Flora:Besok,kalau kau lambat bangun aku tinggalkn kau. Asyik aku aje kena marah. Sepatutnya kau yang kena marah bukan aku.(menjeling)
Karin:Ye,adik janji besok adik bgun awal.(senyum)
Flora:Awas kau tak tepati janji.(mandangnya dengan tajam)
-Besok-
Flora:Karin! Cepatlah kauni,dah pukul 7:15am dah Oi! Karin!(mengetuk pintu kuat kuat)
Karin:(Bangun)Kejap!(bingkas dri katil dan masuk kedlm toilet).
Flora:Janji nak bangun awal. Bangun awal tengkorak kau. Cepatlah.
-10 minit kmudian.-
Flora:Karin! Heih! Lambatnya mengalahkn kura kura.(Menjerit)
Puan Alicia:Flora,ape bising bising ni. Coba bawa bersabar. Mana tau adik kamu tu tengah bersiap.
Flora:Lambat gile dia bersiap. Dari pukul 7:15 pagi sampai sekarang. (geram melihat adiknya baru turun) Kau kan tahu 30minit baru sampai dari sini kat sekolah. Sengaja lh kauni. Siap pakai makeup lg tu. Kenapa tak makan sekli makeup kau tu? Pergi sekolah je pon bukannya pergi shopping.
-Flora terus keluar dr rumah tanpa menjamah breakfastnya. Karin berlri mngejar Flora dan masuk kedlm kereta.
-Ketika meletakkan kereta,Cikgu Reddick sudah berada di depan bilik disiplin menunggu kehadirannya sambil memegang penyapu. Karin memanggilnya.
Karin:Tu bukan Cikgu akak eh?
-Flora menoleh kearah yg ditunjukkn oleh Karin. Dia mngeluh berat.
Karin:Adik pergi dulu.(berlalu)
-Flora keluar dari kereta,dia mnghampiri Cikgu Reddick.
C.Reddick:Lewat lagi?
Flora:(mengangguk)#Dah tahu dia boleh tanya lagi.#
C.Reddick:Saya dh bg last warning kat awak kan? Lewat lagi,saya bg denda.
Flora:(mengeluh)
C.Reddick:Sekarangni,saya nak awak sapu seluruh sekolah ni,mula2 sapu dari sini,pastu naik atas,kat hujung sana,belakang dan berakhir dari sini juga. Pastikan takde bekas sampah awak sapu. Saya nak sampai bersih,berkilat,kalau tak awak kena sapu lagi sekali,Faham?
Flora:Faham,Cikgu.(Memegang penyapu yg diberi oleh cikgu Reddick.)
Reddick berlalu dari situ.
Flora:Setakat sapu satu sekolah ni,aku boleh buatlh. Takdelah besar sangat sekolah ni. Bukannya macam si Karin tu,disuruh sapu sekejap dah letih.(mula menyapu)
Flora menyapu ditempat yang disuruh sehingga habis waktu rehat. Flora keletihan. Dia hendak pergi ke bilik disiplin melalui lorong yg sunyi selepas menyapu dr belakang sekolah. Ketika dia berjalan,dia terdengar bunyi seseorang sedang bermain piano. Alunan bunyinya memikat hatinya. Dia mncri dri mna dtg bunyi itu.
Flora terhenti mlihat satu bilik yang mna suara piano itu dimainkn.
Flora:Bilik Stor?(Hairan)
Flora mmbuka pintu dengan perlahan. Dia melihat didalam bilik itu gelap gelita. Dan pada saat itu juga bunyi piano terhenti.
Bulu romanya meremang dia tutup semula pintu itu dan berlri mmbawa penyapunya mnuju kearah luar bilik disiplin. Reddick sudah berada disana sambil berpeluk tubuh.C.Reddick:Dah habis menyapu?
Flora:Dah,Cikgu.
C.Reddick:Kamu boleh pergi masuk ke kelas,sambung belajar.