bölüm söylemiş olduğu ve hala akıllarda olan sözünü kullanıyoruz, 'Winter is coming.' Tabi biz bunu şöyle uyarlıyoruz; denizi gören yüksek bir tepede duran Erdal Stark güneş tam tepesindeyken, sıcaktan bunalmış bir şekilde artık yazın geldiğine kanaat getirir. Ve 'Summer is coming' der düşünceli bir şekilde. Sahne kararır. Diğer sahnede Erdal Stark gözünde güneş gözlüğü, şezlonga uzanmış görünür. Elindeki Nice Cream sayesinde ferahlamıştır, neşesi yerindedir, gülümser. Yine slogan gelir. 'Bildiğiniz gibi değil. Nice Cream'
Bir de viral çalışabiliriz. Reklam kokmayan, insanların paylaştığı, eğlendirirken Nice Cream'i hafızalara kazıyan bir viral olmalı. Bunun için BatesMotelPro ile çalışabiliriz. Onları Boğaziçi Adhere Reklamcılık Günleri'ne katıldığım zaman dinleme fırsatım olmuştu. Yaptıkları işleri daha önceden de biliyordum ve harika kafada insanlar. Viralimiz yine "Turkish GoT" esintileri ile sosyal medya aracılığıyla yayılacak. Hatta insanlardan kendi sevdikleri GoT repliklerini çekip hashtagimizi kullanarak paylaşmalarını isteyebiliriz. Malum hepimiz artık paylaşma, beğenilme arzusundayız. E diziye bu kadar gönülden bağlı insanlar da varken, ucuna ödüller de koyarsak teşvik amaçlı, tadından yenmez. Müşteri mutlu, marka mutlu. Duble lezzet. Mis."
Bitirdiğimde sesim kısılmış gibiydi, 'ay inşallah anlatırken heyecandan sesim titrememiştir.' diye düşündüm. Okul hayatım boyunca heyecan yapınca sesim titrerdi çünkü sunum yaparken. Öyle kaptırıyorum ki. Bakıyorum yüzlerine ve bekliyorum yorumlarını. Bu staj benim hayallerime açılan kapı olacak mıydı?
Can abiye baktım. Göz göze geldik, sadece gülümsedi ve göz kırptı. Göz kırptı! Yaaaa, inanılmaz! İşte bu duyguyu anlatamam...
Var ya... Artık beni bambaşka bir dönem bekliyor. Hazır olun, ben geliyorum! @burcumspnr YouthWorks'e staja geliyor!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazsam Reklam Olur
Подростковая литератураYARIŞMA BİTTİ, GERİ SAYIM BAŞLADI! 15 Mayıs'ta Özge'nin hikâyesi en yaratıcı fikir ile devam edecek, fikrin sahibi YouthWorks'te staj yapmaya hak kazanacak. Bir şimdiden yerini ayarladık. 🕺