A/N:
Semua yang di sini muslim ke tak? Kalau semuanya muslim bolehlah aku buat kita makan sahur kecuali Kaizo, Fang, Ochobot, Gopal, dan Ying.Pagi di rumah Tok Aba keadaan riuh rendah. Semua orang--kecuali Rani, Solar, Annisa, Ochobot, dan Blaze yang makan di kedai Tok Aba--duduk di meja makan. Putri, Clare, Halilintar, dan Gempa letakkan sarapan diaorang di meja makan.
Lepad tu ada satu ketukkan di pintu. Gempa membuka pintu dan ada seorang gadis berumur 11 tahun memegang beg di depan pintu rumah.
"Erk ... awak ni siapa?" tanya Gempa.
"Saya Felfan, kawan Kesya. Dia yang suruh saya pergi ke sini dan dia minta maaf sebab lambat bawa saya ke sini," jawab gadis yang bernama Felfan tu.
"Takpe, silalah masuk," pelawa Gempa.
Gadis itu masuk ke dalam rumah dan duduk di salah satu kerusi yang masih kosong.
"Erk ... ada apa? Kenapa korang tengok saya macam tu?" tanya Felfan.
"Biar je lah dia kat sini, lagipun dia tu kawan Kesya," kata Gempa.
'Wuish, tak sangka aku budak innocent tu kat sini,' detik hati Felix.
"Ala, janganlah pandang saya macam tu," kata Felfan dan buat muka innocent plus eyes blink-blink.
"Hehehe ... betul cakap Felfan tu, korang lanjut makan je lah. Felfan silalah makan, awak mesti penat," kata Lynz.
Diaorang pun makan dengan tenang. Sarapan diaorang ialah steak daging sapi, egg fries, french fries, dan burger tuna (Author: *ngiler*). Dan minuman diaorang adalah special hot chocolate Tok Aba. Dan tak lama kemudian diaorang selesai makan.
"Tunggu dulu! Aku nak korang kerja kemas rumah ni!" kata Gempa.
"Baik korang berhenti sebelum Mama Gempa mengamuk," ucap Taufan dengan selambernya.
Gempa pun berikan jelingan tajam kepada Taufan, Taufan tersengih sahaja.
"Yang kemas rumah ialah aku, Putri, Halilintar, dan Clare! Yang cuci dan jemur baju ialah Huda, Zura, Veira, dan Yoora! Yang menggosok baju ialah Rahma, Indah, Felix, dan Everyll! Yang cuci pinggan ialah Aya dan Via! Yang bersihkan halaman depan ialah Sari, Keza, dan Thorn! Yang bersihkan halaman belakang ialah Taufan, Ice, dan Horikiya! Yang belanja ke pasar ialah Lizz dan Lynz! Yang belanja ke supermarket ialah Nadia dan Sofi! Yang pergi belanja nah daftar belanja, Felfan pergi berehat, jangan nak membantah!" kata Gempa memberi arahan sambil bagi daftar belanja kepada Nadia, Sofi, Lizz, dan Lynz.
Diaorang pun ikutkan je arahan Gempa sebelum Gempa tu mengamuk tak tentu pasal.
~Rumah Kaizo dan Fang~
Fang masih tidur di dalam kamarnya dengan baju tidur ungu dan bergambar donut lobak merah. Air liur keluar dari mulut Fang, rambutnya berantakkan, dan cerminmata tiada di mata Fang.
"PAAAANG! CEPAT BANGUN! SEDIAKAN SARAPAN CEPAT!" jerit Kaizo.
"ADIK PENATLAH ABANG!" balas Fang.
"CEPAT SIKIT SEBELUM AKU BAGI KAU LATIHAN TEMPUR LIMA JAM TAK HENTI-HENTI!" jerit Kaizo balik.
"YEA LAH! YEA LAH! TAPI ADIK MANDI DULU KALAU TAK BUSUK LAH ADIK, HILANG LAH MUKA HENSEM DAN COMEL ADIK NI!" balas Fang.
Taichi, Faris, Lyz, Lyn, dan V tutup telinga diaorang dengan bantal sebab jeritan dua adik beradik alien yang sangat memekakkan telinga.
'"Isk abang ni! Tak tahu ke kalau aku ni penat, yang buat kemas rumah dan makanan asik-asik aku je, orang banyak kat rumah ni dan rumah Tok Aba takde dia nak suruh-suruh. Aku penat lah macam ni, tetamu banyak sangat di rumah Tok Aba tu takde sebagian dia bawa ke sini. Huh, kalau Huda kat sini mestilah dia akan dengar bebelan aku ni dan pergi nasihatkan abang aku tu." Fang terus membebel sambil mandi dan gunakan baju.
KAMU SEDANG MEMBACA
Holiday!
Fanfiction[Awsome Cover by: @felishafitra]. Cerita 7 Elementals Boboiboy dan kawan-kawan saat liburan, mereka juga mendapatkan banyak teman baru. Bagaimana kisah diaorang? Baca sahaja di 'Holiday!'. Boboiboy milik Animonsta Studio.