♡ 03; Pertemuan kali ke-3 ♡

15 2 0
                                    

Semua mata tertumpu pada skrin televisyen yang sedang menayangkn Movie "Titanic" .

Berbeza dengan Nia yang asyik memandang iphonenya .Ikutkan hati tengah hari itu memang dia takkan turun untuk menonton movie "Titanic" itu bersama Papa dan Mama nya . Tetapi disebabkan bebelan Wawa Zahirah yang sememangnya boleh mencairkan tahi telinga itu, terpaksalah Nia turun juga.

Tiba-tiba Pn.Zarina bangun dari tempat duduknya .Semua mata memandang tepat kearah Pn.Zarina

"Hm.Mama rasa nak tidur sekejap .Tiba-tiba rasa sakit kepala",Beritahu Pn.Zarina .

Wawa juga serta merta bangun dari tempat duduknya . "Wawa urut Mama nak ?",Tanya Wawa Zahirah .

"Wawa nak ke urut Mama ? ",Soalan dibalas dengan soalan .

"Why not",Wawa Zahirah menjongket bahunya sambil menarik tangan Pn.Zarina

Kini Encik.Razalli tinggal berdua dengan anak tunggal perempuannya,Farrania Qiandra.

"Panas kan harini Qian ?",Tanya Encik Razalli sekadar membuka topic utama .

Hanya Encik Razalli yang memanggil Nia dengan nama Qian .Singkatan daripada Qiandra

Tiada sahutan dari Nia .Matanya masih memandang skrin telefonnya .

"Qian, Qian ingat tak dulu ...

"Diam boleh tak ? Rimas lah. Tengok je la televisyen tuh . Qian tak nak ingat pun apa apa !",Lenting Nia tiba tiba .

Encik Razalli memandang sayu kearah anaknya yang masih keras hati untuk memaafnya lagi . Dalam diam Encik Razalli mengatur langkah masuk kedalam bilik tetamu yang berada diruang tamu itu juga .

Nia memndang Papanya tanpa rasa bersalah .

Ting !
Mata Nia serta merta memandang ke arah telefon Samsung milik Papanya . Nia memandang sekeliling . Setelah memastikan tiada siapa,Nia cepat cepat membuka text tersebut .

From ; Marissa
Time  ; Jam16:38
~ I miss u too

"Eii Please lah  ",Nia membuat muka menyampah apabila membaca text tersebut .

Tiba-tiba Nia tersenyum .Senyum yang ada makna  .

To ; Marissa
Time ; Jam16:43
~ Marissa, Lets meet . Kita bincangkan tentang masa depan kita ?

Kemudian Nia menghantar text tersebut .

Nia memerhati sekeliling lagi .Risau perbuatannya akan tertangkap.

Ting.
Nia cepat cepat membuka text yang baru dihantar oleh Pn.Marissa

From ; Marissa
Time  ; Jam16:48
~ Dekat mana ? Jam ?

Nia senyum sinis "Pantang ajak berjumpa. Gatal punya betina" .

To ; Marissa
Time ; Jam16:50
~Macam mana kalau dekat Cafe Aur ? Pukul 5.30 tepat.Oh before that, I akan duduk dipenjuru Cafe tu. Saja beritahu,supaya senang cari nanti.

Butang send ditekan.

"Orait . We will wait and see ",Nia mengatur langkah kebiliknya untuk bersiap. Setelah semua texts tadi dipadam , Samsung milik Encik Razalli diletak balik ditempat asalnya  .

{CAFE AUR}

Nia sesekali memerhati jam dipergelangan tangannya.Lagi satu minit pukul 5.30.Kelibat Pn.Marissa masih belum kelihatan .
------------
Adit masuk kedalam Cafe Aur dengan penuh harapan .Dia harus selesaikan masalah ini harini juga. Dengan cara baik. Adit memerhati sekeliling . Kemudian mata Adit tertumpu pada penjuru Cafe itu .

*Oh before that, I akan duduk dipenjuru Cafe tu.* Text akhir yang dihantar oleh Encik Razalli tadi berlegar difikirannya.

Encik Razalli perempuan ? Aditnya was was untuk mendekati perempuan tersebut .Takut salah orang.
Tetapi gaya perempuan itu seperti menunggu seseorang . Tanpa buang masa, Adit mendekati perempuan tersebut .

"Excuse me ?"Adit memanggil perempuan tersebut.Perempuan tersebut mengalihkan badannya untuk menghadap Adit .
"kau ? " Nia terkejut buat sekian kalinya . Kenapa dia?

"Encik Razalli ?",Adit tiba-tiba menyebut nama papa Nia .

"Puan Marissa?",Giliran Nia pula menyebut nama Ummi Adit .

"Itu nama ummi saya",Aditya Naufal bersuara.

"Oh.Isee . X sangka betulkan ? kecil betul Johor ni . So where's your mum ? I want to talk with her",Dingin Nia mulakan bersuara.

"Awak ke yang chat ummi saya tadi ? ".Tanya Adit.

Nia baru hendak faham situasi yang terjadi .
"Kau yang reply chat aku tadi ? ",Soalan dibalas dengan soalan

# FLASHBACK #
"La la la la ",Botol air mineral dimasukkan kembali kedalam peti sejuk .

Ting
Nyanyian kecil Aditya Naufal terhenti .Matanya memandang keatas meja makan.

Telefon ummi . Detik hati Aditya Naufal .

Aditya Naufal memandang sekeliling, Kemudian panjang tengkuknya menjenguk kearah belakang rumah. Kelihatan Mak Zainun sedang menyiram pokok bunga .

"Mak zainunnnn~~~ Mak Zai buat apa tuuuuu ",Tegur Aditya Naufal sekadar berbasa basi .

"Tak ada lah Adit oi . Mak zai tengah goreng ikan ni",Sempat pulak Mak Zainun berloyar buruk waktu tu .Aditya Naufal hanya senyum.

"Err, Mak Zai .Ummi mana ? ",Tanya Aditya Naufal

"Ehh takkan kamu tak tahu ? Ummi kamu keluar tadi . Entah la kemana . Lepas saja makan terus dia keluar . Dia tak ada bagitahu kamu ke kemana dia nak pergi ?",Beritahu Mak Zai panjang lebar   .Almaklum lah .Mak Zai ni mulut murai . Sebab itulah sepatah soalan beribu patah jawapannya.

'Kalau dah tahu tak menanya Mak Zai oi ' balas Aditya Naufal. Tetapi sekadar dalam hati . Hendak terus terang . Takut terkecil pula hati orang gaji separuh masa rumahnya itu.

"Tak tahu pun.Heee ",Aditya Naufal menayangkan senyuman petaknya . Kemudian dia melangkah kaki masuk kedalam rumah kembali .

Niat di hati hendak masuk kebilik terbantut apabila teringat tentang mesej di telefon umminya . Aditya Naufal memandang lama ke arah fon umminya .

'Buka je la',desis hati Aditya Naufal .

"Hah ?jumpa ? ",Aditya Naufal pelik namun dilayan juga chat chat tersebut.
# End Flashback #

"Ya saya",Adit mengaku .

Tiba tiba Nia bangun dari tempat duduknya . Beg tangannya dan iphone diatas meja makan dicapai kasar .Lalu Nia menuju kepintu utama untuk keluar daripada cafe itu .

"Awakk ! Awakkk ! Kjpp !", Adit segera menghalang perjalanan Nia kekereta .

"Kita bincang tentang hal ni please ? ",Ajak Adit

"Kita ? Kita dua ? NO. I want to talk with your mum .Not you ",Tegas Nia lalu menolak Adit yang menghalang laluannya ketepi .

Adit memandang hampa Nia yang berlalu pergi . Nampaknya niatnya untuk menyelesaikan masalah hari ini tidak kesampaian  .
-----------------
Nia menghempas pintu bilik dengan kasarnya .Dia baring diatas katil sambil memandang kipas yang berpusing di syiling . Nafasnya turun naik apabila mengingati kejadian yang terjadi ..

'Kenapa perlu dia ?'

Perkataan itu tidak henti henti keluar dari mulut Nia .

"Nia ! Guess what ?!",Wawa yang baru muncul terus terkam Nia yang berada diatas katil .

"Aq tak de mood lahh nk teka teka",Nia bersuara malas.

"Alah teka la teka la",WaWa menolak nolak bahu Nia supaya Nia memberitahu jawapannya .

"Kau ni kenapa ?! Aku kata tak nak teka kan ?! Kau pekak ke ?",Tengking Nia .

Wawa terkelu . Automatic air mata sudah bertakung dikelopok mata.

#TBC .

HEY! HOW ABOUT YOUR FASTING ? EVERYTHING OKE RIGHT SO FAR ? YESS . IM SORRY SEBAB JARANG UPDATE . OPS SORRY . SEBAB LAMA X UPDATE . NAH LA THIS CHAP .ENJOY BAE ♡

Dia , Soulmate Aku ||Slowly Update||Where stories live. Discover now