Ik ga vandaag op date met Jaden, het word heel chil. Gewoon iets gaan eten en daarna naar de bios. Ik moet nog een outfit kiezen. Na vijf minuten weet ik het al. Er hangt een zwarte skater rok en een gebloemde croptop om mijn arm. Ik neem ook nog een paar hoge hakken.
Ik hoor Jaden binnen komen, hij was even naar Brian, Zack en Noah gegaan. Zijn mond valt open. "Zo vang je vliegen." zeg ik lachend. Hij doet zijn mond dicht. "Je ziet er prachtig uit." zegt hij waardoor ik bloos. Hij steekt zijn hand uit zodat ik die kan nemen.
We lopen naar een pizzatentje in de buurt van ons internaat. We gaan ergens zitten en er komt een serveerster naar ons toe gelopen.
"Wat zouden jullie willen?" vraagt ze vriendelijk. "Zullen we een pizza delen?" vraagt Jaden. Ik knik. "Hawaï?" vraag ik. "Is goed. Doe maar een grote pizza hawaï en twee cola's." zegt hij.
Na een kwartier komt de serveerster terug en geeft ze ons de pizza. We eten redelijk snel. Ik zie dat Jaden het laatste stuk wil nemen, maar ik ben hem voor. We beginnen te lachen.
We gaan naar de bioscoop en staan in de rij voor kaartjes. We zijn eindelijk aan de beurt. "Twee kaartjes voor beauty and the beast." zegt hij. Na wat eten te kopen gaan we in de juiste zaal zitten. Op het einde letten we niet echt meer op en zitten we te zoenen.
We lopen de bioscoop weer uit en zijn onderweg naar het internaat. Jaden stopt plotseling. "Star, ik weet dat het snel is na Grayson maar ik vind je echt leuk en ik denk jij mij ook." zegt hij. Ik weet niet wat hij bedoelt. "Starlett Micheals wil jij mijn vriendin zijn?" vraagt hij.
Moet ik dit wel doen? Ik vind hem leuk maar zoals hij het al zei het is snel na Gray misschien wel iets té snel. Aan de andere kant Grayson ging ook snel verder, veel te snel. We waren zelfs nog samen, dus what the hell. Ik doe het gewoon, ik moet mijn hart volgen.
"Ja, heel graag." Hij pakt me op en draait met in het rond. We lachen allebei. Hij zet me weer neer en kust me.
De dag daarna word ik weer wakker met Jaden's armen rond me. Ik weet wat er gisterenavond is gebeurd en ik ben er blij mee. Ik moet alleen mijn vrienden nog bellen om het goede nieuws te vertellen. "Goedemorgen." hoor ik zijn hese ochtendstem achter me. "Goedemorgen." zeg ik terug. Hij staat op. "Wat ga je doen?" vraag ik. "Ik ga even naar Austin." zegt hij terwijl hij kleren aandoet. "Tot straks." zeg ik terwijl hij de deur uitloopt.
Ik pak mijn telefoon en bel Haley op. De laatste tijd blijft Scott vaak bij haar slapen dus kan ik het hun samen zeggen. Het enige wat ik weet is dat Scott ruzie heeft met zijn broers en zijn ouders hebben hem voor een tijdje uit het huis gezet. Hij moet misschien ook naar het internaat gaan.
"Hey Starlett." zeggen Scott en Haley beide door de telefoon. "Hey, ik moet jullie iets vertellen. Ik heb weer een vriendje. En wacht met je commentaar, het is misschien wat vroeg na Grayson maar ik vind hem leuk. Hij maakt me gelukkig en zoals jullie altijd zeggen heb ik mijn hart gevolgd." zeg ik. "Wie heeft gezegd dat we commentaar gingen geven?" vraagt Scott grinnikend. "Ik ken jullie, ik weet dat er commentaar ging komen." zeg ik lachend. "Wel we zijn blij voor jou. Wie is de gelukkige?" vraagt Haley.
"Jaden." zeg ik zacht. Nu gaan ze zeker iets zeggen. "WAT!? DIE KLOOTZAK!" roepen ze samen. "Als je hem beter leert kennen is hij geweldig." zeg ik dromend. "Oké, we hebben je gewaarschuwd maar we zullen proberen het te laten gaan en gelukkig te zijn voor jou." zegt Scott. Ik moet nu gaan ik even naar Jaden en Austin." zeg ik. "Wacht nog heel even. Austin... De Austin van Yara?" vraagt Haley nieuwsgierig. Lachend zeg ik ja en dat ik nu echt moet gaan.
Ik kom uit bed en trek ook kleren aan. Ik loop de deur uit en ga naar Austin's kamer. Ik weet dat ze binnen zijn dus loop ik gewoon naar binnen wat ik beter niet had gedaan. Austin en Yara liggen in bed.
Ik gil daardoor zien ze mij ook. Yara gilt en trekt het deken dichter naar haar toe. Austin gilt waardoor ik moet lachen. Ik weet dat ik moet weglopen maar blijf geschokt stilstaan. Alsof ik bevroren ben. Jaden komt voorbij en gilt ook waardoor Yara ook moet lachen. Er komen steeds meer mensen bij staan.
Ik kom weer bij, gooi de deur dicht en draai me om naar de groep jongens. "Hier is niks te zien, allemaal wegwezen." roep ik naar iedereen. Ik zie Jeremy in de massa staan en hij ziet er niet gelukkig uit. Misschien moet ik de jongens vergeven en weer vrienden worden, dan kan ik weer eens praten met mijn beste vriend op dit internaat.
JE LEEST
Jongensinternaat
Teen Fiction|FINISHED| Deel 1: De 16-jarige Starlett Michaels krijgt te horen van haar ouders dat ze naar een internaat moet. Niet zomaar een internaat, nee een jongensinternaat. Hierdoor moet ze haar beste vrienden achterlaten en een heel nieuw leven opstarten...