You Again - 27

2.1K 72 1.2K
                                    

Hoofdstuk 27

Pov. Louise

Ik grijp naar mijn hoofd. Mijn hoofd bonkt verschrikkelijk. Ik zie dat ik de kleren nog aan heb van gisteravond. Ik kan me niet veel herinneren van gister avond. Het enigste wat ik nog weet is dat wij in het restaurant aankwamen en dat Lucy en ik gelijk naar de drank grepen.

Nadat ik heb gedouchet en mijn tanden heb gepoetst, loop ik naar beneden richting de keuken. Lucy zit te slapen aan de keukeneiland. Ik ga naast haar zitten. 'Goedemorgen!' Roept Jade goed gehumeurd. 'Stilte graag.' Kreun ik van ellende. Hoe kan Jade zo blij zijn in de ochtend?

Justin komt tegenover mij te zitten en wiebelt met zijn wenkbrauwen. Ik trek mijn wenkbrauw op. Wat heeft hij weer? Op de keukeneiland staat een smalle glazen vaas met een roze roos er in. Iemand heeft hem daar neergelegd in een vaas. Want ik had het roos gisteren ergens in mijn kamer neergelegd. En we hebben nooit bloemen in mijn huis.

'Is Louise een beetje chagrijnig?' Plaagt Justin. Als antwoord gooi ik een appel van het schaal naar hem toe. Justin vangt hem behendig op en neemt er een grote hap van.

Naast mij is Lucy wakker geworden. Ze houd haar hoofd schuin als ze het roos ziet. 'Mooie roos Louise.' Grijnst Justin.

Ik negeer zijn opmerking en staar uit het raam.

'Waarom grijns je?' Lucy wrijft in haar ogen. 'Ze heeft hem van Aiden gekregen.'

'Wat!' Buldert Lucy's stem door de keuken heen. 'Je heb het goed gehoord Luus.' 'Het zal wel. Lunter is real.'

'Over Lunter gesproken. Kijk naar je app.' Justin grijnst naar Lucy. 'En Louise als ik jou was  zou ik meekijken. Het gaat vooral over jou.' Zijn grijns op zijn gezicht wordt alleen maar groter.

Lucy start het filmpje. Op het filmpje hoor je op de achtergrond Justin. Hij vraagt of ik Hunter leuk leuk vind. Ik antwoord daarop dat hij meer een broer voor mij is. Niks mis mee.

Lucy kijkt geschokt naar de beelden. Haar ogen worden groot als ze ziet dat ik naar mijn nek wijs. Ze kijkt mij ongelovig aan. Als Lucy hoort wat Daniël zegt valt haar mond open. Ze klapt haar mond weer dicht als ze hoort dat ik zeg dat het eigenlijk voor hun jubeleum was. Wat ook zo is.

Totdat wij beide horen dat het blijkbaar niet zo was. Het was niet voor Kate maar gewoon voor mij. Haar mond valt weer open. Dit had ik eerlijk niet verwacht.

'Dus Louise. Daniël en jouw vader vertelde dat jullie voldoende met elkaar om kunnen gaan. Vertel aan Lucy, Jade en mij hoe het precies zit.' Justin legt zijn handen op de keukeneiland neer alsof hij een zakenman is. Ik weet waarom mijn vader zei dat we mochten stoppen met daten. Hij vetrouwd Aiden niet en dat snap ik volkomen.

'Ja je heb wat behoorlijk uit te leggen. En volgens het filmpje heb je ook wat meerdere momenten verborgen gehouden.' Schreeuwt Lucy in mijn oor.

'Ehm.. Ik..' Ik stop met praten als iemand binnen loopt. Diegene is mijn engel in nood. Aiden wordt door iedereen aangestaard. Laat het engel gebeuren zitten. Dit maakt het situatie alleen maar ongemakkelijker.

'Nu jullie twee hier toch zijn. Vertel eens. Wat voor momenten heb je eigenlijk voor ons verborgen gehouden Louise?' Vraagt Lucy nieuwsgierig. Jade toont ook belangstelling net als Justin.

The Missing Wolf [Voltooid]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu