4 bulan kemudian...
Pada8.30 pagi
Ali bersiap untuk ke tempat kerja."Alicia,aku dah nak gi kerja ni"kata Ali kepada Alicia.
"Ali,kejab"kata Alicia sambil menurun ke bawah.kemudian Alicia mencium tangan Ali.kemudian Ali ke kereta untuk ketempat kerja.
Tetapi malang nya kereta Ali rosak,tak tahulah sebab ape?.kemudian Ali menelifon kawan nya untuk bantu nya ke kerja.
Beberape minit kemudian...
Terlihat seorang perempuan yang membawa kereta BMW berwarna putih berade di hadapan rumah Ali.
Rupa2 nya itu kawan Ali dari tempat kerja name dia Amira.Amira ni seorang yang cantik dan pandai dalam membuat kerja.dia juga PA kepada Ali.
"Alicia,aku pergi dulu kerja,bay"kata Ali sambil menuju ke kereta Amira.
Kemudian mereka pun ke tempat kerja.tiba2 Alicia terasa cemburu sedikit.tak tahu lah pasal ape."asal aku rase macam cemburu je dengan Amira tu"kata Alicia dalam hati.kemudian Alicia masuk kedalam dan pergi tengok TV.
Pukul 7.30 malam
Alicia sudah sedia kan makan malam.iaitu tempoyak udang makan kegemaran Ali.Alicia menunggu Ali sehingga dia tertidur.
Pada pukul 10.00 malam
Alicia terdengar bunyi enjin kereta dari luar.Alicia ternampak Ali bergitu mersera dengan Amira.Alicia sudah mula balik rase cemburu dia.kemudian Alicia naik keatas untuk merajuk.
Selang beberape saat.Ali memberi salam."Asalammualaikum".kata Ali kepada Alicia.tetapi Alicia tidak menjawab salam Ali.
"Mana Alicia ni?"kata Ali hairan.
Kemudian Ali naik ke atas untuk mencari Alicia di bilik.Semase Ali nak masuk bilik.Ali terdengar dan ternampak Alicia yang sedang menangis.
Ali menuju ke Alicia dan berkata."Alicia,asal kau menangis"tanya Ali kepada Alicia.Alicia tidak menjawab kata Ali,dia hanya menagis.
Kemudian Alicia berkata"Ali,kau tak kan curang dengan aku kan"kata Alicia kepada Ali sambil menangis.Ali terkejut kerana Alicia fikir negetif.kemudian Ali menbalas."Aku tak kan curang dengan kau,walau pun aku tak suka kau.aku semakin sayang kat kau,di sebab kan dalam perut kau tu dah ade penhuni baru.aku makin sayang kat kau" kata Ali kapada Alicia.Alicia terharu dangan kata-kata Ali itu tadi.
Kemudian Ali mengelap air mata Alicia."Alicia,jangan lah menagis lagi.aku nak Alicia yang macam dulu sombong dan poyo."kata Ali kepada Alicia.Alicia hanya kertawa kecil dangan ape yang Ali cakap.
"Alicia,aku lapalah.jom makan"kata Ali kepada Alicia."ok jom,aku dah masak tempoyak udang mesti kau suka"kata Alicia kepada Ali."ok jom ke dapur"kata Ali dangan perasaan gembira.
Setiba nya di dapur."Alicia,tolong suap kan aku boleh tak?"kata Ali sambil nak bermanja dengan isterinya."boleh ape salah nya,aku akan buat ape saje untuk suami aku yang tersayang.
Ali hanya tersenyum malu kerana Alicia berkata bergitu.kemudian mereka mula makan.Ali menyuap Alicia kemudian Alicia pula menyuap Ali.mereka berdua sedang menghayati makanan dan mase itu.
Selepas makan Ali menletak kan pinggan dan cawan kedalam singki untuk di basuh."Ali,biarlah aku yang basuh pinggan dan cawan tu"kata Alicia kepada Ali."Alicia,kau mana boleh buat kerja berat-berat"kata Ali kepada Alicia.
Beberape minit kemudian Ali sudah habis membasuh pinggan dan cawan.mereka ke bilik untuk tidur."Alicia bia aku dukung kau sampai ke bilik"kata Ali selamba.
"Tak pe aku boleh jalan lah"kata Alicia membantah.kemudian Ali mengdukung Alicia."Ali,ape yang kau nak buat kat aku?"tanya Alicia dengan nada yang penik."Aku nak buat benda tu lagi"jawab Ali sambil senyum nakal.
Setiba nya di bilik.Ali meletak kan Alicia ke atas katil.kemudian Ali baring sambil melihat wajah isteri dan perut isterinya.kerana tidak sabar untuk melihat anak nya yang bakal lahir nanti.sekarang kandungan dalam perut Alicia telah mencecah 7 bulan.
Kemudian Ali dan Alicia tidur.sambil di peluk oleh Ali dengan erat.maka mulalah perjalannan mimpi yang indah.
Bersambung...
Tengok tu,mula nya tak suka lepas tu boleh pulak si Alicia ni camburu dangan Amira tu.maaf lah Daniel buat cerita ni ade ke arah dewasa sikit.jadi kalau dah baca tolong lah like dan komen.tolong lah Daniel dah bosan ni,puase tak de benda nak buat.sekian.
YOU ARE READING
Ejen Ali Dan Ejen Alicia Kahwin
Roman d'amourCerita ini mengesah kan dua orang budak iaitu ali dan alicia yang di satukan kerana ayah ali dan ayah alicia telah lame merancang misi ini.