Aiden dan Ayein jalan beriringan mencari barangan untuk dibeli.
Aiden memegang erat tangan teman wanitanya. Ayein hanya membiarkannya.Aiden sudah membeli iPhone 7 untuk Ayein dan kini dia ingin membeli pakaian untuk teman wanitanya.
Tiba-tiba,
“ Aiden is that you?,”
Ujar seorang perempuan. Aiden dan Ayein mengalihkan pandangan ke arah perempuan itu. Aiden terkedu melihat rakannya itu.
“ Tiara!! How are you?,”
Aiden memeluk tubuh Tiara. Tiara mencium pipi Aiden dan Ayein merenung tajam ke arah wajah Tiara. Tiara yang perasan pandangan itu timbul perasaan takut didalam dirinya.
“ Aku sihat je. Kau apa cerita? Dah lama tak pergi club. Member kita semua rindu dengan kau tau tak. Lagi-lagi Ryena. Dia setiap hari tanya bila kau nak pergi club jumpa dia,”
Aiden tersentak mendengar nama bekas teman wanitanya, Ryena. Aiden memandang sekilas ke arah wajah Ayein dan memberikan senyuman manisnya. Ayein hanya memberikan pandangan kosong.
“ Kenapa dia nak jumpa aku lepas apa yang dia telah buat dekat aku? Aku dengan dia memang dah tak ada apa-apa,”
Ujar Aiden keras. Tiara terdiam mendengar kata-kata Aiden.
“ Hmm, who is she?,”
Tiara cuba mengalihkan perhatian kepada Ayein pula.
“ She is my girl, Ayein,”
Ujar Aiden lalu memeluk pinggang Ayein dan mencium lembut ubun-ubun rambut gadis itu. Ayein hanya memberikan senyuman kaku.
“ Oo, congrats for you both. By the way, malam ni ada party hari jadi Damien. Kau nak join tak?,”
Pelawa Tiara. Aiden berfikir sejenak lalu memandang ke arah wajah Ayein.
“ Babe, Kau nak ikut tak? Aku risau nak tinggalkan kau seorang. Nanti jadi macam semalam,”
Ujar Aiden kerisauan dan merenung tepat ke arah wajah Ayein.
“ Aku tak kisah,”
Ujar Ayein pendek.
Mereka berbual kosong sebelum mereka meninggalkan diri masing-masing.
♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣
Ayein
Aku sudah siap untuk ke parti hari jadi rakan Aiden. Aku teringat akan kata-kata Tiara tentang Ryena.. Ryena.. Ryena..
Aiden ex-girlfriend.. I don't want other bitch to take my Aiden away from me.I have to do something.. but I can't..
Aku dah janji pada diri aku untuk menjadi normal.. Aku tak nak Aiden tahu tentang penyakit mental aku dan aku tak nak mula membunuh balik...Tiba-tiba,
“ Babe dah siap?,”
Aiden memasuki bilik aku. Aku memandang ke arah wajahnya dan menganggukkan kepala aku. Aiden menuju ke arah aku lalu memeluk tubuh belakangku.
“ You look so pretty, Ayein,”
Ujar Aiden lalu mencium lembut ubun-ubun rambut aku.
“ Thanks,”
Aku tertunduk malu. Aiden selalu buat aku malu.
YOU ARE READING
Psycho
Mystery / ThrillerHidup aku sentiasa dalam kecelakaan... Aku selalu didera tak kira fizikal dan mental.. Budak-budak sebaya aku, mereka selalu bermain dengan make up, pakaian mewah dan barang-barang aksesori yang cantik tapi aku.. darah, benda tajam dan seksaan main...