You can never win if you're afraid to lose so much that you refuse to put ut the fight.
~Furude Rika~
Tentokrát jsem se rozhodla, že si pro vás připravím shrnutí o něco méně známého anime, které obsahuje krev, násilí, tajemno, krev, záhady, mučení, krev, creepy chvíle... Eh, říkala jsem už krev?
Zkrátka si připravte své deštníčky krváčky, jelikož se dáme do vraždění dě-
Tedy: Pustíme se do anime, kde se dětičky vraždí navzájem. - My nikoho zabíjet nebudeme, tudíž vás musím poprosit, abyste schovali veškeré zbraně a nástroje, jež už jste stačili vytáhnout...
Anime vypráví o šesnáctiletém Maebarovi Keiichim, který se spolu s rodiči přestěhoval do jedné malé vesničky v Japonsku - Hinamizawy, kvůli jednomu incidentu (Který zde nezmíním, jelikož by se jednalo o spoiler.) v místě jeho dřívějšího bydliště.
Zde se spřátelí se čtveřicí dívek - s milou a hodnou Renou Ryūgū, která zbožňuje roztomilé věci; svéráznou, sebevědomou a trochu klučičí Mion Sonozaki, jež miluje hraní všemožných her; veselou Satoko Hōjō, která si ráda utahuje ze svých přátel a chystá na ně všemožné pasti; a s roztomilou nekonfliktní Rikou Furude, jež je mnohem chytřejší, než by se na její věk očekávalo a zastává roli kněžky v místním chrámu.
Jenže nic není tak, jak se zdá, a Maebara brzy odhalí ne zrovna hezkou minulost na první pohled nevinné Hinamizawy... (Víc k popisu říct nemůžu, jinak bych prozradila příliš mnoho z děje.)
Počet epizod:
Higurashi No Naku Koro Ni - 26 + 1 OVA
Higurashi No Naku Koro Ni Kai - 24
+ 2 OVA série:
Higurashi No Naku Koro Ni Rei - 5
Higurashi No Naku Koro Ni Kira - 4
+ hodinový díl Higurashi No Naku Koro Ni Kaku: Outbreak
Žánr: záhada, psychologické, horor, nadpřirozeno, gore
Klady a zápory:
+/- Když se na tohle anime začnete dívat, nemáte vůbec ponětí co se děje, proč se děje a nedává vám to smysl. - Čím se ale dostáváte dál, tím víc se toho dozvídáte a začínáte oceňovat komplikovanost příběhu.
+ Anime vás kompletně pohltí a strašně moc si přejete vědět, jak to celé dopadne.
+ Dvě slova: Vývoj postav. - Tohle na anime oceňuju a tady si s tím opravdu skutečně vyhráli, protože postavy nejsou pořád stejné, ale postupně se učí ze svých chyb, rozvíjejí se a mění.
- Openingy mě osobně nijak nezaujaly a po většinu času jsem je přeskakovala.
- Pokud si omylem něco vyspoilerujete, tak přijdete o strašně moc, jelikož tady je všechno tak propojené, že sebemenší spoiler může udělat hodně.
+/- OVA série (Rei a Kira) jsou dělané tak trochu jiným stylem. = Sice jsou vtipné a vcelku zábavné, ale je to příliš velký kontrast k předchozím dvěma sérií a celkem vás to i zamrzí, když čekáte nějakou tu krev, záhadu atd... A ono nic.
+ Anime na první pohled vypadá jako takové to roztomilé, nevinné a dětské, ale ve skutečnosti je temné a krvavé. - Přesně tohle mám ráda, kontrast nevinného vzhledu s temným příběhem.
+ Na tohle anime prý existuje i hra (ve verzi visual model příběhu), kde se hráč snaží rozluštit záhady co se týkají Hinamizawy.
- Většina obrázků obsahuje spoilery, takže pokud byste si chtěli hledat na tohle anime nějaké memes, doporučuji až po kompletním shlédnutí, abyste si nepokazili příběh.
+ Ač je to gore anime, tak má vcelku hezký a dojemný konec, který ale naštěstí není přeslazený.
Proč je tohle anime ,,pro děti"?
Tak si to společně hezky projdeme...
*Zaklapne svůj deštníček krváček.*
Krev. Násilí. Mučení. Vraždy dětí. Spousta krve... Nevím, nevím, jestli bych tohle anime pustila malým svišťům. (Asi už vůbec ne před spaním.)
Navíc si myslím, že by je nebavilo takové to postupné odkrývání záhady a asi těžko by pochopily komplikovaný děj a finální rozuzlení.
- Ke kterému by se stejně asi ani nedostali, jelikož by s křikem utekly už po prvních pár epizodách.
Názor dalšího otaku:
Tentokrát musím skutečně moc poděkovat osobě vystupující zde na wattpadu pod přezdívkou bubblediamondcz, která je snad jediná, kdo viděl toto anime.
Higurashi, jedno z mých prvních anime spadající do žánru horor. Od tohoto anime se vlastně odstartovala má závislost na tomto žánru. Ono to může vypadat jako jedno z těch roztomilých moe anime, ale od toho to má docela daleko.
Higurashi hlavně ale musíte dokoukat do konce (A tím ,,do konce" myslím i druhou sérii, hehe :D), jinak dopadnete jako já a polovinu z příběhu zřejmě nepochopíte.
Není zde snad ani možnost, že byste nějakou postavu úplně nenáviděli, jelikož z každé se stejně vyklube docela ta samá osobnost.
Někdy u toho musíte i zapřemýšlet, protože tohle anime vám vážně nepředepíše odpovědi až pod nos.
Pro mě úplná srdcovka a hledat v tom zápor je docela těžký, jelikož postupně mi i přestalo vadit, že moje oblíbené postavy chcípají.
Opening je docela depresivní, ale mně se líbí. (Jsem divný člověk, já vím.)
Vážně doporučuji; je docela škoda, že tohle anime moc lidí nezná, takže ať jsi kdo jsi, koukni se na to, nebo si pro tebe přijdu. :D
Tímto se s vámi pro dnešek loučím a doufám, že jsem vás alespoň trochu navnadila na tohle méně známé, avšak velmi zajímavé anime.
ČTEŠ
Anime je prý pro děti
Non-FictionNevím jak vy, ale u mě se to má tak, že čím více propadám kouzlu anime, tím víc mě rozčiluje prohlášení: ,,Už zase čumíš na ty čínské pohádky pro děti?" Tak jo, hluboký nádech a výdech. Přeskočíme ono slovíčko ,,čínské" a raději se budeme věnovat to...