You Again - 21

1.8K 71 17
                                    

Hoofdstuk 21

Pov. Louise

Genietend van mijn leven sta ik samen met Lucy in mijn packhuis te wachten op twee sukkels.

'Dus wij zijn team B?' Vraagt Lucy voor de zekerheid. 'Ja wij zijn team B en hun team A.' Bevestig ik grijzend Lucy's vraag. Ik heb al zoveel ideeën om hen pijn te laten lijden. En laten we het pijn extreem pijnlijk zijn en erg langzaam.

'Ik broed op wraakplannen.' Lucy wrijft kwaadaardig in haar handen. Ik zet een stapje naar rechts. Lucy kan soms erg creey overkomen met haar plannen. En het is ook handig als je een afstandje neemt een meter of 10.

'Het is al veertien over negen. Ze zijn 14 minuten te laat.' Mompel ik tegen mijn beeldscherm. De cijfertjes springen op 15. 'Dat js een goede reden zodat wij een dubbele aantal kogels krijgen.' Lacht Lucy duivels. En als je het mij vraagt lacht ze een beetje te duivels. Ik vraag me af wat voor plannen ze zit te broeden.

Na tien minuten lang wachten lopen Aiden en Kate het hal binnen van de packhuis. Verwacht het of niet maar ik zie Kate voor het met gympen lopen.

Nee laat maar, het zijn sleehakken. Vergeet wat ik zei. 'Wat doet dat hier?' Kate snuift haar neus in de lucht. 'Dat hier, de bedenker van lupainten, doet ook vrolijk mee om jullie te vermorzelen.' Lucy zet haar handen in haar zij.

'En wat zijn de regels? Aiden zei dat wij tweeën team A waren.' Kate houdt Aiden's bovenarm beet. 'Het is zeer simpel. Team A draagt een donkerblauwe of een zwarte pak en krijgt een waterpistool die 5 meter ver kan schieten. En jullie krijgen ook 2 liter water mee als voorraad. Maar wij team B dragen ook een pak. Team A bepaald de kleur. Wij krijgen een paintballgeweer met 1000 verfkogels erin. Team A mag een veiligheidsbril, helm dragen. Meer niet. En als jullie het willen krijgt 1 van jullie een gps-volger. Daardoor kan je 1 ons beide volgen. Wij hebben dat apparaat niet. En het spel eindigt totdat beide partijen geen minuties meer heeft.' Legt Lucy duidelijk uit.

'Wat dat is oneerlijk.' Krijst Kate. 'Het is ook Lupainten, niet Katy hel.' Ik draai met mijn ogen.

'En wat als de minutie op is? Wat dan!' 'Dan moet de partij wachten totdat de andere partij geen minutie meer in beschikking heeft.'

'En waarom zijn wij niet team B?' 'Luister ik kan jou nu ook achter na gaan met een paintbalgeweer.' Ik vouw mijn handen over elkaar heen en kijk haar met mijn arrogantse blik aan. Kate lijkt dit niet te accepteren. 'Welke kleur pak word het?' Lucy rolt nog maals met haar ogen. De sfeer hier is ook erg aangenaam. Het is net kerst. Alleen er mist nog sneeuw en het kerst in het algemeen.

'Jullie dragen een oranje pak.' Grijnst Aiden. 'Net als gevangenen in sommige landen.' Lacht Kate net zo vals als een stervende kat.

'Lach nu het nog kan.'

-

Rennend met een paintball geweer in mijn rechterhand ren ik tussen de bomen heen. Het wind suist door de bomen.

Het spel is al 10 minuten geleden begonnen, voor team B dan. Team A had een voorsprong van maar liefst 10 minuten. Lucy draagt een gps-tracker. Ze kunnen haar nauwkeurig volgen.

Lucy is de andere kant opgerend. Wij hebben werkelijk zelf geen idee waar ze nu zich bevinden. Het plek waar wij dit gaan "uitvechten" is belachelijk groot.

Na 5 minuten non-stop te rennen bevind ik me ergens anders in het bos.

Al gauw zie ik een zwartharige jonge vrouw achter een rots verstopt staan met een waterpistool en een aantal andere dingen in haar handen. Zoals stenen. En dat is helaas toegestaan in de regels. Je mag ook met alles gooien. Van bessen tot stenen. Naast het gooien met van alles mogen de partijen alles stelen van de tegenpartij, dus ook de geweren.

The Missing Wolf [Voltooid]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu