SEBELUM INI DALAM MUSLIHAT
Pertemuan Hadi dengan bekas kekasihnya Khalid cuba merungkai kematian misteri Rauf. Pembongkaran itu menemukan mereka dengan sisi gelap Rauf yang menjalankan kegiatan pelacuran kelas atasan dengan dua orang ternama. Pengusaha Tekstil Tan Sri Amar Joseph dan pakar motivasi terkenal Ustaz Ahmad Mubin. Aina, bekas isteri Khalid pula sedang dalam usaha memulihkan kembali rumah tangganya dan menemukannya dengan pakar motivasi terkenal itu.
***
"Kenapa awak nak balik bekas suami awak?"
Senyuman Aina berekor. Ustaz Ahmad Mubin dipandangnya dalam-dalam. Usianya, jika dicongak rawak mungkin dalam sekitar 50-an atau mungkin pertengahan 40-an. Entah kuasa apa yang membuatkan tiga wanita rela dimadukan. Mungkin kerana raut wajahnya yang tidak dimakan usia. Cara cakapnya saja sudah mampu menggetarkan hati wanita.
"Aina? Awak mengelamun ke?"
Aina tersentak kemudian tersengih. "Err sorry ustaz. Apa soalannya tadi?"
Giliran Ustaz Ahmad Mubin pula tersengih kacak. "Kenapa nak duda awak balik?"
"Ohh...Sebab saya masih sayangkan dia."
Ustaz Ahmad Mubin terangguk-angguk. "Dia sayang awak tak?"
Sengihan Aina lesap. "Entahlah," jawabnya pendek.
"Awak tau kan yang kasih sayang dan cinta ni tak boleh dipaksa?"
Aina membalas pandangan lelaki itu dengan mengangguk faham. "Sebab tu saya datang jumpa ustaz. Kot ustaz ada penawar bagi hati dia lembut dan balik semula kat saya."
Ustaz Ahmad Mubin meraup janggut hitam lebatnya perlahan-lahan. Kemudian dia mengangguk sedikit dan pandangannya mengarahkan kepada isterinya Mahani yang sedang tekun duduk di belakang Aina.
"Setiap benda yang kamu hendak itu ada harganya," kata Ustaz Ahmad Mubin. Suaranya kedengaran tegas.
Aina terkebil-kebil. Separuh dari hatinya meronta-ronta supaya ustaz itu dapat melakukan sesuatu agar Khalid kembali semula ke pangkuannya. "Apa saja, ustaz. Saya sanggup bayar. Kalau tu boleh pulihkan hubungan saya dengan bekas suami, saya rela."
"Tapi kamu mesti ingat. Apa yang dibuat pada malam ni tidak boleh diberitahu sesiapa.Pantang!"
Aina mengangguk. Gambar Khalid diserahkan kepada ustaz itu. Liurnya ditelan ketika Mahani sudah pun bangun dan membawanya ke sebuah bilik yang hanya diterangi oleh sinaran lampu merah yang sangat suram. Ustaz Ahmad Mubin datang sejurus selepas itu.
"Kamu perlu disucikan."
"Maksud ustaz?"
Ustaz Ahmad Mubin tersengih. "Tubuh kamu dan jiwa kamu kotor. Bila fizikal dan mental tidak bersih, perasaan sayang dan cinta bekas suami kamu susah hendak lekat kepada kamu."
Aina semakin bingung. Tetapi masih juga hendakkan jawapan. "Apa yang patut saya buat?"
"Kita sucikan jasad dan rohani kamu malam ini," sampuk Mahani yang sudah berdiri di belakang Aina. Aina diam tidak berkutik ketika kedua tangan Mahani sudah menjalar ke pinggangnya kemudian merayap pada dua butir manikamnya yang besar sedikit dari buah betik.
"Anjal. Macam anak dara," pujinya lalu mengucup pangkal leher Aina dengan penuh nafsu. Aina membiarkan perilaku Mahani sambil matanya terkejam-kejam menahan inzal. Ustaz Ahmad Mubin sudah pun menanggalkan baju Melayu dan kain pelikatnya dengan rakus. Lelaki tua itu mara lalu mendepani Aina. Dia meraih tangan kecil perempuan itu dan meletakkan pada keris kebanggaannya yang sudah diasah tajam.
YOU ARE READING
Mini Siri: Muslihat
Mystery / ThrillerDisclaimer: NSFW & Mature Content. Hadi dikejutkan dengan kehilangan misteri sahabatnya. Khalid pula ingin menebus luka lama kerana kesilapan silam. Nur Azha menjangkakan yang bekas kekasihnya akan kembali kepadanya semula. Antara cemburu, dendam d...