-Tiba disatu tempat yg mana dia akan bertemu dengan Rianna sambil memandang sekeliling.
Rianna:Hoi!(jerkahnya)
Flora:(mnoleh kbelakang)Ada apa kau suruh aku dtg kmri?(Hairan)
Rianna:Aku nak kau blah dri sekolh tu.
Flora:(Tersengih)Apesal plak aku kena blah dri skolh tu? Ingat Sekolah tu bapak kau punya?
Rianna:Aku tak sukalah kau ada kat sekolah tu. Menyemak jelah.
Flora:Kenapa tak kau je yg blah dri situ, senang hati aku.
Rianna:Kurang ajar.(menampar Flora)
-Flora merasa bibirnya pedih. Dia memandang tajam kearah Rianna.
Flora:Kau yg kurang ajar(Mnumbuk wajahnya)
-Hidung Rianna berdarah.
Rianna:Jujur,sebenarnya aku tak sukakan kau rapat dgn Cikgu Reddick.
Flora:(Diam)
-Flora memikirkn sesuatu.
Flora:So,semalam kau kata aku rampas boyfriend kau tu...maksud kau Cikgu Reddick?
Rianna:Ye! Aku tak suka kau dekat dengannya. Dia milik aku. Selamani aku berusaha untuk dekat dengannya,untuk pikat dia. Bila dia mula jd cikgu kau,dia langsung tak pandang aku. Tak sapa aku macam selalu. Dan aku tahu itu berpunca dri kau.
Flora:Dah habis cakap? Dahlh aku nak balik.(hendak berlalu)
-Rianna menarik tangannya dan mnolaknya sehingga terjatuh. Flora marah dia bangun dan mnumbuk wajahnya. Rianna sempat mengelak dan menarik rambutnya. Flora mengaduh kesakitan. Rianna terus menampar wajahnya dengan kuat. Flora rasa pening,dia terjatuh lagi. Rianna mengambil batang kayu dn hendak menghempas Flora. Tp tgannya digenggam seseorang,Rianna menoleh.
Rianna:C-cikgu Reddick?
C.Reddick:Apa yang awak buat ni Rianna? Awak nak bunuh dia ke?
-Ven merangkul bahu Flora untuk berdiri. Reddick mmbuang kayu itu jauh dri mereka. Rianna terus pergi dr situ. Sakit hatinya kerana Reddick menyebelahi Flora.
C.Reddick:Flora,bibir awak luka.
Flora:Takpe,tak teruk sangatpun.
Ven:Flora,kita pergi keklinik buat rawatan.
Flora:Tak payah. Flora ok,nak balik.(mnolak tangan abgnya)
Ven:Flora,biar Reddick je tolong drive kan. Abg pergi kehospital. Reddick,aku pinjam sekejap kereta kau eh? Nanti jumpa kat rumah.(terus berlalu)
Flora:#Abg ni,kenapalah mamatni yg tolong aku!#(berjln menuju kekeretanya)
-Reddick hndak mngiringinya. Flora menggeleng dan menepis tangannya. Dia terus masuk kedalam kereta.
-Ketika memandu,Reddick menegurnya.
C.Reddick:Kenapa dengan Rianna tu? Tak habis lg ke dgn masalah td pagi?
Flora:Enth.
C.Reddick:Flora.
Flora:Ye. Dia tak puas hati lg.
C.Reddick:Betul ke awak yg rampas boyfriend dia?
Flora:Memang Taklh! Buat apa aku nak rampas hak milik orang. Ramai lagi lelaki kat dunia ni.(berpeluk tubuh)
C.Reddick:Ok. Kat Mna rumah awak?
Flora:Kat depan tu nmpak je pagar besar atap putih,tulah rumah aku.
C.Reddick:Ok.(menoleh)
-Flora sengaja melelapkn matany dr ditanya banyak lg oleh Cikgunya.
C.Reddick:Tidur.(mengeluh)
-Tiba dirumah-
Flora keluar dri kereta dan masuk kedalam rumah.