Hari Ketiga

133 22 343
                                    

A/N:
Oh ya, bagi yang menunggu 'Acara Malam Minggu 2' aku tak update hari ni, aku nak ganti tajuk 'Acara Malam Minggu 2'. Tajuk barunya ialah TOD Kampret :v, jadi bolehlah bila ada idea aku update, covernya esok aku ganti. Oh yea, kalau ada sifat yang tak sesuai atau sedikit je perannya kat sini sorry yea sebab susah lah banyak yang join :"v :v :v.

Pagi harinya.

"Bangun! Bangun! Kapten Kaizo suruh kita bersenam pagi ni di kapal angkasanya!" kata Clare yang dah gunakan baju untuk senamannya.

"Okay," kata Felix.

Felix pun bertukar baju menjadi baju senaman dan Kesya masih tertidur.

"Haih, budak ni kalau tidur memanglah nombor satu, woi Kesya! Bangun! Bangun!" kata Felix dan bangunkan Kesya.

"Aku masih mengantuk lah," kata Kesya.

"Kapten Kaizo ajak kita bersenam di kapal angkasanya pagi ni!" kata Felix.

"Ye lah ye lah," kata Kesya dan ganti baju dengan baju senaman.

Semua yang di rumah Tok Aba dah sediakan air minum. Putri, Clare, dan Nadia dah sediakan sarapan untuk diaorang makan kat kapal angkasa Kaizo. Diaorang semua keluar dari rumah Tok Aba, diaorang nak ke rumah adik beradik alien sebab Kaizo tak nak jemput diaorang. Sebelum tu Gempa kunci rumah Atoknya.

Putri dan Gempa paling depan, yang barisan kedua ialah Taufan dan Horikiya, barisan ketiga ialah Ice dan Keza, barisan keempat ialah Blaze dan Annisa, barisan kelima ialah Solar dan Rani, barisan keenam ialah Thorn dan Kesya, barisan ketujuh ialah Felix dan Rahma, barisan kedelapan ialah Lizz dan Lynz, barisan kesembilan ialah Nadia dan Sofi, barisan kesepuluh ialah Everyll dan Huda, barisan kesebelas ialah Veira dan Zura, barisan keduabelas ialah Sari dan Ochobot, barisan ketigabelas ialah Yoora dan V, sedangkan barisan terakhir ialah Clare dan Halilintar.

Jam menunjukkan pukul 07.15 PM, ada beberapa warga Pulau Rintis yang jogging. Beberapa warga Pulau Rintis tengok diaorang dengan tatapan pelik lepas tu sambung jogging balik.

Udara Pulau Rintis sejuk sebab tadi malam hujan dan ada pokok-pokok di tepi jalan. Matahari tampak mau terbit dari ufuk Timur. Keadaan barisan diaorang riuh rendah, diaorang saling berbincang dan menyanyi.

"Pagi ini pagi yang indah~, mentari terbit di ufuk Timur~, ku berjalan di tepi kali~, melihat angsa putih menari~, sawah ladang luas membentang~,  gunung terjal tinggi menghadang~, ku berjalan sambil berdendang~, kini hatiku menjadi riang~, pagi ini pagi yang indah pagi ini pagi yang indah~." Kesya terus menyanyi-nyanyi di sepanjang perjalanan diaorang.

"Kau ni bisa tak diam?" kata Felix.

"Tak. Aku adalah anak sehat~, olahraga kian bersemangat~, tubuhku tumbuh menjadi kuat~, olahraga memang bermanfaat~, gerakkan kakimu lalu angkat tanganmu berputar-putar lalu melompat~." Bukannya berhenti, Kesya pun melanjutkan nyanyiannya.

Felix hanya tepuk dahinya sebab diketuk pun kepala Kesya dia tak kan berhenti.

"Haih, memang macam-macam lah Kesya ni, patutlah Kapten Kaizo cakap Kesya ni terlajak pelik," kata Lizz dan tergelak sikit.

Tak lama kemudian diaorang tiba kat rumah adik beradik alien. Ying, Yaya, dan Gopal pun dah ada kat sana.

"HAI FAAANG! Dah lama tak jumpa," sapa Huda.

"Memang pun, hah jom lah naik kapal angkasa abang aku!" kata Fang.

Kapal angkasa Kaizo dah sampai dan diaorang masuk dengan escalator. Kaizo bawa diaorang ke dalam medan latihan tempur, Lahap memyiapkan komputer dan pengeras suara.

Holiday!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang