Hej! Jag hade tänkt börja en ny fanfic här på Wattpad. Min första fanfic heter "Adopted By The Fooo" läs den om ni vill och den handlar framförallt om Felix. Den här kommer handla framförallt om Ogge men innan jag börjar babla på om massa annat så här kommer första kapitlet.
♡❦☮✞☤Jassmina☤✞☮❦♡
Jag gick igenom korridoren på väg till mitt klassrum med mina turkosa urbanears på öronen, min smoothie i min högra hand och mobilen i bakfickan. Jag lyssnade på De Vet Du och deras låt Haterz som jag är lite obsessed över. Jag kollade runt i den välkända korridoren med trä färgade skåp och stora fönster som ligger kant i kant med det läskigt rena trägolvet.
Det hade kommit till delen då Robert Aschberg rappade 'tjena alla killar Robert Aschberg på micken, jag cillar med De Vet Du ifrån Youtube klippen. Jag är en Hater som älskar att hata, Petra Mede är tråkig en riktig ragata. Erik S-a-ade är kall men jag är ball'. Jag mumlade med lite i den biten för det är min favorit bit i låten. När jag kommit till klassrummet så pausade jag musiken och satte hörlurarna runt nacken och precis innan jag satte min fot innanför tröskeln så skrek min bästis Jossefin "PASS PÅ JASS!".
Alla i klassen satte sig ner ordentligt på sina platser på en milli sekund som allt. Om ni undrar ja det här gör dom varje dag och har gjort det i nu lite mindre än ett år. "nämen tjena Jasse jag såg dig inte där du e så liten ska du inte äta lite mer?" ropade Klas ut och då började alla i klassen gapskratta och nästan alla låg i kramper på golvet.
"jag fattar inte hur ni fortfarande kan tycka att det är kul,,, fast jag antar att ni alla far samma skitiga humor som Jossan" sa jag till dom när dom lugnat ner sig. -Anledningen till att dom gör det här e att jag seglar mycket och tävlar mycket kappsegling, sen så äter jag välldigt mycket men jag är ganska kort och är ganska smal med ett litet fyrpack- Då gick Jossan fram till mig och sa "då har du väll dubbelt så dålig humor för du skrattar åt vad som hällts" hon sa det med en lite 'stöddig' ton fast på skoj då.
Jag bestämde mig för att ta det som en utmaning och ställde mig upp och kollade henne i ögonen och sa "bring it on" och gjorde en hand gest som sa typ att hon skulle komma med det hon har.
Vi stod där i kanske 5 minuter och kollade varandra i ögonen. Jossan gjorde massa roliga miner och sa massa menings lösa random ord som hon kom på i massa olika toner. Men jag rörde inte en min -vilket förvånade mig för jag hade normalt sätt legat på golvet och gapskrattat nu men jag är ju en tävlings människa- medan alla i klassen stod runt oss och iakttog vårt varenda lilla minspel, rörelse m.m.
"kan du inte bara erkänna att du har sämre humor än mig så att jag kan dricka upp min smoothie som jag har i väskan" sa jag och då hajade hon till och ställde sig som en rak pinne och hade en min som sa typ 'jag har en ide men det kommer inte bli kul för någon i detta rummet'.
Hon sprang till min väska och tog upp min smoothie, tog av locket och smakade på den och sa "hmm mumsigt" sen tog hon sats och sprang mot Elliot som satt på sin bänk med sin mobil för han blev uttråkad. Jag fattade vad hon skulle göra så jag skrek till Elliot att han skulle springa men så trög som han är så fattade han inget och bara kollade upp på mig precis som Jossan hällde min smoothie i hans hår.
Jag började gapskratta medan alla andra bara stod och kollade på Jossan chockat medan hon bugade och pekade sen på mig som nu låg på golvett och gapskrattade. Alla i klassen fattade nu vad hon ville få ut ur det men inte varför hon gjorde det mot Elliot eftersom han är besatt med sitt hår.
YOU ARE READING
Not U Again. N.U.A || The Fooo Oscar Molaner swe
FanfictionJassmina får reda på en sak som helt ändrar hennes syn på livet och på vad hon ska göra i framtiden. Hon skaffar nya kompisar och gamla sår blir upprivna. Hennes resa till ett bättre liv går upp och ner men om hon jobbar tillräckligt hårt så blir de...