Alting starter et sted!

363 5 5
                                    

"Hey Marcus" råbte Anni ned gennem gangen, og jeg var sikker på at alle der var inden for i hvertfald 1 km kunne høre det, men jeg var ligeglad og så råbte jeg endnu højere end Anni, tilbage, "hey Anni". "Har du haft en god sommerferie?" spurgte hun, "jaaa, den har vel været okay, hvad med dig?", " ja den har været mega hyggelig, jeg har som jeg plejer været i Thailand med min familie og så har jeg også spillet en masse koncerter med Martinus, men ikke noget udover det normale."

Klokken ringede og vi gik stille og roligt ind time. Jeg sad ved siden af Emilie, hun havde godt nok ændret sig meget gennem ferien. Men jeg siger ikke at de er positivt. Hun var begyndt at gå med mere makeup og så gik hun kun med alt for stramt tøj. Men det var ikke det eneste hun var nemlig også begyndt at ryge. Det var ihvertfald det hun sagde.

Martinus sad hel ovre i den anden side af klassen også sammen med en pige, men det var ikke hvilken som helst pige, for det var nemlig Anni. Hvorfor kunne jeg ikke side ved Anni? Jeg snakkede med min lærer som sagde at vi først fik nye pladser om 4 uger, hvordan skulle jeg nogensinde overleve det? Men på en eller anden måde var jeg nødt til at være sød ved Emilie, for hun var jo trådsalt Anni' bedste veninde.

I første time skulle vi have historie. Det var ikke lige fordi det intrasirede mig det helt store, men det var der jo ingenting at gøre ved. Men lidt spændende blev det da, for vi skulle nemlig lave en powerpoint opgave om 2. verdenskrig, og det bedste af det hele, vi måtte være i grupper. og selvfølgelig skulle jeg være i gruppe med Anni og Martinus. Men da jeg skal til at rejse mig bliver jeg trukket tilbage i min stol af en meget stærk hånd. Det var Emilie...

Den eneste løsning!Where stories live. Discover now