♥ Hospital 13

3.6K 110 2
                                    

Hwayoung.pov

"Off time kejap jalan2.. Pasni gi hospital keje .. Penat .." 

"Arhh.. Kalau macam tu kita jumpa kat office aku bila kau da balik.."

"Eo.. Geurae ."

Aku mematikan panggilan daripada hoshi.. Tidak sangka 2 minggu berlalu dan dia dapat membiasakan diri hidup di hospital.. Walaupun aku tau betapa seksanya perasaan dia dan sanggup tinggal di hospital.. 

Aku bergegas ke hospital lalu menuju ke arah office nya..

-

"Ouh.. Jadi kau nak aku buat apa?"

Aku menjenguk ice coffee di tangan ku perlahan..

"Tapi perkara ni mustahil sikit.."

"Dah mustahil kenapa minta "

Aku memandang nya pelik.. Hoshi mengeluarkan fon pintar nya lalu menunjukkan smua gambar di dalam galery fon nya.. Aku mengambil fon nya lalu ku scroll ke atas & ke bawah.. Aku tertawa kecil melihat gambar2 nya.. 99% daripadanya hanyalah gambar Il dan 1% gambarnya bersama Il sewaktu mereka masih dalam zaman bercinta..

"Kau masih 17 tahun masa ni"
Aku tersengih..

"And il masih 15.."

Hoshi menyandarkan tubuhnya ke kerusi lalu melelapkan matanya..

"Aku nak hilang kan memory aku dengan dia "

Tangan ku terhenti apabila mendengar kata-kata Hoshi.. Aku memandangnya serious..

"Hoshi.. Aku tak boleh buat benda tu.. Aku tau kau susah nak lupakan dia.. Tapi .. Banyak2 pesakit aku tak prrnah selamat buat proses tu.. Macam mana sekalipun kau nak hilangkan semua tu.. Kau tak boleh tipu perasaan kau"

Hoshi mengeluh panjang..

"Geundae.. Aku tak tahan.. Kau tau yang Ravi khianat aku.."

"Bukan semua orang berpihak dengan kau Hoshi.."

"Huh.. Aku cuba.. Kau tak de kerja ke?"

Aku mengangkat kening..

"Kau rase?"

Hoshi mula sedar dengan sesuatu bunyi.. Apabila dia bangun lalu melihat aku..

"Woi bongok asal kau lancap kat office aku!"
Hoshi tertawa lalu membaling kusyen sofanya ke arah ku..

"Woii macamaku tak tau kau pon selalu buat!"

Kami tertawa bersama.. Sepanjang sebulan ni.. Aku tak pernah lagi melihat dia tertawa..

♥♥♥

Taeil.pov

Demam ku telah reda perlahan-lahan.. Akhirnya aku dapat tersenyum kembali.. Tapi..

+Łïťťłë Høřñý 《K.S.Y》Where stories live. Discover now