60☕

46 54 2
                                    

Jae Hee memeluk eomma dan appa Jungkook sebelum masuk ke dalam kereta. Jungkook memeluk mereka sebelum mengangkat luggage ke bonet kereta. "Jae Hee, Jungkook. Jaga diri tau. Ha kamu Jungkook bawak kereta elok elok. Jgn nak laju je"pesan parents Jungkook. Kami hanya mengganguk. Aku melambai ke arah mereka sebelum kereta bergerak perlahan keluar dari kawasan rumah agam Jeon. "Bye!"jerit aku sambil lambai. Mereka membalas lambaian aku sebelum masuk ke dalam rumah.

Jae Hee's POV

"So? Kan oppa dah cakap yang parents oppa mesti suka jagi, including eomma. See oppa dah cakap kan. Tak nak percaya pulak tu" kata Jungkook memecahkan kesunyian. "Ye oppa. Oppa memang betul"jawab aku sambil tersenyum kecil. "Jagi jom nak? Gi jalan jalan?"ajak Jungkook. "Aik oppa? Selalunya bila jagi ajak bukan main malas Ni ade ape ni? Macam pelik je"kata aku sambil memandang wajahnya yg menumpukan perhatian pada pemanduan. "Ala saja saja je. Asik jalan kat Busan je. Jom gi Seoul nak?" Pujuk Jungkook. "Ha Seoul?! Jauh la"kata aku sambil nada yg hampir menjerit. "Haah jom la"pujuk dia lagi. "Habis cafe?"soal aku lagi. "Ala Kai dgn Jimin ade, yg lain pun ade"kata dia lagi"Aku hanya mengganguk kecil. Dia terus memecut masuk ke jalan menuju ke Seoul. "Oppa slow laa!! Jagi takut la"teriak aku sambil menerima gelak tawa daripada Jungkook. "Sorry jagi sorry jagi hahaha oppa bawak slow okay? "kata dia sambil memperlahankan had lajunya. Aku hanya menjeling dia sebelum mencucuk telinga aku dgn earphone. Aku mendengar lagu sambil melihat permandangan luar. Aku melihat sekali imbas gunung-ganang, pokok-pokok dan bangunan. Mata aku mula layu. Aku menyandarkan badan ke kerusi sebelum melelapkan mata.

Jungkook's POV

Aku melihat sebelah aku dan nampak Jae Hee dah tidur. Yes plan menjadi. Jae Hee memang tak ingat pun harini birthday dia. Aku tutup lagu di iPhone dia. Aku mendail no Kai di iPhone aku. "Hello Kai. Ni Jungkook ni. So camne preparation for birthday Jae Hee?" Tanya aku sambil memandu menggunakan satu tangan. "Semua okay je tapi tula kau jaga jaga sikit tau. Jae tu senang detect"kata Kai. "Don't worry la. Aku boleh handle benda ni" jawab aku tenang. "Oh,ara- YAH!PARK JIMIN WHAT ARE YOU DOING! Gguk,noona tutup dulu la bye.Oi oi ape ni" sambung Kai sebelum memutuskan talian. Aku tergelak kecil sebelum kembali pada pemanduan aku.

4 jam selepas aku memandu dari Busan ke Seoul akhirnya sampai jugak. Aku pergi ke tempat aku tempah baju untuk Jae Hee. "Yeah dah sampai!"kata aku selepas meletakkan kereta. "Jagi bangun eh? Kita dah sampai"aku mengoyangkan badan dia. Dia membuka mata perlahan sambil mengosok kelopak mata lembut. "Eh dah sampai?" Soal dia. "Haah tunggu jagi bangun pun dah setengah jam tau tak"kata aku. "Mengada eh?" Aku menerima cubitan perit dari dia. "Aduh sakit" rengek aku. "Dah jom jom" kata aku sambil membuka pintu kereta untuk dia. Aku renggangkan leher aku yang sedikit lenguh. Aku memegang leher aku sambil mengekori Jae Hee dari belakang.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now