64☕

38 53 0
                                    

Jae Hee memotong kek tersebut dan menyuap Kai, Jungkook dan ahli BTS yang lain. "Siapa buat kek ni? Sedap sangat.Dah la perisa favourite Jae Hee. Strawberry" soal Jae Hee. Semua menundingkan jari ke arah Kai yang sibuk mengedarkan kek kepada semua."Asal semua tunjuk kat Kai ni?"tanya dia sambil menggaru-garu kepalanya."Tak ada apa-apa lah"jawab Taehyung sambil mengusutkan rambut Kai. "Aaaah, Taehyung oppa" rengek Kai sambil memperbetulkan rambutnya. "Im Jae Hee" Jae Hee menoleh ke arah suara dan mendapat wiping cream di pipi kirinya. "Kaiiii!!" rengeknya. "Jangan bersihkan. Kau bersihkan siap kau lepasni lagi teruk aku buat" tegas Kai. Kemudian Jae Hee menerima lagi wiping cream di hidung daripada Jungkook. "Aigo! Jagi kyeopta" katanya sebelum melarikan diri. "Oppaa!!!" Jerit Jae Hee sambil mengejar Jungkook kembali. "Dah dah nanti ada yang luka pulak" kata Jin hyung sambil makan kek di meja. "Jae-" tak sempat Jae Hee menoleh, dia menerima tiga garisan melintang di dahi oleh Jin dan Namjoon manakala dua garisan menegak oleh Yoongi dan Hoseok.Pipi kanan oleh Jimin dan akhir sekali di dagu oleh Taehyung. "Hahahaha.Aigo Jae Hee, kyeopta "kata semua sebelum gelak tawa bersama. "Habis muka Jae nanti berjerawat" rengeknya sambil menghentak-hentak kaki.

Tiba-tiba kedengaran pintu cafe ditolak. "Siapa pulak tu?" Soal Kai sambil memegang pinggan kotor. "Seronok nampak" kata lelaki itu sambil tersenyum senget ke arah Kai. Pinggan yang dipegang olehnya jatuh berderai. Di-dia? Jimin terus berlari ke arah Kai dan memeriksa keadaan dia. "Gwenchana?" Soal Jimin risau. "Hurm" jawab Kai mengganguk sambil melihat ke arah lelaki tersebut. Jimin mengalihkan pandangan ke arah lelaki itu. "Annyeong Kai,hehe" kata lelaki itu sambil gelak kecil. Jae Hee pergi untuk melihat keadaan. Dia juga terkejut. "S-Song Ba- Baek Ho" tergagap Jae Hee menjawab. "Aku dengar harini hari jadi kau. Happy birthday.But ingat, aku datang bagi amaran. Kalau kau cuba untuk rosakkan rancangan aku,aku takkan teragak-agak untuk.....Well,hehe kau faham kan maksud aku apa?"Jae Hee terus memintas ayat Baek Ho. "Apa kau nak buat ha?" Soal Jae Hee. "Diorang akan mati depan mata kau sendiri kalau kau kacau lagi. Kai sayang,wait for me okay babe?" Kata Baek Ho sambil mengenyitkan matanya ke arah Kai sebelum keluar dari cafe.

Pernafasan Kai tidak teratur begitu juga dengan Jae Hee. Mereka hanya mampu mendiamkan diri. "Jae Hee siapa tu? Kai siapa tu?" Soal BTS termasuk Jungkook. Jimin dari tadi hanya memandang Kai seperti hendak dicekik-cekik. Hati Jimin seperti ditikam berkali-kali apabila Baek Ho muncul di depan matanya sendiri. Pandangannya tajam dan menyeramkan. "Tak de siapa-siapa lah tu. Salah kedai kot"ujar Kai sambil cuba untuk mengelak. "Ceh,salah orang konon" kata Jimin menjeling ke arah Kai sebelum bergerak ke dapur.Kai mengikutnya dari belakang sambil berdoa yang Jimin takkan melepaskan api amarahnya di dapur.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now