" Hai lofa "
Fattah memanggil wanita yang sedang tekun membetulkan tudung jenamanya sendiri itu.Senyuman terus terpapar di bibirnya.
"You! Lambat kenapa ? "
"Nah i bring something" jawab fattah sambil menghulur sebungkus plastik yang entah apa kandungannya."Burger ? Macam mana you tahu i nak ni ?"
"I saw your instagram's post. "
"You tak like pun ? " rungut neelofa.
"Laaa kalau i like kantoi laaa i tahu so i diam diam jelaaa 😜"
Serentak kedengaran gelak tawa dua insan yang sedang mengenali satu sama lain ini.
-
"Hello you alls dah practice skrip today ?" Tanya michael ang dengan muka seriusnya.
"Btw korang kena pandai tau promote drama ni kalau nak rating naik. Susah sangat bercinta je! Asyik duk pandang mata je geram aku nyah! Drama aku kena hot okies!" Tambah nya lagi.
Neelofa dan fattah saling berpandangan.
"Eh kitaorang dah ada hastag! #lofattah. Kira macam dah nak naik dah ni rating" jawab fattah.
"Apa apa jelah nok, janji drama aku naik!" Balas michael.
Sejurus michael berlalu, fattah memandang tepat ke arah neelofa yang sedang membelek bungkusan burger.
"Do you think we can make it ?"
"What ?" Balas Neelofa yang keliru.
"Do you think we can make it ? Between both of us ? With all the rumours ? Do you.."
Belum sempat Fattah ingin menghabiskan ayatnya, Neelofa menyampuk.
"Sayang..look, ignore them all okay ? Kita tahu apa kita buat and i trust you a lot. We can make it " - Neelofa.
Fattah tersenyum pudar.
-
Sejurus sahaja habis pengambaran, Fattah terus meluru ke arah Neelofa yang sedang bersiap untuk pulang."You..dah nak balik ke ? - Fattah
"Taklah. I nak ikut you pergi cafe. Boleh ?" - Neelofa
"Serious lah ? Nanti paparazi nampak kang haha" - Fattah
Kedua-dua mereka ketawa kecil.
"Takpelah kita kan memang bercinta biar jela dorang tahu ? " -Neelofa
"Shhh. " Balas Fattah.
"I balik dulu lah. Mama masak sedap hari i really can't wait to go hoome!" -Neelofa
"Bye warda."
"Bye ejaz"
Haha.
YOU ARE READING
Lofattah
FanfictionThis is what i imagine about them. Nothing related between both of them & i still believe in them.