p.o.v. Mingo
Mingo, ben jij een loverboy? Shit, wat zegt ze nou? Ik probeerde niet te laten merken dat ik nogal schrok en werd boos: "Wat zei je daar?" zei ik dreigend. Ze slikte en ik zag dat ze bang was, maar toch zei ze het nog een keer: "Mingo, ben jij een loverboy?" Ik zette mijn slijmface op en zei vleiend: "Lieve Joëlle, hoe kom je daar nou bij? Hé schatje, geen zorgen, ik ben toch jouw babyboy? Kom op, denk je dat nou echt?" en ik kuste haar. Ik haatte het eigenlijk om zo tegen haar te moeten liegen, maar ik kon niet anders. Nog niet. Anders zou ik haar zeker te weten kwijt raken en dat wil ik echt niet. Ik draaide weg, gaf haar nog een kusje op haar wang, legde daarna haar hoofd tegen mijn schouder en probeerde haar mee naar binnen te krijgen in 'die vieze tent' zoals ze het zelf zou zeggen. Jammer genoeg trapte ze daar niet in en tot mijn verbazing werd ze boos. "Nee Mingo, ik ga die vieze tent niet in, hoe hard je me ook zoent. Waarom probeer je me te dwingen?" en ze liep weg. Dit ging fout! Ik pakte haar bij haar pols en riep: "Nee, wacht, ik kan het uitleggen!" Shit, wat heb ik net gezegd? Ik kan en mag het helemaal niet uitleggen! Ze draaide zich om en bleef afwachtend staan. "Nou, kom op dan! Ik luister." en ze sloeg haar armen over elkaar. Ik grinnikte "Je staat daar echt heel schattig, weet je dat?" en ik liep naar haar toe en begon haar weer te zoenen. Ze rukte zich los en nu rende ze wel echt weg. Ik stond met lege handen en kon niks anders doen dan haar nakijken.
Ik wilde zelf net weglopen toen mijn mobiel ging. Het was Joeri.
J: Nou man, dat ging wel lekker. Met haar kun je beter eten dan vechten.
M: Heb je het gezien dan?
J: Tuurlijk. Ik zie alles. Rustig maar, kijk niet om je heen, je ziet me toch niet. Maar ze was best wel boos, hoe kwam dat? Lijkt me niet dat ze zichzelf heeft boosgemaakt.
M: Waarom zou ze boos geweest zijn?
J: Dude, stop met vragen hoe ik iets weet, ik weet het. Hoe kwam het dat ze boos was
M: Eeh... ze wilde niet mee naar binnen
J: En dat laat jij zomaar gebeuren? Hoe kwam het eigenlijk zover? Weet je nog wat ik je verteld heb? '
Zorg ervoor dat je altijd de baas ben. Geef je meisje geen kans om te zeggen wat zij wil.' Wist je dat niet meer soms?
M: Natuurlijk wel, dat vergeet ik echt niet zomaar. Kan ik het helpen dat zij zo'n bitch is?
J: JA! Ze kan best een bitch zijn, maar niet als jij in de buurt ben. Als jij bij haar bent is zij een lief lammetje dat jou gehoorzaamt. En als ze dat niet is, is het dus jouw schuld. Dan doe jij je werk niet goed. En jij weet zelf wel wat er met je gaat gebeuren als je je werk niet goed doet...
M: Ja, dat weet ik ook. Maar wat zeur je nou? Ik ben toch hier geweest en dat was de opdracht. Dus waarom bel je me eigenlijk?
J: Je opdracht was om naar binnen te gaan en daar minimaal een half uur te blijven. En dat is je niet gelukt. En waarom is dat onze Mingo niet gelukt? Omdat hij zijn werk niet goed doet. En wat gebeurd er met onze Mingo als hij zijn werk niet goed doet? Dan gebeuren er dingetjes die niet zo leuk zijn voor onze Min...
Ik had opgehangen en liep weg. Nog geen tien stappen had ik gezegd of ik voelde mijn mobiel trillen in mijn broekzak. Het berichtje negerend liep ik door tot ongeveer vier straten verderop, waar ik zeker wist dat Joeri mij niet meer kon zien. Daar pakte ik mijn mobiel en opende ik het bericht. Dat was niet zo slim mannetje. Vrijdag, zelfde opdracht zelfde tijd. En zorg dat je er bent. Je moet je werk echt beter gaan doen. En zo niet, je weet wat er gebeurd... Trillend liet ik mijn mobiel zakken. Wat moest ik nu in vredesnaam doen? Gemeen zijn tegen Joëlle, dat ging niet. Ik had me er inmiddels al bij neergelegd dat ik haar echt leuk vond en daar kon ik niks aan veranderen. Maar zwaar in elkaar geslagen of misschien zelfs vermoord worden? (daar kwamen de 'dingetjes' van Joeri ongeveer op neer) Dat wil ik ook niet. Zuchtend stopte ik mijn mobiel weer in mijn broekzak en ging op weg naar mijn scooter.
p.o.v. Joëlle
Hijgend rende ik door de straten. Waar ben ik eigenlijk? Op de dichtsbijzijnde hoek bleef ik staan en keek naar het straatnaambordje: Willemstraat. Dat was leuk, daar kon ik niks mee. Daar had ik nog nooit van gehoord. Ik besloot maar linksaf te gaan. Ondertussen dacht ik na. Wat had ik eigenlijk gedaan? Ik ben weggerend van Mingo nadat ik iets heel, heel, heel engs had gedaan. Ik ben boos geworden op mijn vriendje. Ik heb hem in de steek gelaten. Ik heb gevraagd of hij een loverboy was, iets heel erg beledigends. Plotseling realiseerde ik me iets verschrikkelijks. Hij had het niet ontkend...
A/N
Heey mensen, ik weet dat ik dit hoofdstuk al eerder heb gepost maar opeens werd het een eigen boek, wat vervolgens niet te laden was, dus daarom deze nu nog een keer. Als dit hoofdstuk er bij jullie al wel bij stond (en hij er nu dus 2 keer staat) zeg het alsjeblieft, dan kan ik er wat aan doen!
xxx
eelsie
JE LEEST
I got myself in trouble...
RomansaDit verhaal gaat over een loverboy, die grote fouten maakt. Of zijn het eigenlijk wel fouten? In ieder geval brengt hij zichzelf en anderen in groot gevaar