Virrvelpus pov
"kom her." Pep Ildpus lavt til meg og tigerpus. Aske og rådyr hadde nektet å bli med sånt noe tull, for de var redd for at lærlingsermonien skulle bli utsatt. Jeg skjønte dem. Tigerpus smøg seg lett igjennom det tette verket på barselhulen og ut av gulltornbuskene som beskyttet leiren. "Hei!" Kvak det ut av meg ide ildpus slang halen inn i munnen min, mens han strevde med å komme igjennom. "Unnskyld" pep han ildpus ide han skled imellom. Så har det min tur, jeg hoppet lett igjennom, eller trodde det. "Au" klynket jeg og så på brødrene mine som sto utenfor. "Bar press deg fram, det fungerte for meg" smilte ildpus, mens tigerpus studerte meg og hullet jeg satt fast i. "Du burde ikke spist så mye" mumlet han. "Hva?" Jeg så fornærmet på han. "Ildpus spiste like mye!" Svarte jeg og kjente kvistene bore seg inn i magen min. "Ja, men-" begynte ildpus og gikk tom for ord å si. "Kanskje vi kan få aske til å dytte deg?" Spurte tigerpus og prøvde å få oss vekk fra teamet. Jeg nikket. "Aske?" Pep jeg og spreller med bakpotene. "Ja?" Hørte vi han svarte. "Kan du puffe meg bak, så jeg kommer ut?" Spurte jeg. Uten svar kjente jeg et hardt dytt bakfra og jeg falt ut på andre siden. "Takk" mumlet jeg. "Hvor skal vi først?" Spurte tigerpus uten å høre om det gikk fint med meg. Jeg slikket den såre magen min en stund, før jeg hoppet opp på potene og trippet bort til dem. "-Hiet" var det eneste jeg rakk å høre tigerpus si. "Ja, hva syntes du?" Ildpus snudde seg mot meg. "Hva da?" Mumlet jeg glad. "Tigerpus har hørt Stormpels snakke om et forlatt revehi, vi tenkte å utforske det." Smilt han. Jeg nikket glad for vi satte av gårde.
Lukten var gammel. Jeg tippet reven ikke hadde vært her på flere dager. "Pho!" Tigerpus dunket meg hardt i ryggen. "Dumme, dumme tunnel!" Gryntet han og så på det lille hullet vi hadde sklidd inn mellom. Ildpus kom inn rett etter broren vår. "Wow! Dette er så kult!" Pep Ildpus ide han traff bakken. Vi så oss litt rundt. "Grr!" Knurret kom fra bak oss. Jeg bråsnudde meg og så et rødt, lite, spinkelt vesen. "Rev" hvisket jeg vettskremt. Hva skulle vi gjøre? Ildpus og tigerpus klemte seg tett inntil meg og vi dirret like mye alle tre. Reven tok et skritt nærmere og vi hørte knurret kom dypt nede fra halsen ble høyere, og mer og mer findelig. "Hva skal vi gjøre?" Klynket Tigerpus og var nesten på gråten. "Jeg-jeg vet ikke" svarte ildpus knapt hørlig. "Dette er nok slutten." Sukket jeg og så opp på reven som bare var en halelengde unna fjeset mitt. Den tok et par langsomme skritt til. Nå, nå var jeg ferdig. Sakte nærmet den seg med kjeften oppe klar til å bite over nakken min, den sto rett over meg og jeg skalv så mye at jeg kom litt nær at de sylskarpe tennene dens.
YOU ARE READING
A new clan- den siste time (Ferdig)
FanfictionFortsettelsen fra Måneskinn (bok 2 serie 2) Den originale Kattekrigerne serien: hva hadde skjedd dersom de ikke kom fram i tide? hva om klanene var utdødd? de var de fem gjenlevende kattene! har du noen gang lurt? vis du vil ha svar, er det kun en...