Een homoseksuel koppel.
Iemand met een hoofddoek.
Iemand met een gekleurde huidskleur.
Iemand met een alternative kleding stijl.
Iemand die om welke reden dan ook 'anders' is, anders dan de 'normale' mensen krijgt afkeurende blikken, heeft vuile woorden naar zich toe gekregen, is dapper omdat hij of zij tegen de stroom in durft te gaan, zou moeten worden geprezen omdat hij of zij zichzelf is en niet moeten worden gepest omdat hij of zij 'anders' is dan rest. Anders tussen aanhalingstekens want, wat is anders? We zijn allemaal uniek, niemand is hetzelfde, we zijn alemaal anders. Er is geen verschil tussen de mensen die als anders worden bestemplt en de mensen die zogenaamd normaal zijn, want er is geen normaal. Wij als mensen zijn nooit de enige, je bent niet de enige die een hoofddoek draagt, je bent niet de enige die op het zelfde geslacht valt, je bent niet de enige die als 'anders' wordt bestepelt. Dus naar mijn gevoel kan je ook niet 'anders' zijn want er zijn altijd anderen die op een gebied het zelfde zijn.
Laat iedereen lekker zich zelf zijn. Er zou niks aan zijn als iedereen het zelfde is, sterker nog ik denk niet eens dat we het zouden overleven als iedereen precies het zelfde was, dus wees maar blij dat we alllemaal anders zijn.
Ik denk dat ik nog nooit zo vaak het wordt ''anders'' heb gebruikt en ik hoop dat er iemand is dat het nog een beetje kon volgen. De groeten van iemand anders, opzoeknaarNeverland.
2017