" Yah Kim Araa ! Bangun ! " tengking si manusia di hadapan aku .
Aku menggosok mataku dan memandang manusia yang menengking aku tadi dengan pandangan kosong.
" ikut saya ke bilik guru sekarang ! " Puan Chan dengan muka putihnya bertukar ke warna merah padam berlalu keluar ke kelas dan menuju ke arah bilik guru. Aku hanya membontotinya.
" masuk kalini dah sepuluh kali awak tido dalam kelas saya. Kenapa ? " Puan Chan menanti jawapan aku sambil menyedut air susu dutchlady.
Apa aku nak jawab ?
" saya study hard la Puan sampai tengah malam. " hanya itu saja yang aku dapat fikirkan didalam otakku.
" study pon agak agak la sampai tengah malam lepastu tido dalam kelas saya pulak tu . " Puan Chan membuang kotak susu dutchlady itu kedalam tong sampah dan kembali memandang aku .
" saya tido dalam kelas Puan pon , saya takpernah gagal dalam mata pelajaran yang Puan ajar kan ? Aku merenung muka Puan Chan yang sedikit berkedut kerana faktor usianya yang menjangkau 40an .
" tapi .. "
" tapi apa ? "
Belum sempat Puan Chan menyambung ayatnya , aku sudah potong. Kekeke XD
" Haih kamu nih , pegila masuk kelas. " halau Puan Chan . Dia membelek buku notanya dengan tekun.
Huh mengalah pun hehehe .
Aku masuk ke dalam kelas dengan muka yang gembira , seperti menang loteri pulak . Padahal menang lawan mulut dengan Puan Chan je.
Muka gembira aku hilang serta merta apabila aku melihat seorang lelaki yang aku takkenal duduk disebelah tempat duduk aku. Wth ? Aku taksuka ada tablemate la argh.
Aku duduk ditempat aku dengan muka yang sombong . Aku langsung tidak memandang muka lelaki disebelah aku itu. Budak baru maybe.
" Hai saya Kim Taehyung . Boleh panggil Tae je \^○^/ " dia menghulurkan tanganya tanda ingin bersalaman dengan aku.
Aku memandang kosong tangannya . Sedar aku tidak menyambut , dia menarik balik tangannya dan mengosok tekuknya . Kekok maybe.
Aku membuka loker bawah meja dan mengeluarkan sebuah buku kecil note.
Araa .
Nama aku Kim Araa. Just call me araa. Aku taksuka ada tablemate dan aku sombong . Jadi jangan kawan dengan aku.
Aku menyerahkan note itu kepada Tae.
Nampaknya di sedang membalas note aku apabila aku terlihat dia membuka pensil box dan menulis sesuatu di note yang diberi oleh aku.
Taehyung .
Hm awak sombong ke ? Saya tengok taksombong pon ^0^ . By the way , awak comella .
Hati aku tergelak kecil. Tapi reaksi muka aku hanya selamba. Aku kembali membalas note dia.
Araa.
Oh gelinya. Dah la. Aku cadangkan lepas rehat nanty kau tukar tempat duduk .
Aku menyerahkan note itu kepada Taehyung.
Taehyung.
Hm taknak ^0^ . Saya nak duduk dengan awak. Nanty saya nak rehat gan awak tau .
Taehyung menyerahkan note itu kepada aku. Sebaik sahaja aku ingin membalas note taehyung ..
" EHEM " Cikgu Wonho sengaja berdehem kuat . Mungkin ternampak aku dan taehyung berbalas note sebentar tadi sehingga tidak fokus apa yang dia mengajar.
Taehyung merenung aku. Aku menjeling dia. dia tergelak kecil apabila melihat gelagat aku yang mungkin lucu baginya.
" Kamu berdua yang kat belakang tu kenapa ? Bercinta ke ? Kalau iya pon nak dating tunggulah masa rehat nanty. Sekarang fokus apa yang saya ajar. " Cikgu Wonho memandang aku dan Taehyung bersilih sebelum menyambung menulis di papan hitam.
" haih dorang bercinta ? "
" serious la ? "
" Kim Taehyung tu bukan budak baru ke ? "
" Araa tu bukan dingin ke ? "
" macam mana dia boleh ada kekasih ? "
" tapi kan , dorang tu secocok jugak kan ? "
Macam macam umpatan aku dengar . Aku membetulkan kedudukan aku dan meletakkan kepala di meja . Aku ingin menyambung tidurku.
Selamat malam dunia.
Ewah pagi lagi kot .
Ah apa apa sajalah . Aku terus menutup mataku.
YOU ARE READING
Beautiful Life "박지민" ❤
Romance" Aku tak pernah ada kawan dan aku tak berminat. - Kim Araa. " First time aku jumpa dia , aku rasa lain. selesa sangat dengan dia . aku akan berusaha dapatkan dia dan ubah dia . itu janji aku. ' - park jimin. " Aku takkan bagi jimin dengan araa ba...