Askes pov
"Aske, fra nå av skal du hete Askelabb. Stormpels, du er klar for å få en lærling. Du skal være mentor for Askelabb. Stormpels du har vist tapperhet og lojalitet, og funnet en styrke i det. jeg vet du kommer til å videreføre denne styrken til Askelabb og lære han de ferdighetene som skal til for å bli en kriger av Fjærklanen." Mjauet Buskestjerne fra høysteinen. Stemmen hørtes over hele leiren. Jeg og Stormpels gned skitne våre mot hverandre og malte. Tenk at jeg var blitt klanens første lærling! Det var så stort! Foran meg sto Rådyr og skalv litt av spenning. " Rådyr, fra nå av skal du hete Rådyelabb. Kråkefjær, du er klar for å få en lærling. du skal være mentor for Rådyrlabb. Kråkefjær du har vist smerte og klokskap, og funnet en styrke i det. jeg vet du kommer til å videreføre denne styrken til Rådyrlabb og lære han de ferdighetene som skal til for å bli en kriger av Fjærklanen." Mjauet Buskestjerne stolt og så ned på dem. Kråkefjær gikk forsiktig bort mot Rådyrlabb og gjerne snute med han. Først nå la jeg merke til Ekorn som satt i utkanten av lysningen. Stakkar ekorn, det var jo vår feil at hun skadet poten, så må hun få for det. Det var egentlig ikke helt rettferdig. Au, jeg møtte det harde og kalde blikket hennes.
"Våkne nå" hvisket Stormpels og vekket meg forsiktig med dine ene poten sin. "Jada" gjespet jeg og så opp på han med trøtte øyne. Min første hele dag som lærling! Jeg kunne ikke bare sove bort den! "Jeg kommer!", Jeg hoppet raskt opp på potene og smilte til han.
"Nå, noe av det viktigste er å kunne forsvare seg. Så prøv å gjøre akkurat de bevegelsene jeg gjør." Stormpels hoppet opp på potene og roterte raskt rundt i luften før han landet stødig på potene en revelengde unna der han hadde hoppet fra. Hvordan skulle jeg klare det?! Dette kom til å ta en evighet, så da var det bare å sette igang.
Dunk. Jeg landet på potene med et smell. "Bra!" Roste stormpels meg, jeg hadde fortsatt litt finpuss igjen på trekket men ellers var jeg også veldig fornøyd. Min første dag og jeg kunne nesten mitt første kamptrekk. Plutselig kom Ekornflukt fram fra noen busker like ved lysningen der vi øvde. " Stormpels, jeg må få et par ord med deg." Mjauet hun og vinket mentoren min til seg. "Bare fortsett å øve til jeg kommer tilbake!" Sa Stormpels før han forsvant inn bak buskene med Ekornflukt igjen. Hva skulle de snakke om? Var det skjedd noe?
YOU ARE READING
A new clan- den siste time (Ferdig)
FanfictionFortsettelsen fra Måneskinn (bok 2 serie 2) Den originale Kattekrigerne serien: hva hadde skjedd dersom de ikke kom fram i tide? hva om klanene var utdødd? de var de fem gjenlevende kattene! har du noen gang lurt? vis du vil ha svar, er det kun en...