Pagi ni aku bangun awal. Motif? Nak usya jantan sebelah rumah. Merecik! Apa aku buat? Acah2 sidai baju, padahal baju tu dah kering. Bodoh jugak aku ni, hahaha...
Ish mana pulak mamat ni? Tak keje ke? Selalu waktu macam ni dia dah keluar. Lama aku tunggu, sejam jugak la. Takkan aku keluar awal sangat kot. Well, excited tak sempat aku tengok jam pukul berapa. Lama menanti akhirnya, jejaka idaman hati dah keluar. Yes!Hari ni dia pakai kemeja merah, slack and tie hitam. Handosme bapak laa... aku usya jerling2 je. Takkan nak usya sangap pulak kan... kang dia ajak main susah plak nanti. Hahaha... bongok la... dasar sangap. Lol. Bontot dia sedap weh, boleh katakan perfect dalam setiap benda. Badan sado just nice, not too sado la... aku pun tak minat sangat kalu ketul2 sangat. Seram! Hahaha....
dia tak pandang aku pun. Terus gerak masuk dalam kereta, start engine then blah. Cis! Jual mahal. Aku tarik balik baju yang aku dah sidai. Letak dalam bakul. Masuk rumah balik. Hahaha... sengetkan. Dan macam ni lah aku setiap hari Rabu. Kenapa Rabu? sebab hari tu aku cuti and si dia keje.
Aku duduk rumah sewa dengan 3 orang kawan aku. Aku keja dekat ladang and boss aku kasi aku pilih bila nak cuti. So aku decide nak cuti Rabu, so aku cuti Ahad dan Rabu la. Lagi pun kalau cuti weekdays boleh usya jantan sebelah rumah. Hahaha. Evil laugh.
Lama dah aku buat keja jahat ni. Sejak aku sewa dekat sini. Si dia memang dah lama sewa situ, dia sewa sorang. Tak tahu kenapa, gaji tebal kot, tu yang boleh bayar sewa penuh walau pun duduk sorang.
Hari ni, sekali lagi aku buat aktiviti minggu aku. Tengah sedap belakon sidai baju, dia keluar rumah. Tapi pakai boxer dengan singlet je. Kau rasa aku macam mana time tu. Meroyan laa... aku terus tak fokus dengan lakonan aku. Aku tengok je dia, tak berkelip. Satu badan dia aku ratah. Rezeki ni.
Dia jalan dari pintu depan, sambil bawak satu bag sampah. Sampai gate, bukak gate, letak dalam tong besar dekat depan rumah then dia patah balik. Aku still usya dia tak berkelip. Sampai tak perasan yang dia dari tadi perasan aku usya dia.
Batuk fake
Aku tersentak dari mengelamun. Sekali tepat dia tenung aku. Cuak! Aku terus padang dekat ampai aku. Dia perasan aku usya dia. Mati la nak! Aku terus gelabah. Pretend sidai baju balik.
"Awak memang suka sidai baju kering ke?" Dia bersuara.
Haa sudah. Dia tahu ke? Aku rasa nak pengsan je dia cakap macam tu.
"Eh! Tak la, ni baju nak angkat bukan nak sidai" Sengih macam kerang busuk. Habis la aku!
"Owh... erk... Tapi awak tengah sidai kan. Mana ada orang angkat baju pagi-pagi. Kalau jemur malam pun, takkan dah kering"
Shit! Apa aku nak buat ni.
"Hmmm... tak pe la. Saya masuk dulu erk" Terus aku lari nak masuk dalam rumah.
Sekali.... kedebuuussh....
Aku terjatuh sial. Shit! Selipar bodoh sapa kacau aku jalan ni! Bengang gila aku waktu tu."Aduh.... sakitnya"
"Eh! Awak okay?"
Terkejut aku, bila masa mamat ni dekat sebelah aku ni. Perlahan aku bangun. Dia tolong aku. Pelan-pelan aku masuk dalam rumah. Dia cuba nak papah aku
"Eh! Awak tak payah la... saya bukannya terseliuh pun. Sakit botot je... Hahahaha..." Balas aku dalam ketawa. Tapi sakit dia Tuhan je tahu, plus dengan malu. Package.
Aku duduk atas sofa di ruang tamu, dia berdiri depan aku. Shit la ! Kau dah la pakai boxer je. Sangap aku. Aku boleh nampak bentuk konek dia, boleh tahan besar. Hahaha... evil laugh again.
Lengan dia tak yah cakap la. Beketul weh...