Bab 3

12 0 0
                                    

Ketika dalam perjalanan balik,handphone Flora berdering. Flora mnyambungkan taliannya ke earphone.

Flora:Kenapa Abg.Ven?

Ven:Flora,boleh tak datang kepejabat abg?

Flora:Boleh,Flora pergi kesana sekarang.(mnutup talian)

Karin:Akak,adik nak balik rumahlh.

Flora:Kau duduk diam-diam aje.(menjeling kearahnya)

-Karin marah,memunjungkan mulutnya.

Flora:Macam itik dah aku tengok kau tu.(ketawa)

Karin ikut ketawa. Geli hatinya mlihat wajahnya dicermin mmbuat mulut itik.

-Tiba dipejbat Ven Diesel-

-Flora disapa oleh pekerja pekerja didlm pejabat. Flora hanya mngangguk. Mereka berdua mnuju kebilik pejabat Ven. Dia mngetuk pintu.

Ven:Come in.

Flora:Ada apa abg.Ven suruh datang ke pejabat?

Ven:Abg nak bgtau yg abg balik ikut Flora. Kereta abg.ven tiba2 rosak.

Flora:Ingatkn apa td. Yelah. Abg.Ven balik awalni ke?

Ven:Nanti pukul 5. Flora boleh tolong kemaskn sekejap meja abg.ven. sebab nanti ada kawan abg nak datang.

Flora:Hish diani,tak boleh buat sendiri.

Ven:Karin,kalau tak buat apa-apa, duduk je kat sofa tu.(memandang Karin) abg.ven ada meeting kejap.(keluar)

-Karin mnyandarkn badannya sambil main handphone.
Flora mngemas meja abangnya.

Flora:Dik.

Karin:Emm?

Flora:Seronok tak dapat jumpa dgn boyfriend kat sini?

Karin:Eleh,siapa kata adik tak dapat jumpa boyfriend adik kat sini? Adik dah call boyfriend adik suruh ambik adik.

Flora:Amboi! Bagus,sesuka hati je suruh minta ambik kat boyfriend. Nanti aku bgtau mak.

Karin:Bgtaulh, adik dah call mak td minta izin yg boyfriend adik pergi ambil adik.(menjelir lidah kearahnya)

-Flora menjeling kearahnya. Flora duduk dikerusi abgnya.

-Tetiba pintu diketuk dan dikuak. Flora mnoleh,terus terkjut

Flora:#Cikgu Reddick! Apa dia buat kat sini?#

C.Reddick:Flora? Karin? Korang buat apa kat sini?

karin:Cikgu buat apa kat sini?(hairan)

C.Reddick:#Orang tanya dia,dia tanya kita balik...hmm#  Saya..cari Ven Diesel,abang korang. Mana dia?

Flora:Dia tengah meeting kejap.

Karin:Cikgu Reddick duduklh dulu sementara tunggu abg.Ven habis meeting.

C.Reddick:Ok,terima kasih.(duduk disofa)


Flora:#Apesal kau suruh dia duduk kat sini,Karin!#(memandang Karin yg sedang senyum kearahnya)


Pintu diketuk lagi dan seorang lelaki masuk kedalam. Karin senyum memandangnya.

Karin:Bye,kak. Adik pergi dulu.(terus berlalu)

I Hate You But I Want YouWhere stories live. Discover now