Jimin's POV
Kali ni suasana dalam kereta tak macam dulu. Aku dan Kai dah mula bercakap, bergurau senda. Dia pun layankan je perangai aku."YunYun-ie.. urmm Jae Hee dah jumpa parents Jungkook. YunYun bila nak jumpa parents Min lak?" Soal aku sambil menumpukan perhatian kepada pemanduan aku.
"Kenapa Min tanya macam tu?" Soal Kai kembali kepada aku. "Soalan dibalas dengan soalan" kata aku sambil menjeling ke arah dia. "Aik,nak jeling orang pulak. MinMin tak bawak,macam mana nak jumpa" jawab dia. "So kalau Min bawak,YunYun nak jumpa?"soal aku. "Err...Yu-",belum sempat dia jawab aku dah potong, "Okay, MinMin akan call eomma and appa nanti". "O...Okay"jawab dia dengan nada yang tak berapa confident. Aku hanya gelak dengan reaksi Kai.
Busan Mall
Sampai sahaja di sana,Jimin dan Kai Hyun menuju ke ruang bahan-bahan basah untuk membeli ikan dan ayam.Kemudian sayur,susu dan jus untuk Jae Hee."Err..MinMin"panggil Kai sambil menepuk-nepuk bahu Jimin.
"Ye sayang,nak apa?"jawabnya sambil memandang muka Kai."Nak pergi tingkat atas kejap boleh?Ada benda lah yang YunYun nak cari.Boleh?" Tanya Kai Hyun kepada Jimin. "Boleh"jawab sambil mencubit pipi Kai Hyun."Lagipun MinMin ada nak pergi ambil barang jugak.Custom made"kata Jimin.
"Ooo.Nak YunYun temankan ke tak?" Tanya Kai Hyun cuba untuk menemani Jimin."Eh eh,takpelah. YunYun pergilah cari barang yang YunYun nak tu.Apa-apa call Min tau.Meh plastik beg tu. Biar MinMin bawak" arah Jimin sambil mencapai beg plastik yang berisi dengan barangan yang baru sahaja dibayar.
"Okay,pergi la beli barang yang YunYun nak beli tu. Nanti jumpa dekat sini okay?" Kata aku sambil menyusun barang tadi di dalam troli. "Araseo MinMin. Annyeong" kata Kai sambil melambai tangan ke arah Jimin. Jimin membalas lambaian Kai sambil tersenyum kecil.
Kai Hyun's POV
Aku masuk ke dalam lift dan menekan punat yang berangka 2. Pintu lift terbuka dan aku pergi ke rak yang menjual bingkai gambar. Aku nak ganti dengan bingkai yang pecah semalam. Aku jumpa bingkai gambar berwarna putih yang bingkainya diukir dengan cantik dan halus. Harganya ialah 50,000 won. Aku tengok jumlah duit dalam purse aku dan ianya mencukupi untuk membelinya. Aku terus ambil dan beratur di kaunter untuk bayar.
Jimin's POV
Lepas Kai masuk lift,aku terus bergegas ke kedai cincin yang aku dah buat tempahan dulu. "Welcome back Mr. Park" kata pekerja kedai itu sambil menunduk hormat kepada aku. Aku hanya senyum kepadanya dan mengambil tempat duduk.
"Ni cincin yang encik tempah bulan lepas" kata pekerja wanita itu sambil menghulurkan cincin emas yang dihiasi dengan batu permata yang berwarna biru. Di dalam cincin tu,ada tulisan. ~Savior~ Manakala yang aku punya bertulis ~Fighter~. "Cantik.
Jari YunYun mesti muat cincin ni. Mesti YunYun suka" bisik hati kecil aku. Tanpa aku sedar,senyuman terukir di bibir aku."Baiklah,berapa harga cincin ni?" kata aku yakin. "Harga cincin ni 1,387,000 won.Dah termasuk dengan kos upah sekali" kata pekerja itu lagi. Aku mengeluarkan dompet aku dan keluarkan kad kredit aku.
"Oh ya,boleh tak yang satu tu data nak pakai dan cincin yang lagi satu tu nanti awak masukkan dalam kotak okay?" Pesan aku lagi. Dia hanya mengganguk akur. "Terima kasih. Sila datang lagi"ujar pekerja itu sambil menyerahkan beg yang berisi cincin YunYun.
Aku menunduk kepala sebagai tanda hormat lalu keluar dari kedai tersebut. Aku melihat jam di tangan aku yang sudah menunjukkan pukul 3.30 petang.Mane pulak YunYun ni.
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...