Hoofdstuk 24
Pov. Louise
'Hij is zo hot.' Lucy staart dromerig naar de heldere blauwe lucht. Ik kijk op van mijn boek. We zitten in mijn tuin aan een tafeltje. Het is mooi weer vandaag. 'Hij is jou mate niet.' Zeg ik simpel. 'Helaas. Maar ja ik kan het ook niet weten. We hebben elkaar niet in real life gezien.' Lucy's mondhoeken staan omlaag.
'Wil jij anders de uitnodigingen doen voor Jade's bal voor begin juni? Je mag Zack uitnodigen en andere gasten. Het maakt toch niet zo veel uit. Jade heeft haar mate al gevonden.' Probeer ik Lucy op te vrolijken over het feit dat Zack niet haar mate is. Ze veert op. 'O my god dankje! Ik organiseer wel de hele bal!' Lucy geeft mij enthousiast een knuffel.
'Lucht.' Piep ik. Lucy laat mij meteen weer los en verontschuldigd zich. Juichend loopt ze mijn huis binnen om Zach het nieuws te vertellen via skype of facetime.
Al gauw hoor ik Lucy enthousiast te praten over het bal. Die waarschijnlijk in midden juni plaats vind volgens Lucy. En nog geen seconde later zit ze naast mij op een ligstoel met haar Ipad in mijn handen.
'Ik vroeg me af of jij misschien een uitnodiging wou voor het bal?' Lucy's wangen kleuren rood. Dat is nieuw. Sinds wanneer bloost Lucy? 'Klinkt goed.' Op het scherm zie ik dat Zack ook gekleurde wangen heeft. Of het is warm of hij bloost.
Ik sta op en loop weg.
Ik loop naar de woonkamer op de eerste etage. Jade zit daar samen met Julian een film te kijken. Zij tonen amper interesse voor het film. Kort gezegd: Jade is druk bezig om Julian's mond te doorzoeken.
Ik loop mijn slaapkamer binnen en gooi het boek ergens in een hoek. Nog geen minuut later stormt Justin mijn slaapkamer binnen. 'Louise!' Justin ploft zich neer op mijn bed. En een paar seconden later volgt Lucy.
'Justin hoe ben je binnen gekomen?' Vraag ik. 'Deze blonde, ik bedoel deze zilvere hier liet mij binnen.' Justin laat zich achterover vallen op mijn bed.
'Wij zijn gekomen om over jou verjaardag te bespreken!' Roept Lucy enthousiast. Ze pakt een opgevouwen blaadje uit haar broekzak. Diep van binnen begin ik te sterven van ellende. Lucy somt alles op.
'Ik dacht aan een grote vanilletaart met een kroon van suiker orop. Het is een witte taart met paarse accenten. Of een chocolade met witte chocolade rozen erop. Maar dat ligt aan jou wat jij liever wilt. Natuurlijk komt er drank. Want kom op, 21 is een bijzonder leeftijd. Dat moet natuurlijk extra goed gevierd worden. Aangezien jou achtiende verjaardag een grote rampneas. Je werd 18 in de kerkers. En 18 is ook een bijzondere leeftijd! Dit laten wij niet nog eens gebeuren!' Somt Lucy allemaal op van het kleine blaadje.
'Lu-' 'En ik heb al massa's vuurwerk kunnen regelen. Waarvan natuurlijk een groot gedeelte wordt gebruikt voor Jade's bal. Het eten word goddelijk en we vieren je verjaardag op mijn vaders jacht. Maar wat wou je zeggen?' Lucy klapt in haar handen. Lucy's ogen stralen van blijdschap en nog iets. Het is moeilijk te zeggen maar er flitste een emotie door haar ogen heen die ik niet echt kan bedenken wat het precies was.
Het is net een blik van een vos. Een sluwe vos waarvan hij net een makkelijke prooi ziet. Een konijn bijvoorbeeld. Met al het vlees. Maar de blik was niet gemeen maar eerder dat ze iets van plan was.
'Ik moet morgen naar een restaurant waar Aiden er misschien ook is?' Het komt meer als een vraag uit dan een antwoord. Ik glimlach ongemakkelijk naar Lucy. 'Mijn leven is voorbij.' Lucy loopt gefrusteerd rondjes in mijn kamer. 'Mijn hele plan valt in duigen.' Lucy begint aan haar haren te trekken.
JE LEEST
The Missing Wolf [Voltooid]
Hombres LoboThe Missing Wolf Deel 1&2 voltooid ©Anonymous2606 Voltooid: 16-10-'17 Spin-off: The Clock Is Ticking Disclaimers: - Ik begon het verhaal toen ik 14 was (en 15 toen het eindigde). - Het bevat taalfouten etc. (Geen zin om te verbeteren.) - Het is cri...