"Eomma cakap je kan? Yang jagi nak terasa kenapa?" Kata Jungkook membuatkan Jae Hee mula mengeluarkan air mata. "Sumpah jagi tak buat" kata Jae Hee sambil menahan tangisan. "Habis tu? Takkan la eomma nak pecahkan pinggan dia sendiri? Oppa tak bodoh lagi la jagi" sambung Jungkook tanpa sengaja melukakan hati Jae Hee. "Op-oppa kalau oppa cuma nak sakitkan hati jagi je, baik oppa keluar. Tinggalkan jagi sorang sorang. Pergi kat Areum.PERGI!Eomma oppa sendiri nak Areum jadi menantu dia. Ha, pergi la. Takyah cari jagi!"teriak Jae Hee. Akhirnya pecah empangan air mata Jae Hee. Pipi Jae Hee penuh dengan air mata menyebabkan hidung dan kedua-dua matanya merah.
Jungkook's POV
Aku seakan-akan tersedar dari perbuatan aku. Aku melihat jagi yang menangis sambil memeluk lututnya di atas lantai. Aku perlahan-lahan memeluknya. Pada mulanya dia tepis tapi aku kemaskan pelukan. "Op-oppa pun nak buang jagi jugak. Semua dah tak sayang jagi lagi"kata Jae Hee membuatkan aku terasa. "Mana ade. Oppa takkan buang jagi dalam hidup oppa. Takkan sesekali. I'm sorry. Please don't cry, oppa tak sengaja"pujuk aku sambil menggosok-gosok belakangnya. Sesekali tersedu dia sambil menangis. Aku mula diselubungi rasa bersalah yg teramat. Aku rasa tangannya di pinggang aku mula jatuh perlahan-lahan. Aku tengok dia dah tertido. Basah baju aku tapi aku tak kesah lagipun salah aku. Aku membaringkan dia di atas katil aku dan menyelimutkannya.
Bunyi notification dari Iphone Jae Hee membuatkan aku tertarik untuk membukanya. Satu mesej dari Kai. *Jae,kau dah sampai ke belum? Kau tak contact aku pun~ Tak de line ke? Weh anyway kan,tahniah tau dah dapat jumpa bakal mak dengan bapak mertua. Aku ni belum lagi. At least kau dah kena lamar,huhu* aku tergelak kecil sebelum menutup mulut. Aku lupa yang jagi sedang tido. "Noona nooona. Boleh tahan sengal jugak" bisik aku. Aku pergi ke almari baju aku dan menukar pakaian yang lebih selesa. Aku membaringkan diri di atas katil. Aku baring menghadap dia. Aku perhatikan muka dia. Hidung dia merah dan ade lagi sisa air mata. Aku menyapu sisa air mata dgn ibu jari aku perlahan, tidak berniat untuk mengejutkan jagi.
Aku mendengar satu notification masuk. Tapi kalini bukan dari Kai. Nombor ni macam aku pernah tengok. Aku check nombor tu di Iphone aku dan tekaan aku memang tepat. Ni nombor Areum. Tapi kenapa Areum cari jagi? Diorg takde kaitan pun. Aku mula syak sesuatu. Aku bukak password dia iaitu 1/9/97=1997 birthday aku. Aku mula membaca satu per satu mesej mereka. Areum ugut jagi supaya tinggalkan aku kalau tak dia akan bunuh satu persatu orang rapat jagi? Pastu dia nak kahwin dengan aku? Dia mimpi ape ni nak kahwin dengan aku tetiba ni? Salah makan ubat ke? Pastu eomma suruh aku kahwin dengan dia? Aku mula ingat malam aku diperangkap oleh dia. Aku taknak benda tu berulang lagi. Aku terus tutup phone dia. Aku baringkan diri balik. Aku mula fikir perkara yg akan berlaku jika Jae Hee tinggalkan aku. Aku melihat siling bilik aku sambil dibuai perasaan. Aku melelapkan mata dan tidur.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...